Gå til innhold

Er dette for mye/for lite/passe mat i løpet av en dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å spise nogenlunde sunt og ikke få i meg for mange kalorier. Trener også hver dag med ganske høy intensitet. Er 20 år, kvinne, kraftig, men ikke direkte tjukk.

Frokost: 2 veldig grove brødskiver med salat og norvegia ost.

Lunsj: Rusticobrød (type grov baguette fra narvesen) med kylling og pesto + en sjokoladebolle

Middag: To store, grove tacolefser med kjøttdeig, ost, salat, agurk, paprika, tomat, rømme, fetaost. + en håndfull tortillachips

Kvelds: en veldig grov brødskive med solbærgele og en pose knaskegulrøtter med dip.

Hvordan ser dette ut?

Anonym poster: b4abefe76f106abfee17654d3ea969f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det ser rimelig greit ut, men regner med at du spiser mer variert enn dette, feks fisk til middag andre dager? Og så ville jeg spart den daglige rosinbolle til å bli én bolle til lørdagskos, og gjerne droppe chips til middag. Og evt. en frukt/grønnsak til mellommåltid.

• Liker 1
Gjest cool_water
Skrevet

Du burde bytte ut sjokoladebollen, fetaost og tortillachips. Dette er matvarer jeg forbinder med kos, ergo helg f.eks. Ikke noe man burde spise hver dag. Du kunne også hevet i deg litt mer frukt syns jeg. Rømmen kan til fordel byttes ut med f.eks. mager kesam.

• Liker 1
Gjest Uanonymbruker
Skrevet

det er som du sier, noenlunde sunt. Det er hverken horribelt usunt eller veldig sunt.

• Liker 2
Skrevet

Synes kanskje det var litt lite måltider? Hva med mellom-måltider? Frukt, grønt? :)

Skrevet

Du burde bytte ut sjokoladebollen, fetaost og tortillachips. Dette er matvarer jeg forbinder med kos, ergo helg f.eks. Ikke noe man burde spise hver dag. Du kunne også hevet i deg litt mer frukt syns jeg. Rømmen kan til fordel byttes ut med f.eks. mager kesam.

Anoreksiker? (hinter til avatar). Det å droppe bolle og tortillachips i hverdagen er greit, men å bli helt hysterisk når det gjelder rømme og fetaost.

Fetaost er ikke usunt, kroppen skal ha kalorier. Jeg er blitt veldig glad i Kesam, men vil heller anbefalle VANLIG kesam til deg, ts, den smaker bedre og man trenger ikke, som sagt, å være helt hysterisk.

Anonym poster: 0ca03df583d2059868137031a747a81e

• Liker 4
Skrevet

Synes kanskje det var litt lite måltider? Hva med mellom-måltider? Frukt, grønt? :)

Så lenge man får i seg nok kalorier iløpet av en dag så er det irelevant hvor mange måltider det er fordelt utover.

• Liker 1
Skrevet

Kjente jeg rynket på nesen da jeg leste sjokoladebolle. Er dette en del av den daglige lunsjen din? Den sjokoladebollen bør droppes, sammen med chipsen.

Ser ut som du ligger på et greit gjennomsnittlig kcalnivå. Ønsker du å gå ned i vekt kan du med hell kutte litt på antall kcal. Ikke på antall måltider, men kanskje litt på mengden.

• Liker 1
Skrevet

Prøver å spise nogenlunde sunt og ikke få i meg for mange kalorier. Trener også hver dag med ganske høy intensitet. Er 20 år, kvinne, kraftig, men ikke direkte tjukk.

Frokost: 2 veldig grove brødskiver med salat og norvegia ost.

Lunsj: Rusticobrød (type grov baguette fra narvesen) med kylling og pesto + en sjokoladebolle

Middag: To store, grove tacolefser med kjøttdeig, ost, salat, agurk, paprika, tomat, rømme, fetaost. + en håndfull tortillachips

Kvelds: en veldig grov brødskive med solbærgele og en pose knaskegulrøtter med dip.

Hvordan ser dette ut?

Veldig mye brødmat her. Brød holder på vann og det kan gjøre deg oppblåst. Ville droppet boller og chips i hverdagen. Spis heller frukt og nøtter.

• Liker 4
Skrevet

Så lenge man får i seg nok kalorier iløpet av en dag så er det irelevant hvor mange måltider det er fordelt utover.

Nuvel. Er ikke sikkert forbrenningen er helt enig med deg i det da ;) Små og hyppige måltider er bare sunt for kroppen.

Skrevet (endret)

Takk for respons folkens! :-)

Tar imot all kritikk for den bollen, hehe..

Så selv at det var litt mye brød inn i bildet her, kan bli flinkere til å spise rene salater i stedet for brødvarer.

Dagene mine blir litt korte nå som jeg ikke har fast jobb og søker etter ny, så derfor virker det kanskje som veldig få måltider. Kunne derimot spist litt frukt og grønt innimellom så jeg slipper å spise så fryktelig mye når jeg spiser "hovedmåltidene".

Noen som har et sånn ca overslag over hvor mange kalorier jeg fikk i meg i dag?

TS

Endret av skråplan
Gjest HunterLady
Skrevet

Hvordan greier egentlig noen å spise så mange måltider? hvordan i huleste har dere tid til 6-7 måltider? :)

Jeg synes også hun kunne spist mer frukt og grønt, men da uten å øke antall måltider. Heller bytte ut f.eks sjokoladebolla med et eple.

• Liker 1
Skrevet

Nuvel. Er ikke sikkert forbrenningen er helt enig med deg i det da ;) Små og hyppige måltider er bare sunt for kroppen.

Myte, myte, myte ;)

Kan være godt for sjel og sinn selvfølgelig, men forbrenninga er ikke så skjør at den lar seg påvirke så mye av det.

• Liker 3
Skrevet

Hvordan greier egentlig noen å spise så mange måltider? hvordan i huleste har dere tid til 6-7 måltider? :)

Jeg synes også hun kunne spist mer frukt og grønt, men da uten å øke antall måltider. Heller bytte ut f.eks sjokoladebolla med et eple.

Snarveien til ekstra måltid her er shake, shake og mer shake. Frukt og cottage cheese, en proteinbar osv osv. Er mange små mellommåltider man raskt og enkelt kan få i seg "mellom slagene" :)

Gjest HunterLady
Skrevet

Snarveien til ekstra måltid her er shake, shake og mer shake. Frukt og cottage cheese, en proteinbar osv osv. Er mange små mellommåltider man raskt og enkelt kan få i seg "mellom slagene" :)

Sant det da. Men jeg er kanskje litt sær på det området. Foretrekker ekte mat, ikke shaker (selv om jeg tyr til det noen ganger etter trening). Føler at kroppen har best av å spise ekte råvarer, ikke pulver blandet med vann. :)

• Liker 3
Skrevet

Som nevnt over, dette er en myte, hvilket år lever du i? 2000? 1999? Forbrenningen er alltid der, den blir ikke dårligere eller "stopper" opp hvis man ikke spiser et visst antall måltid. Den dagen forbrenningen stopper opp, er den dagen du ikke lever, når man er d-ø-d.

Skrevet

Sant det da. Men jeg er kanskje litt sær på det området. Foretrekker ekte mat, ikke shaker (selv om jeg tyr til det noen ganger etter trening). Føler at kroppen har best av å spise ekte råvarer, ikke pulver blandet med vann. :)

Enig med you, men i travel hverdag og høyt aktivitetsnivå kan 3-400 kcal ekstra på 5 min være gull verdt :)

Skrevet

Du spiser ALTFOR mye.

Anonym poster: f1d1708ac4946464a45150308f0093f3

• Liker 1
Gjest HunterLady
Skrevet

Du spiser ALTFOR mye.

Anonym poster: f1d1708ac4946464a45150308f0093f3

Nokså enig i dette.

Til sammenligning spiser jeg ca slik:

2 knekkebrød med smør og ost eller skinke ELLER fullkornsblanding med melk

Lunsj: En banan eller et eple

Middag: kyllingkjøttdeig, brokkoli og litt grov pasta

Kvelds: 2 brødskiver med makrell i tomat

Skrevet

Nokså enig i dette.

Til sammenligning spiser jeg ca slik:

2 knekkebrød med smør og ost eller skinke ELLER fullkornsblanding med melk

Lunsj: En banan eller et eple

Middag: kyllingkjøttdeig, brokkoli og litt grov pasta

Kvelds: 2 brødskiver med makrell i tomat

Nå er jeg ei ganske stor jente da. Trenger ulik mengde mat etter hvor stor man er, eller tar jeg feil? Tar til meg det dere sier, men i og med at jeg er kraftig, ganske høy og tung + er i fysisk aktivitet minst en time hver dag så er det vel ikke ALTFOR mye?

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...