Gå til innhold

Problemer med nettlesere, Java, bankID etc på Mac

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Arhh, jeg har aldri gjort det tidligere (nesten litt ulovlig etter å ha brukt såpass mye penger på den), men nå sier jeg det: jeg hater den nesten nye Macen min.

Akkurat nå sitter jeg og sliter med en betaling på en (helt legitim) internettside. I Firefox kommer jeg meg helt til trinnet hvor man skal få sikker betaling, så står det at den forsøker å laste BankID, og der blir den stående.

I Safari kommer det at siden ikke kan vises allerede når jeg forsøker å logge inn på selve siden.

I Chrome får jeg puttet varene i handlekurven, men så får jeg beskjed om at siden ikke kan vises når jeg skal logge meg inn.

HVA ER GALT???

Jeg har testet Java på deres hjemmeside, og fikk denne beskjeden først:

Your Mac OS X Version is 10.7.2. Java 7 is available only for Mac OS X 10.7.3 and later versions.

Use the Software Update feature (available on the Apple menu) to check that you have the most up-to-date version of Java 6 for your Mac.

Jeg gjorde som jeg fikk beskjed om, søkte etter programvareoppdateringer, og fikk bare beskjed om at iTunes ikke kunne oppdateres pga en feil (enda et irritasjonsmoment...).

Så har jeg trykket på den Test Java greien, og da fikk jeg:

Your Java is working

Your Java configuration is as follows:

Vendor: Apple Inc.

Version: Java SE 6 update 31

Operating system: MAC OS X 10.7.2

Java architecture: 64-bit

Hjelp meg??? :(

Endret av Honeydew
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uten at jeg har det ringeste peil på mækk: Kanskje du burde oppdatere operativsystemet?

Gjest suphadupha
Skrevet

Hva slags feilmelding får du om iTunes? Hvis det kommer opp en feilkode eller noe, burde du google den og se hva som er galt. Ser jo ut som om det er iTunes som tuller til hele systemet faktisk, siden du ikke får oppdatert maskinen.

Skrevet

Rart, nettbank/bank ID funker fint her i både Safari og Firefox.

Sørg for at du har oppdatert java installert.

H

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...