Gå til innhold

bedre å ha falske venner- enn ingen venner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi er en jentegjeng på 10 stk hvor alle er veldig gode venner. og denne vennegjengen er de eneste vennene jeg har, så alle mine venner kjenner hverandre. men det er ingen ''snille'' venner, det er så mye baksnakking og falskhet og sladring og ingen kan holde på en hemmelighet, eller du kan ikke være borte fra en jentekveld uten å bli baksnakket. jeg er så lei - og tenker hele tiden å kutte de ut, men da vil jeg jo sitte igjen her da med ikke en eneste venn. det er jo det ordtaket da - i rather have no friends, than fake friends.. hva ville dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Gjest Violetta
Skrevet

Det ordtaket har jeg aldri hørt før. Du kan vel finne deg andre venner?

• Liker 2
Gjest Raindrops
Skrevet

Kuttet dem ut. Livet er for kort til å ha dårlige venner. Hvis man gir av seg selv og gjør en liten innsats så får man alltids nye.

• Liker 4
Skrevet

Synes du disse vennskapene gir deg noe? Er de postive sidene ved å ha disse "vennene" flere enn de negative?

Jeg kan ikke se meg selv passe inn i en slik gjeng i det hele tatt (altså jeg ville kuttet dem ut), men skal ikke uttale meg for bombastisk da jeg ikke vet hvordan det er ikke å ha venner i det hele tatt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kunne nok ikke ha hatt det slik, med folk som baksnakker meg, er falsk, sier alt videre til alle. Tupp meg i ræven og kall meg galen men min mening om venner er jo nett motsatt av dette. Jeg ville nok lagt litt i å finne andre mennesker å være venner med. Det er lett å tro at venner er satt og at det kan være vanskelig å finne nye men det skal ikke så mye til tror jeg om man er innstilt på det selv.

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde noen sånne venner da jeg var yngre, og valgte å droppe dem. Angrer faktisk litt på at jeg gjorde det, i stedet for å ta et oppgjør med baksnakkingen, for i mitt tilfelle dreide det seg om ganske ålreite jenter, og jeg tror de andre også var lei av sladrekulturen.

Møter jeg derimot på slike jenter nå i voksen alder, styrer jeg langt unna.

Tipper noen av de andre i gruppen også er temmelig lei

av all baksnakkingen, så er det kanskje verdt å ta det opp med dem?

Gjest Katten.
Skrevet

Jeg foretrekker én god venn kontra ørten falske. Faktisk ensomhet kontra falske i tillegg.

• Liker 1
Skrevet

vi er en jentegjeng på 10 stk hvor alle er veldig gode venner. og denne vennegjengen er de eneste vennene jeg har, så alle mine venner kjenner hverandre. men det er ingen ''snille'' venner, det er så mye baksnakking og falskhet og sladring og ingen kan holde på en hemmelighet, eller du kan ikke være borte fra en jentekveld uten å bli baksnakket. jeg er så lei - og tenker hele tiden å kutte de ut, men da vil jeg jo sitte igjen her da med ikke en eneste venn. det er jo det ordtaket da - i rather have no friends, than fake friends.. hva ville dere gjort?

Dette er jeg veldig kjent med. Dette er min vennegjeng gjennom hele videregående spesielt, men også litt av ungdomsskolen også. Vi bestod av rundt 7 jenter, og flere av dem er egentlig ganske ærlige og greie, men så er det spesielt de to som alltid snakker om andre, og er svært falske.. Den ene tenkte jeg var en av mine nærmeste venner, men hun kunne snu ryggen til meg når som helst og bruke meg noe HELT SYKT. Falsk venn til de grader. Jeg fikk også vite at ei jeg trodde også var ei av mine nærmeste hadde sagt ting bak ryggen min til andre klassevenninner. Dette fikk jeg høre på en fest, men de kjente meg ikke igjen i hennes beskrivelser om meg heldigvis, så de trodde mer på meg og sa hun var den falske som snakket bak ryggen min - hvilket er sant. Alle snakket om alle.. Det var ikke et så veldig fint vennemiljø helt ærlig..

