Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er hverdagen deres?

Når står dere opp?

Hvor lenge er dere på skolen?

Middagstid?

Leser dere hjemme på kvelden?

Finner dere på noe med venner/fritidsaktiviteter på hverdagene?

Når legger dere dere?

Anonym poster: 10d30ececc8264a429a6d2cdf54e6795

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hverdagen min varierer avhengig av dagen. Noen dager har jeg forelesning 0815, mens andre har jeg ikke før 1215, og en dag i uka har jeg helfri. Dersom jeg skal opp tidlig setter jeg klokka til å ringe tidlig, og hvis jeg ikke må stå opp tidlig gjør jeg det heller ikke. Jeg er stort sett på skolen under forelesninger og eventuelle seminarer, på kollokviegrupper, og noen ganger møter jeg venner for en lengre lunch i kantina. Middag kommer an på hvor lenge jeg har vært på skolen, eller hvor sent jeg måtte jobbe. Ofte gidder jeg ikke å lage noe særlig middag, med mindre vi er flere som lager sammen. Prøver å få lest pensum før forelesningene, men skal ærlig innrømme at dette er litt som med nyttårsforsetter; det funker den første uka, og så sklir det ut. Vi er en vennegjeng som bor i samme studentby (i samme bygg tilogmed), så vi pleier noen ganger å ha felles frokost, eller felles middager. Vi har kveldste flere kvelder i uka, og det er alltid koselig. Jeg legger meg når jeg er trøtt, dersom jeg har vært på jobb blir det kanskje rundt ti, har jeg ikke det kan jeg godt finne på å sitte oppe til ett.. :sjenert:

Gjest Daenerys
Skrevet

Hvordan er hverdagen deres? Ganske hektisk fremover, startet nettopp på master.

Når står dere opp? Helst før 8, litt b-menneske, så alt før 8 er godkjent.

Hvor lenge er dere på skolen? Jeg er på skolen alt fra 0-6 timer. Lite forelesninger.

Middagstid? Når som helst egentlig, alt fra 16-22 på kvelden, kommer også an på når kjæresten kommer hjem.

Leser dere hjemme på kvelden? Jeg har gjort det mye, men prøver å unngå det fremover. Kveld og helg skal være fri.

Finner dere på noe med venner/fritidsaktiviteter på hverdagene? Ja, det er det tid til.

Når legger dere dere? 23-03. Varierende.

Jeg studerer et fag som har lite forelesninger, og jeg leser også godt hjemme eller på en kafe for den saks skyld. Går jeg på skolen, er det for å treffe venner i tillegg til å lese. Har et lese-tungt fag, ikke mye praktisk. Kan legge opp dagen som jeg ønsker selv i stor grad, i høst skal jeg jobbe med skole ca 08-16, resten av døgnet fri :) Tidligere har jeg jobbet lite med skole.

Skrevet

Hvordan er hverdagen deres? Lite tid

Når står dere opp? 8-9 eller rundt der. Kommer an på.

Hvor lenge er dere på skolen? Alt fra 0 til 10 timer

Middagstid? Når jeg har tid :P

Leser dere hjemme på kvelden? Nei. Leser på lesesal heller, får ikke til å lese hjemme

Finner dere på noe med venner/fritidsaktiviteter på hverdagene? Ja

Når legger dere dere? Et sted mellom elleve og halv to

Anonym poster: 11f7c5c4e82b2edd1030aebfcb80d46a

Gjest RompeRusk
Skrevet

Hittil går det greit, vi har kun hatt oppstart i ett fag, og har derfor ikke konsentrert meg om andre fag.

Når står dere opp?

Begynner på skole halv 9, bruker å stå opp 7

Variabelt, som regel til 1-2

Middagstid?

Er ikke ofte jeg gidder å lage middag, først og fremst fordi at jeg ikke har tid (Fulltidsstudie + jobb), og fordi jeg synes det er tiltak å lage mat alene når jeg først har tid, tiltak å kjøpe inn og å spise :gjeiper:

Leser før klasseundervisning og organiserer notater i etterkant

Jeg bor sammen med venninner, så det er uunngåelig.. Heldigvis ;)

Når legger dere dere?

