Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er en jente som er 20år og som driver å søker jobb som jeg kan ha samtidig som jeg studerer. Akkurat nå er jeg fryktelig frustrert. Jeg har nettopp flyttet til Oslo og søker på mange forskjellige type jobber. Så langt har jeg helt sikkert sendt over 40 søknader, men vært på ett interjuv og den jobben fikk jeg ikke. Det kan jeg nesten ikke forståunsure.png . Jeg har jobbet ved siden av u.skole og vgs siden jeg var 15år og har tre flotte attester og to gode referanser. Jeg har jobbet i bla. en stor kjent gullsmed og to andre små butikker. Til tross for det hører jeg nix, nada, null!!!!!!! Jeg vet også at begge referansene mine kun har positive ting å fortelle om meg. Jeg er aldri borte fra jobb, har alltid stilt opp ved sykdom, er punktlig og alltid blid! Hvis jeg skal si det selv, så var jeg en av gamle sjefens stor favoritter. Vi kom veldig godt overens.

Det jeg lurer på er om noen har noen gode tips for å gjøre en jobbsøknad spesiell? Slik at den skiller seg ut på en positiv måte. Jeg føler jo egentlig at søknadene mine har vært gode, men tydeligvis ikke..

Hilsen en frustrert og lei seg student som holder på å gi opp. :sukk:

Anonym poster: a636e2374345e3063195af06c556a27b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søknadene må skille seg ut i mengden uten å bli rare eller for personlige. Er du sikker på at cven og søknaden din ikke er rotete? Det kan ødelegge mye.

Her kan du laste ned en mal for søknad, kanskje det hjelper? Lykke til!

HER.

Skrevet

Kanskje du kan legge ut en av søknadene du har sendt? Det er litt lettere å kunne påpeke hva du gjør galt (og riktig!) da :)

Anonym poster: d2bb2487e6effbe9e53bc15a32ada966

Skrevet

Hmm, vil prøve å holde meg litt annonym, men kan jo klippe den til litt så det ikke blir så alt for lett å kjenne igjen.

Tror dere det er lurer å gå innom butikker og levere? Hittil har jeg kun sendt inn via annonser på finn, hjemmesider til kjøpesenterer osv. Takk for malen forresten! :) Noen som har en tilsvarende for CV?

Skrevet

Hvis du ser annonsen til en butikk på et kjøpesenter, så kan du jo gå innom butikken og levere søknad og CV personlig?

Da får de jo et inntrykk av deg fremfor bare det de får vite på papiret - og ofte er dette inntrykket viktigere enn hva som står i søknaden og CV'en din - spesielt når det gjelder deltidsjobber i butikk.

Skrevet

Vedrørende stilling annonsert på finn.no

Mitt navn er ...... ...... og jeg ønsker å søke på deltidsstillingen dere utlyste på nett. Jeg er en jente på snart 20år som er blid og utadvent med bred erfaring innen kundebehandling. Som person er jeg en som liker å ta i et tak og ha det gøy på jobb. Jeg stortrives med å jobbe i butikk og yte service for kundene. Fornøyde kunder gjør meg glad!

Jeg har nå i høst begynt å studere ved ....... i Oslo og har nå flyttet inn til byen sammen med kjæresten min. Det siste året har jeg jobbet fulltid hos ...... Her har jeg jobbet med salg aktivt mot kunder, håndtering av reklamasjoner, varebestilling, små reparasjoner på klokker, renhold og påfylling av varer. På dette året har jeg lært utrolig mye om mennesker, salg, service og butikkrutiner.

Forhold til arbeidstid vil jeg være ganske fleksibel.

Referanser:

(Her har jeg skrevet referanser med butikk, navn og tlfnr)

Tre attester legges ved fra alle tidligere arbeidsgivere.

Håper på et positivt svar.

På forhånd takk.

Med vennlig hilsen

..... ...........

Slik ser søknaden min ut til en annen gullsmedbutikk. Sensurerte med .... så den ble annonym. TS

Skrevet

Vedrørende stilling annonsert på finn.no

Mitt navn er ...... ...... og jeg ønsker å søke på deltidsstillingen dere utlyste på nett. Jeg er en jente på snart 20år som er blid og utadvent med bred erfaring innen kundebehandling. Som person er jeg en som liker å ta i et tak og ha det gøy på jobb. Jeg stortrives med å jobbe i butikk og yte service for kundene. Fornøyde kunder gjør meg glad!

Jeg har nå i høst begynt å studere ved ....... i Oslo og har nå flyttet inn til byen sammen med kjæresten min. Det siste året har jeg jobbet fulltid hos ...... Her har jeg jobbet med salg aktivt mot kunder, håndtering av reklamasjoner, varebestilling, små reparasjoner på klokker, renhold og påfylling av varer. På dette året har jeg lært utrolig mye om mennesker, salg, service og butikkrutiner.

Forhold til arbeidstid vil jeg være ganske fleksibel.

Referanser:

(Her har jeg skrevet referanser med butikk, navn og tlfnr)

Tre attester legges ved fra alle tidligere arbeidsgivere.

Håper på et positivt svar.

På forhånd takk.

Med vennlig hilsen

..... ...........

Slik ser søknaden min ut til en annen gullsmedbutikk. Sensurerte med .... så den ble annonym. TS

Jeg personlig synes søknaden din så fin ut! :) Jeg har hørt at det kan være et pluss om man leverer søknaden direkte, men jeg har selv levert mye via nett da dette også ofte har vært en mulighet - via bl.a. finn.no :)

Anonym poster: 31fe357f845c3e989e0752c34b913ee5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...