Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å få mer kunnskap om mobbing og sosial kompetanse, og vil etter en bachelorgrad skrive master om begge eller ett av temaene. Men jeg sliter litt med å finne riktig utdanning som sender meg i riktig vei.

Pedagogikk har jeg vært innom, og det er antakelig studiet som vil passe meg best.

Sosionomutdanning er et studie jeg ikke interesserer meg så voldsomt for.

Kanskje jeg kan kombinere pedagogikk med årsstudium i psykologi?

Noen andre tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ønsker å få mer kunnskap om mobbing og sosial kompetanse, og vil etter en bachelorgrad skrive master om begge eller ett av temaene. Men jeg sliter litt med å finne riktig utdanning som sender meg i riktig vei.

Pedagogikk har jeg vært innom, og det er antakelig studiet som vil passe meg best.

Sosionomutdanning er et studie jeg ikke interesserer meg så voldsomt for.

Kanskje jeg kan kombinere pedagogikk med årsstudium i psykologi?

Noen andre tips?

Hva mer ønsker du? Ønsker du kun teori eller kunne du tenkt det litt praksis? Se på barnevernspedagog og vernepleie, disse to gradene er fine mtp sosial kompetanse, utstøtning, stigma o.l. Etter endt bachelor kan du søke deg videre til master. Fordelen er da at du i praksisperioder kan søke deg til f.eks. skole og skrive praksisoppgave om mobbing eller sosial kompetanse der, så du tidlig begynner å spesialisere deg.

Anonym poster: f70628c4c0a56b5d839581ac66a38b70

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...