AnonymBruker Skrevet 21. august 2012 #1 Skrevet 21. august 2012 En katt jeg tok til meg fra dyrevernet har begynt å komme med mus til meg. Og ikke hvilke som helst mus, store, saftige, rottelignende mus. Så den vil tydeligvis fø meg godt da Men hva gjør dere med musa, for ikke å fornærme katten? Hun er jo så stolt over å ha hentet mat til meg.. Anonym poster: 6fd6700d7a5f3825354cef4d049045e6
Tabris Skrevet 21. august 2012 #2 Skrevet 21. august 2012 Jeg tar den i halen og kaster den ut igjen. Min katt løp da etter, tok med seg musa og gikk bort med den. Antagelig for å spise den.
UnderCover Skrevet 21. august 2012 #3 Skrevet 21. august 2012 Egentlig er det valgfritt hva du gjør med den. Jeg kaster den ut på fremsiden av huset når hun ikke ser det, fordi hun kommer bakveien med terassen, med alle dyrene
AnonymBruker Skrevet 21. august 2012 #4 Skrevet 21. august 2012 Jeg pleier å rose og gi en godbit. Plukker opp musa mens han spiser godbiten og hiver musa i søpla ute. Noen ganger er de gode på å spille død, så da legger jeg den like utenfor mens dører er igjen så katten ikke kommer ut. Trekker meg litt unna og den spurter avgårde. Anonym poster: edcc15ebaf274b7f5269fb53ce467020 5
Gjest Lille-pus Skrevet 21. august 2012 #5 Skrevet 21. august 2012 Min første feline elskede var en jeger av høy klasse Hjem til 'mor' kom han med den ene bælsvære vånden etter den andre, gjerne gjennom balkongvinduet i 2dre etasje. Han viste så byttet frem, lekte med det og tok livet av våndene på stuegulvet. Når han hadde spist det han orket (siden 'mor' aldri var sulten på vånd ) så tok jeg restene (ofte halve vånden, fra magesekken og ut t.o.m. halen) og pluttet den i den brune dunken som så bel båret ut a.s.a.p. Kort fortalt: byttedyrene som ikke var spist, og rester, gikk i brun dunk sammen med annet organisk avfall
-hild Skrevet 21. august 2012 #6 Skrevet 21. august 2012 Nabo katta kom med mat til oss i vår en gang, den er tydeligvis veldig glad i oss den.. Musa lå på trappa, og siden pus ikke var å se, kastet jeg den i søpla.
Myrsnipa Skrevet 21. august 2012 #7 Skrevet 21. august 2012 Enten hiv den i skogen hvis du bor nært. Eller i søpla går også bra. Jeg har kastet masse mus i søpla når jeg har brukt feller.
Gjest Skrevet 21. august 2012 #8 Skrevet 21. august 2012 Tar den, gir godbit og kaster den når han ikke ser! Noen katter kan tolke det dithen at du ikke er fornøyd med byttet om du kaster det ut med en gang og henter dermed noe "bedre" til deg
AnonymBruker Skrevet 21. august 2012 #9 Skrevet 21. august 2012 Jeg har flushet levende og døde mus i do...hun tar de med inn og vil leke med dem inne. Sikkert slemt men.. Det er vel nesten værre å slenge den ut igjen, katten seigpiner dem jo Anonym poster: 7491ca759eb1381bb4f93bc8270e2ef2
ninuska_ Skrevet 21. august 2012 #10 Skrevet 21. august 2012 Pus er heldigvis ingen storjeger. De par bladene han har kommet stolt og kry inn med har han fått beholde, men de to humlene jeg ble presentert ble kastet raskt ut igjen. Spørs vel hva slags tilstand dyret er i. Er det ikke best å drepe dem om katten har pint dem? Slik at man ikke slipper den lidende ut igjen. Hvis den ser frisk og rask ut, så hadde jeg nok sluppet dem ut igjen. Jeg tror ikke jeg hadde hatt hjertet til å se på pus spise dem i nærheten av meg - men ros hadde han fått. De prøver jo bare å bidra litt i husholdningen! 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2012 #11 Skrevet 22. august 2012 Jeg har flushet levende og døde mus i do...hun tar de med inn og vil leke med dem inne. Sikkert slemt men.. Det er vel nesten værre å slenge den ut igjen, katten seigpiner dem jo Anonym poster: 7491ca759eb1381bb4f93bc8270e2ef2 Vil påstå det er en slem ting å gjøre, ja. Jeg tar livet av dem hvis de er skadet, eller slipper de ut igjen hvis de ikke er skadet. Heldigvis er det sjelden han kommer inn med fangsten nå, jeg tror han har lært <br /><br /> Anonym poster: c1aa72ff18b08ed0c45b947b023dcfa5 3
Gjest Filleproletiet Skrevet 22. august 2012 #12 Skrevet 22. august 2012 Stek den med litt grillkrydder i komfyren. Gratis middag! Sett litt mer pris på hva katten gjør for deg. Hvorfor i all verden HAR du katt? For kosen? lol-mao. 1
UnderCover Skrevet 23. august 2012 #13 Skrevet 23. august 2012 (endret) Vil påstå det er en slem ting å gjøre, ja. Jeg tar livet av dem hvis de er skadet, eller slipper de ut igjen hvis de ikke er skadet. Heldigvis er det sjelden han kommer inn med fangsten nå, jeg tror han har lært <br /><br /> Anonym poster: c1aa72ff18b08ed0c45b947b023dcfa5 Det er det mest humane å gjøre ja. Jeg liker ikke å denge dem i hjel med en stor stein, men jeg gjør det fordi ikke dyret skal lide mer enn nødvendig. Og er det ikke skadet, så slipper man heldigvis det Jeg fjerner forresten fugler/kråker/pinnsvin ol. fra veien og, om jeg finner noen når jeg går på tur. Skjønner ikke at folk kan gå rett fordi et dødt dyr å la det bli påkjørt 20 ganger til.... Endret 23. august 2012 av UnderCover 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå