AnonymBruker Skrevet 21. august 2012 #1 Skrevet 21. august 2012 Jeg trodde det skulle lønne seg å kjøpe større , men det gjør det ikke. http://www.iherb.com/NuNaturals-NuStevia-NoCarbs-Blend-3-5-oz-98-g/4891 Der har du 98g for 5.74 dollar http://www.iherb.com/NuNaturals-NuStevia-White-Stevia-Pure-Extract-1-lb-454-g/7875 Der har man 454g for 57.60 dollar Er det egentlig så stor forskjell? Jeg ser jo det at den ene er Pure extract, men når det gjelder pris så lønner det seg å gå for den øverste. Jeg bruker sukrin i bakverk ol, men har lyst til å kjøpe stevia, går det greit å bruke den øverste i ting som vafler, muffins og andre kaker? Den andre blir jo svindyr, man må jo også regne med toll. Anonym poster: a194a11a53352e166c7481d48bbc4110
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 21. august 2012 #2 Skrevet 21. august 2012 Du kommer sldri til å trenge et halvt kilo stevia. Dråpeformen bruker du bare 2-10 dråper av ca, og i pulverform bare en spiseskje eller to i en kake, og mindre enn en tskje i en kopp te. Kjøp den lille, du
Supera Skrevet 21. august 2012 #3 Skrevet 21. august 2012 Jeg kjøpte en boks på 70g for snart tre år siden. Jeg har gitt bort noen reagensglass (som vaniljestenger har vært i) til noen venner og er fortsatt ikke tom. Og jeg bruker stevia titt og ofte. Det er jo bare snakk om en knivsegg her og en knivsegg der. Den boksen på 70g tilsvarer søtningen av ca 20 kg sukker jo!
AnonymBruker Skrevet 22. august 2012 #4 Skrevet 22. august 2012 TS igjen: Det ene er extract, og det andre går jeg utifra blir som vanlig strøsukker, altså den øverste linken. Du bruker det ofte, så for meg så vil ikke den holde lenge. Jeg lurer derfor på om det øverste er "strøsukker", eller i det minste at det er like fint å bruke når jeg skal lage boller, vafler, muffins, rislapper osv. Anonym poster: a194a11a53352e166c7481d48bbc4110
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 22. august 2012 #5 Skrevet 22. august 2012 Stevia fungerer ikke som strøsukker, og du kan ikke erstatte sukker 1:1 med stevia hvis du skal bake. Stevia gjærer/hever ikke, og bruker du for mye vil det smake anislingende og bittert. Hvis du er ute etter noe som ligner på sukker bør du heller gå for erythritol (populært kalt sukrin på norsk) Dette oppfører seg som sukker på alle måter og erstattes 1:1. Kan gi litt kald ettersmak, så er greit å kunne ha et par steviadråper oppi som kan "varme opp" smaken litt. - Er dette første gang du kjøper stevia forresten? Da går du for den minste. Det er ikke vits å kjøpe et treårsforbuk av et produkt hvis du ikke er sikker på produktet og hvor stor mengde du bør bruke. Jeg foreslår at du kjøper: -1 pose sukrin -et par flytende steviatyper, vanilla creme og english toffee er kjekke -en pakke billig stevia Husk å pakk slik at du er under 200 kroner for varene, og under 1814 gram per pakke, så slipper du unna toll og får billig frakt. Og så ekspriminterer du deg litt fram. 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2012 #6 Skrevet 22. august 2012 Stevia fungerer ikke som strøsukker, og du kan ikke erstatte sukker 1:1 med stevia hvis du skal bake. Stevia gjærer/hever ikke, og bruker du for mye vil det smake anislingende og bittert. Hvis du er ute etter noe som ligner på sukker bør du heller gå for erythritol (populært kalt sukrin på norsk) Dette oppfører seg som sukker på alle måter og erstattes 1:1. Kan gi litt kald ettersmak, så er greit å kunne ha et par steviadråper oppi som kan "varme opp" smaken litt. - Er dette første gang du kjøper stevia forresten? Da går du for den minste. Det er ikke vits å kjøpe et treårsforbuk av et produkt hvis du ikke er sikker på produktet og hvor stor mengde du bør bruke. Jeg foreslår at du kjøper: -1 pose sukrin -et par flytende steviatyper, vanilla creme og english toffee er kjekke -en pakke billig stevia Husk å pakk slik at du er under 200 kroner for varene, og under 1814 gram per pakke, så slipper du unna toll og får billig frakt. Og så ekspriminterer du deg litt fram. Stevia fungerer ikke som strøsukker, og du kan ikke erstatte sukker 1:1 med stevia hvis du skal bake. Stevia gjærer/hever ikke, og bruker du for mye vil det smake anislingende og bittert. Hvis du er ute etter noe som ligner på sukker bør du heller gå for erythritol (populært kalt sukrin på norsk) Dette oppfører seg som sukker på alle måter og erstattes 1:1. Kan gi litt kald ettersmak, så er greit å kunne ha et par steviadråper oppi som kan "varme opp" smaken litt. - Er dette første gang du kjøper stevia forresten? Da går du for den minste. Det er ikke vits å kjøpe et treårsforbuk av et produkt hvis du ikke er sikker på produktet og hvor stor mengde du bør bruke. Jeg foreslår at du kjøper: -1 pose sukrin -et par flytende steviatyper, vanilla creme og english toffee er kjekke -en pakke billig stevia Husk å pakk slik at du er under 200 kroner for varene, og under 1814 gram per pakke, så slipper du unna toll og får billig frakt. Og så ekspriminterer du deg litt fram. Jeg vet at det ikke fungerer som Sukrin, som er 1:1 ratio i forhold til vanlig sukker. Jeg har kjøpt sukrin+ (altså sukrin med innblandet stevia), men har ikke testet det enda. Jeg vet at stevia er 200-300 ganger så søtt som sukker så det skal lite til. Jeg tenkte å kjøpe litt fra iherb, den første linken bør vel duge, den på 98g? Kjøpe to av den, pluss litt annet snacks. Poenget med tråden var også, er det så stor forskjell på kvaliteten på de to linkene? Det ene extract, det andre er ikke, men så lenge den øverste smaker bra og er av bra kvalitet så har det vel ikke noe å si at jeg går for den, istedenfor link 2? Anonym poster: a194a11a53352e166c7481d48bbc4110
Supera Skrevet 22. august 2012 #7 Skrevet 22. august 2012 Så på linkene nå og den første er bittelitt "utvannet" med erythritol mens nr 2 er ren stevia. Jeg fant tre typer i små bokser som var ren stevia på iherb: Superior Source, Sweet 'n Natural, Pure Stevia, 1 oz (28 g) $10.75 Wisdom Natural, SweetLeaf, Organic Stevia Extract, Sweetener, .9 oz (25 g) $9.97 Now Foods, Certified Organic, BetterStevia, Extract Powder, 1 oz (28 g) $5.95 Jeg har ikke prøvd noen av dem, så jeg vet ikke hvilken som har minst bismak. Men kjøp en slik liten boks først i alle fall. Med daglig bruk vil den nok holde i rundt ett år. En halvkilo ren stevia er ikke for hvermannsen med mindre du går sammen med en haug med venner og kjøper sammen, Men da blir det over 200 kronersgrensa og man må betale moms for det i tillegg.
Gjest Gjest_Michelet Skrevet 22. august 2012 #8 Skrevet 22. august 2012 Jeg har den store boksen du linket til og har hatt den i evigheter. Fortsatt mer en halvparten igjen,så en slik boks varer i årevis om man har et normalt forbruk. Hadde gått for den minste boksen jeg
AnonymBruker Skrevet 22. august 2012 #9 Skrevet 22. august 2012 Hvordan kan man bruke stevia i bakverk? Altså, hvordan er forholdet mellom rørsukker og stevia? Hvor mye skal en bruke? Anonym poster: 4a10cfe7a9ea1439f9b7d1896b630119
AnonymBruker Skrevet 22. august 2012 #10 Skrevet 22. august 2012 Så på linkene nå og den første er bittelitt "utvannet" med erythritol mens nr 2 er ren stevia. Jeg fant tre typer i små bokser som var ren stevia på iherb: Superior Source, Sweet 'n Natural, Pure Stevia, 1 oz (28 g) $10.75 Wisdom Natural, SweetLeaf, Organic Stevia Extract, Sweetener, .9 oz (25 g) $9.97 Now Foods, Certified Organic, BetterStevia, Extract Powder, 1 oz (28 g) $5.95 Jeg har ikke prøvd noen av dem, så jeg vet ikke hvilken som har minst bismak. Men kjøp en slik liten boks først i alle fall. Med daglig bruk vil den nok holde i rundt ett år. En halvkilo ren stevia er ikke for hvermannsen med mindre du går sammen med en haug med venner og kjøper sammen, Men da blir det over 200 kronersgrensa og man må betale moms for det i tillegg. TS: Vel, den første linken så jo helt greit ut, og du skriver som om det skulle vært noe negativt. Det blir jo akkurat som Sukrin+, som er sukrin + stevia, men at i dette er det mer stevia enn det er sukrin, så bedre. Nå er ikke erythritol noe ille å få i seg, og kombinasjonen skal visstnok være veldig fin, utifra kommentarene og karakter så ser det ut som et bra produkt. Anonym poster: a194a11a53352e166c7481d48bbc4110
Supera Skrevet 22. august 2012 #11 Skrevet 22. august 2012 TS: Vel, den første linken så jo helt greit ut, og du skriver som om det skulle vært noe negativt. Det blir jo akkurat som Sukrin+, som er sukrin + stevia, men at i dette er det mer stevia enn det er sukrin, så bedre. Nå er ikke erythritol noe ille å få i seg, og kombinasjonen skal visstnok være veldig fin, utifra kommentarene og karakter så ser det ut som et bra produkt. Anonym poster: a194a11a53352e166c7481d48bbc4110 Negativt? Nei. Men jeg tolket det som at TS ønsket et rent steviaprodukt og "utvanningen" er også en forklaring på hvorfor den lille boksen var billigere per gram enn den store boksen. Sukrin+stevia er absolutt en bra blanding. Jeg blander enda flere søtninger også slik at det blir minst mulig bismak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå