Gå til innhold

Søling av mat - kattepus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nysgjerrig på hvorfor pus har begynt å søle slik med tørrfôret sitt.

1. Han kaster rundt seg. Gjerne dytter bitene ut med poten eller tar en munnfull og legger det på gulvet.

2. Han smuler fryktelig. Han spiser ikke hele bitene, slik at han tygger og svelger, men han deler dem opp og mister sikkert halvparten ut av munnen. Så det ligger gnagde småbiter overalt.

Jeg må rengjøre her hver eneste dag, og jeg blir litt gal :fnise:

Anonym poster: fdb35a33d9dadd0dd1aab4cabe8895e5

Videoannonse
Annonse
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Velkommen i selskapet av halvgær'ne 'eiere' av katt :fnise:

Sånn er det stort sett, helt normalt.

Prøv med en som ikke ser noe særlig, og opplev at 'normalt' søl ikke er så veldig søletet alikevel, men at du rydder og koster/vasker etter ham med hjertevarme og kjærlighet....

Og at han aldri er 'brysom' fordi han søler.... :hjerte:

Endret av Lille-pus
Skrevet

Hvis det er "normalt" så skal han få lov å holde på - bare lurte hva slags ny "trend" han fulgte.... Halve middagen ligger klar til å lekes med utenfor skåler - og ja, han skyver de rundt med labben og ser de sprette bortover :ler:<br /><br /> Anonym poster: fdb35a33d9dadd0dd1aab4cabe8895e5

Skrevet

Hvor gammel er katten?

Her har det ikke vært noe særlig problem med voksne katter, men hvis du blir lei av koste, så kan du jo investere i et forbrett med en liten kant foran.

Jeg har et brett med liten kant foran, og to "spor" til henholdsvis mat- og vannskål. Veldig praktisk med tanke på søl, men tar pusen maten i munnen og flytter den, så er det kanskje ikke noe hjelp i det.

Små personligheter disse dyrene, det er helt sikkert!

:heks:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...