Nå skal jeg ut fra byen jeg bor i, og bort fra de falske vennene som jeg har hatt siden ungdomsskolen. Jeg er lei av de samme folka, og samme type folk som er slik. Nå når jeg skal på folkehøgskole ser jeg fram til å stifte nye bekjentskap og nærme venner. Da begynner jeg på nytt og blir kjent med forhåpentligvis litt modne folk med felles interesser. Jeg er lei av å henge med de jeg har gjort hele oppveksten..

Skrevet

Kjenner meg igjen i det som blir skrevet. Hadde dere sett meg på gaten hadde dere aldri trodd at hun der, hun har ingen venner. Uten å gå mer inn på det, ville sikkert hvem som helst som ikke kjenner meg tro at jeg har et perfekt liv. Sannheten er den at jeg kuttet ut alle mine såkalte "venner" da jeg var rundt 15 år, er nå 18. Tar videregående som privatist, og lever et ensomt liv. Har heldigvis plenty av venner andre steder i Norge og faktisk i utlandet, men det er klart det er kjedelig å være alene stort sett hele tiden, når man i utgangspunktet er VELDIG sosial av natur og elsker mennesker. Gleder meg så til jeg er ferdig med skole, så skal jeg fråtse i venner og ta igjen alt det tapte. :fnise:

Anonym poster: 6ed6fac1f5e1249bedf2148ab81239cb

Skrevet

Hmm, tror jeg alt i alt hadde hatt det best med null venner enn med bare fake venner. Kanskje kan det gi deg et ekstra push for å bli kjent med nye folk også.

Skrevet

Heller ingen venner enn falske venner.

Gjest gnækvåg
Skrevet

Det er bedre å være alene enn å være i dårlig selskap.

-Håvamål

Skrevet

det har jeg vært igjennom selv, og jeg har kvitta meg med alle. selvom det er ensomt, så er det bedre enn å være med falske folk.

• 8 måneder senere...
Gjest Anonym
Skrevet

Falske venner er ikke verdt og samle på,bedre og finne noen som er verdt og være med:).

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt dårlige venner fremfor ensomhet, TS. Jeg har opplevd at det bare betød at de sugde energi ut av meg, utnyttet meg og tråkket på meg. Selv om det kan være deprimerende å være ensom så er det bedre enn å ha dårlige venner. Dårlige venner dolker deg i ryggen og tråkker på deg når du trenger noen. Er du alene er det i det minste ingen der til å tråkke på deg eller dolke deg i ryggen. Du er bare deg selv, men det er likevel bedre enn å være med dårlige venner.

Du kan jo jevnføre dette med, er det bedre å være i et forhold med en som ikke elsker deg enn å ikke være i noe forhold i det hele tatt? Du vet garantert hva svaret på det spørsmålet er. Bedre å være ensom alene enn å være ensom i et forhold. Det er ikke så forskjellig når det gjelder venner.

Anonym poster: 6286398cc614b3007b66d6bc472570f4

AnonymBruker
Skrevet

Det er greit å ha sånne venner om man vil finne på fest og fjas og annet sosialt, men nære venner som du stoler på skal du lete lenge etter.

Så lenge du ikke blir nedbrutt av dem, så kan du ha de der til dager hvor du føler for å være sosial,

men du burde se deg etter en god venninne, eller to :)

Anonym poster: 7a0125a1d537d325e989d694eba325d1

Skrevet

Ville faktisk heller vært alene enn med falske venner. Man blir alltids kjent med nye uansett.

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å ta det opp med dem?

Da kan du få i både pose og sekk, hvis du er heldig ;-)

Anonym poster: 4a240ae171c28d69a4232f80d4c0c772

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...