Alt for sent =P Som regel halv 1-1

Skrevet

Har en veldig fin hverdag, de fleste forelesninger starter kl.1230 og jeg har en hel dag fri i uka, noen uker har jeg to dager fri. Da får jeg jobbet mye ved siden av også.

Når står dere opp?

Står opp mellom 7 og 10.

Er på skolen til 16 hver dag, uavhengig av når jeg starter.

Middagstid?

Så og si kl.18 hver dag.

Jeg blir som regel ferdig med øvinger og forberedelser til neste dag i løpet av skoledagen, men på hektiske dager gjør jeg øvingene hjemme. Har også skoledag på lørdag formiddag om jeg ikke jobber, og da får jeg gjort mye. I prosjektperioder sitter jeg på skolen fra 08 - 20 (eller senere) og da er jeg nesten ikke hjemme i det hele tatt. Heller ikke i helgene.

Møter venner nesten hver dag. Enten det er i lunsjen eller på kvelden. Søndager er også vennedag, så da finner jeg på ting med dem på dagtid og med kjæresten på kveldstid.

Når legger dere dere?

Mellom 22 og 24 :)

Anonym poster: 419963644ce059e3e230e3e4a2139e63

Gjest Solsmil
Skrevet

- egentlig ganske avslappende. studerer på hf, noe som som i mitt tilfelle betyr lite undervisning og jeg kan legge opp dagene i stor grad slik jeg selv vil.

Når står dere opp?

- variere VELDIG. Noen ganger kl. 6-7, andre ganger gidder jeg ikke det, og da drar jeg meg til ti...

- dette varierer også veldig. som oftest har jeg kun en forelesning om dagen, fire dager i uka. noen ganger er jeg på skolen fra 8-9-10 om morgenen til 6-8 om kvelden, og får med meg det som er av forelesning, mens andre dager drar jeg på skolen når forelesningen starter, og drar hjem igjen etterpå-

Middagstid?

- mellom 5 på ettermiddagen og 10-11 på kvelden.. jeg har samboer som er opptatt med sitt også, så det skal gjerne passe for begge.

- noen ganger. hvis jeg ikke er på skolen og leser, så bruker jeg å sitte et par timer med bøkene hjemme.

- ikke egentlig spesielt mye, men jeg har ikke veldig mange gode venner på studiestedet mitt, så jeg er mest med samboeren min. det jeg gjør utenom lesing og å være med han, er noen treningsturer i uka.

Når legger dere dere?

- mellom 22 og 01.

Skrevet

Hverdagen som student (før jeg fikk barn) var veldig fin. Eneste tiden jeg følte meg sliten var de dagene jeg jobbet i tillegg, og i eksamensperioder.

Når står dere opp?

Skolen begynte klokken 08:00, så da stod jeg opp ca klokken syv.

Når det kun er forelesning, varer den kun til klokken tolv. Enten gikk vi da til lesesalen, eller så dro vi hjem. Var vi i praksissal, varte skolen til klokken tre, så da dro vi hjem/på jobb etterpå.

Middagstid?

Spiste vel middag til normale tidspunkter. Fire-fem-tiden, men av og til senere. Men det var ikke pga. skole.

Ja, kanskje ikke hver dag, men stort sett hver dag.

Ja, det blir tid til det dersom man legger opp dagen på en bra måte. For eksempel å studere seg ferdig før ettermiddagen kommer.

Når legger dere dere?

Ti-elleve-tiden tror jeg.

Men nå har jeg vært borte fra studentmiljøet i ett år pga. jeg har fått barn, så nå kommer nok ting til å bli enda mer strukturert slik at jeg får tid med barnet på ettermidagen mellom barnehage og leggetid.

Skrevet

Hvordan er hverdagen deres? Varierende. Dager som er utrolig hektiske, andre er roligere :-)

Når står dere opp? Varierer, spør om jeg har forelesning/skole og når jeg evt. starter. Alt fra halv 7 (6 når jeg skal på jobb) og 10-11.

Hvor lenge er dere på skolen? Varier. Så lenge jeg har skole + evt møter.

Middagstid? Når jeg er sulten og har tid.

Leser dere hjemme på kvelden? Leser alltid hjemme.

Finner dere på noe med venner/fritidsaktiviteter på hverdagene? Bor med venner, så får mye sosialt "gratis" der :-)

Når legger dere dere? Spørs når jeg skal opp. Alt fra 22-01.

Gjest Kjærleik
Skrevet

Hvordan er hverdagen deres? Ganske hektisk egentlig. Med fulltidsstudie og deltidsjobb flyr timene raskt. Har som oftest en "fridag" (Les: dag med ingen forelesninger, men hvor jeg fortsatt leser), og det er veldig deilig. Kan legge opp dagen litt ettersom det passer meg :-)

Når står dere opp? Alt mellom åtte og ti. Varierer mtp forelesningstider og jobb.

Hvor lenge er dere på skolen? Som oftest drar jeg hjem/på jobb etter forelesning, men noen ganger blir jeg igjen for kollekvie eller obligatorisk gruppearbeid :-)

Middagstid? Mellom 5 og 9. Har en samboer som jobber heltid + trening.

Leser dere hjemme på kvelden? Prøver å skille dagtid og kveldstid+helg, slik at jeg får noe fritid :-)

Finner dere på noe med venner/fritidsaktiviteter på hverdagene? Trener to ganger i uka, og prøver å få til å treffe noen til lunsj eller på kveldstid en-to ganger i uka, men det er ikke alltid det går.

Når legger dere dere? Spørs når jeg skal opp. Som oftest mellom 22.30-00.30

Skrevet

Hvordan er hverdagen deres? Den er delvis strukturert. Har forelesninger tirsdag, onsdag og torsdag, og jobber også de tre dagene (på universitetet). På mandager og fredager starter jeg dagen med en treningsøkt, for så å fortsette med lesning, notering, oppgaveløsning osv. Jobber hverdager med studiene var 8-15 eller fra 9-16. På lørdager og søndager jobber jeg to-tre timer med studiene

Når står dere opp? 05.30, og 06.30 eller 07.30 i helgene.

Hvor lenge er dere på skolen? Varierer, men et snitt på 4-6 timer de dagene jeg er der.

Middagstid? 17-tiden.

Leser dere hjemme på kvelden? Sjeldent. Men ordner med ting før neste dag, f.eks. skriver ut forelesningsnotater, sjekker pensum osv.

Finner dere på noe med venner/fritidsaktiviteter på hverdagene? Er ikke så veldig sosial, men trener med venner 3-4 ganger i uka. Har dårlig råd, så går ikke ofte på kino eller ut på byen. Men liker å se film hjemme da, gjerne med venner.

Når legger dere dere? Hverdager 21.30-22.00. I helger er jeg sjelden lenger oppe enn til 23.30.

Anonym poster: ace188ddf9b915a254ea6f1a301d2804

Skrevet (endret)

Shit så tidlig dere står opp haha. Jeg står opp mellom 9 og 12, men når jeg står opp tidlig så er det for å gå på jobb:P Rundt 10 er mest vanlig men det går i perioder.. Har aldri hatt forelesning som starter tidligere enn 10.15 tror jeg (isåfall droppet jeg den, går generelt lite på forelesninger, foretrekker å lese selv).

Har vært opp og ned mellom semestere hvor mye jeg har vært på "skolen", avhengig av om det har vært gruppearbeid, labtimer med mulighet for hjelp til oppgaver osv. Lesing har jeg somregel gjort hjemme, samme med praktiske oppgaver. Men har også brukt datastuene på Universitetet en del samt at jeg har sittet en del på jobben og studert.

Prøver å legge meg rundt midnatt men ofte blir klokka 1. Noen ganger sitter jeg oppe til 2-3. I perioder hvor jeg har hatt oppgaver å levere har jeg gjerne sittet på natten og gjort dem.

Har alltid hatt god tid til å være sosial unntatt kanskje rett før eksamen, men så har jeg ikke studert fulltid hele tiden heller. Nå er det litt hektisk fordi jeg nærmer meg slutten på studiet og har endel å gjøre på litt for kort tid.

Har gått på et studie med svært lite obligatorisk oppmøte og undervisning samt begrenset med teoretisk lesing - mer løse og levere oppgaver samt gruppearbeid. Det har gjort at jeg i perioder har gjort ikkenoe og i andre perioder veldig mye, ergo en ganske variabel hverdag men generelt mye fritid (men også en del stress) :P

Endret av SoftKitty
Skrevet

Nå skriver jeg masteroppgave, så da blir det til at jeg står opp når jeg egentlig vil. Jobber fra 16-20 tre ganger i uka annenhver uke, og 16-20 + to åttetimersvakter annenhver uke. Så det blir jo til at jeg ofte følger den vaktplanen.

Når står dere opp?

Alt mellom 09-15. Jeg legger meg gjerne sent og jobber om kvelden.

Ingenting. Jeg skriver oppgave og går aldri på skolen.

Middagstid?

Etter klokken 20.

Skriver oppgave, så det hender.

Jobber for det meste, ellers er jeg med mannen eller for meg selv.

Når legger dere dere?

Mellom 23-05.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest avocadoen
Skrevet

Den er grei egentlig. Litt hektisk

Når står dere opp?

Varierer. dag stod jeg opp 06:30, mens i går stod jeg opp 0700.

Det varierer. Er som oftest hjemme før 17

Middagstid

Det varierer. Lager middag akkurat nå, mens i går spiste jeg middag kl. 20

Ja

Når jeg og de kan

Når legger dere dere?

Alt for sent. Har blitt klokken 24 de to siste dagene, og jeg kommer meg nesten ikke opp om morgenen. Skal bli bedre på det fra nå av

Gjest avocadoen
Skrevet

Når legger dere dere?

Mellom 23-05.

Hvordan overlever du? :gjeiper:

• Liker 1
Skrevet

Stå opp, fikse meg. Buss til skolen, Buss hjem fra skolen. Hjem og spise. Ut med venner

Når står dere opp?

06.00

ca 9 timer

Middagstid?

Spiser egentlig ikke middag. Bare spiser da det passer meg

næh, det hender seg

Ja, pleier å gå ut en tur da jeg kommer hjem.

Når legger dere dere?

alt fra halv 11 til 02-00. Alt etter hvor trøtt jeg er og hvor mye jeg har å gjøre

Skrevet

Den er nokså fleksibel. Kommer til å få to studeidager, og forelesninger er jo frivillig. Regner med å bruke tre hele dager i uka på skolen, pluss tre-fire timer på studiedagene til lesing. Selv hadde jeg en forferdelig hektisk hverdag før, og synes alt har blitt roligere etter at jeg begynte å studere (på universitet).

Når står dere opp?

Det varierer, mellom halv åtte og ni.

Kommer an på når forelesningene er, stort sett fra 9-10 til 2-4.

Middagstid?

Hehe, de dagene jeg gidder... Alt fra 4 til 8

Ja, prøver å sette av tid hver kveld, evt. midt på dagen hvis forelesningene er lagt opp slik.

Hvis det skjer noe og det passer seg slik, så ja.

Når legger dere dere?

I det siste har det blitt veldig sent, grunnet fadderuke og diverse. Har som mål å legge meg senest halv tolv på hverdager framover.

Hvis du kommer fra videregående vil nok hverdagen din bli veldig annerledes, det ble i alle fall min. En kan legge opp dagen litt som en vil, og opp- og nedprioritere det en selv synes er viktig.

Skrevet

Hvordan overlever du? :gjeiper:

Hva mener du?

Skrevet

Hvordan er hverdagen deres? Altfor slapp, men utrolig behagelig. Lenge leve studentlivet!

Når står dere opp? Mellom 05.00-08.00. Kommer ann på om jeg har fri eller ikke.

Hvor lenge er dere på skolen? Noen dager til 18.00, andre dager ikke i det hele tatt.

Middagstid? Når jeg kommer hjem, rundt 20.00. De dagene jeg har fri spiser jeg kl 15.30.

Leser dere hjemme på kvelden? Nei.

Finner dere på noe med venner/fritidsaktiviteter på hverdagene? Trener og jobber. Så venner får ofte kun noen timer, sånn sett bort ifra helgene.

Når legger dere dere? Mellom 23-01.

Gjest avocadoen
Skrevet

Hva mener du?

Å legge deg klokken 5 om morgenen. Jeg blir helt ødelagt bare jeg legger meg klokken 24!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...