aowi Skrevet 18. februar 2004 #1 Del Skrevet 18. februar 2004 Jeg er snart ferdig med utdanningen.... i mitt fagfelt er det ikke så mange arbeidsplasser... Jeg kan ikke flytte herifra pga mannen.... Begynner å bli litt bekymret nå.. er ikke så lenge til skolen slutter , har sett etter arbeid i noen mndr nå, men her er veeeldig lite (bor på liten plass....) Har jeg noe som helst rettigheter til støtte om jeg blir arbeidsledig? Har bare gått på skole siden ungdomsskolen og bare hatt sommerjobber forskjellige steder.... Har jeg rettigheter på noe og hvor mye kan man i såfall få? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 18. februar 2004 #2 Del Skrevet 18. februar 2004 Du må ha tjent over 83.000 i fjor for å ha rett til støtte. Hvis ikke må du på sosisalen om du ikke klarer deg (forutsatt at du ikke har penger i banken). Kjipt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aowi Skrevet 18. februar 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 18. februar 2004 hakke no pengser i bank jeg Hvorfor har ikke vi som skal ut i arbeidslivet noen rettigheter da????? er jo vi som skal redde verden jo :-? sosialen ?? mannen tjener for masse til det (altså ikke så mye men nok lissom.. skjønner?) ... og vi har nok for masse oxo.... bil og litt sånn.. er andre som trenger de pengene mer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 18. februar 2004 #4 Del Skrevet 18. februar 2004 Ja, hvis du er gift har mannen din et forsørgeransvar. Jeg vet det er urettferdig, har vært der selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
manji Skrevet 18. februar 2004 #5 Del Skrevet 18. februar 2004 Sosialtjenesten er grov. Er ikke mye hjelp å få der med mindre du virkelig får budskapet over til dem at det er alvorlig. Det at du ikke kan jobbe innen fagfeltet ditt hindrer deg vel ikke i å få deg jobb, gjør det det? Hadde jeg vært det (og jeg tenker nok at du har tenkt tanken selv, og kommer til å gjøre det) - så hadde jeg tatt meg annet arbeide, der jeg hadde fått plass. Og holdt øynene åpne mens jeg hadde jobbet der. Det er mange som har fete utdanninger, men som jobber som vaskere hos ISS i stede. Men det kommer seg. Du blir bare nødt til å være tålmodig og improvisere i mellomtiden til det åpner seg noe du har lyst på. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aowi Skrevet 18. februar 2004 Forfatter #6 Del Skrevet 18. februar 2004 Sosialtjenesten er grov. Er ikke mye hjelp å få der med mindre du virkelig får budskapet over til dem at det er alvorlig. Det at du ikke kan jobbe innen fagfeltet ditt hindrer deg vel ikke i å få deg jobb, gjør det det? Hadde jeg vært det (og jeg tenker nok at du har tenkt tanken selv, og kommer til å gjøre det) - så hadde jeg tatt meg annet arbeide, der jeg hadde fått plass. Og holdt øynene åpne mens jeg hadde jobbet der. Det er mange som har fete utdanninger, men som jobber som vaskere hos ISS i stede. Men det kommer seg. Du blir bare nødt til å være tålmodig og improvisere i mellomtiden til det åpner seg noe du har lyst på. :-) For det første.... fagfeltet mitt er innenfor sosialtjeneste/barnevern... det er en av grunnene til at jeg ikke går til sosialkontoret.. for det andre Har jeg nok ressurser til å klare meg i forhold til mange andre, derfor syns jeg ikke det er riktig av meg å tigge penger der når andre trenger de pengene mer... sosialkontoret har en vanskelig jobb med å disponere de få kronene de får fra staten . Det er mange som ikke får det de burde få men det er sjelden sosialkontorets skyld...... Dette er en helt annen diskusjon som kan startes en annen plass Jeg er åpen for det meste av jobber siden jeg er nyutdannet . problemene med så små plasser er at tilogmed vaskejobber er besatte........ Ville egentlig bare finne ut om jeg kunne snyte staten litt sånn i tilfelle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aowi Skrevet 18. februar 2004 Forfatter #7 Del Skrevet 18. februar 2004 Ja, hvis du er gift har mannen din et forsørgeransvar. Jeg vet det er urettferdig, har vært der selv. Er lissom egentlig ikke helt gift ennå Han forsørger meg jo men har ikke noe ansvar sånn papirmessig sett.. (Men i april til neste år hehehehehe) Men urettferdig er det ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 19. februar 2004 #8 Del Skrevet 19. februar 2004 Hvis du ikke er gift er det meget mulgi du får penger av sosialen (om du ikke har i banken), nettopp fordi han ikke har forsørgeransvar juridisk sett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aowi Skrevet 19. februar 2004 Forfatter #9 Del Skrevet 19. februar 2004 Hvis du ikke er gift er det meget mulgi du får penger av sosialen (om du ikke har i banken)' date=' nettopp fordi han ikke har forsørgeransvar juridisk sett.[/quote'] men jeg vil ikke ha penger fra sosialen..... skal jo kanskje jobbe der om det blir ledige stillinger..... men jeg skjønner hva du mener Poirot Hadde lissom mer tenkt på arbeidsledighetstrygd eller no sånt....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. februar 2004 #10 Del Skrevet 21. februar 2004 Jeg ser ikke noen annen løsning enn at du får prøve å få deg jobb et annet sted, og pendle. Evt. kan ikke din mann flytte; få seg jobb et annet sted? PS; jeg kunne heller aldri tenkt meg å gått på sosialen her jeg bor da jeg kjenner folk der...ulempen med å bo på et lite sted ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aowi Skrevet 23. februar 2004 Forfatter #11 Del Skrevet 23. februar 2004 Jeg ser ikke noen annen løsning enn at du får prøve å få deg jobb et annet sted, og pendle. Evt. kan ikke din mann flytte; få seg jobb et annet sted? Mannen har en av de sikreste arbeidsplassene i norge innenfor sitt felt.. og siden jeg aldri kommer opp mot hans nivå i lønn... hmmm men jeg nyter jo godt av det da 8) Jeg må nok regne m en time eller to i pendling hver dag... men jeg har god trening i det da, pendler til skolen oxo... 1,5 time hver vei 4-5 dager i uka.. Har bare et stoooort ønske om å være ferdig m den pendlinga :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå