Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente på 24 år som ønsker å fikse på nesen mer enn noe annet. Nesen min stikker veldig langt ut i fra ansiktet, og har en stygg vipp på tuppen. Jeg har et veldig avlangt, smalt og lite ansikt i fra før av, så nesen dominerer ansiktet ekstra godt. Dette er blitt et såpass stort problem for meg i hverdagen, at jeg blir deprimert. Jeg er livredd for å møte nye folk, da jeg er redd for hva de tenker om nesen min når de ser meg. Det har rett og slett tatt over livet mitt litt ( høres drastisk ut) , men jeg har ofte grått meg selv i søvne pga mangel på selvbilde, for flere ting, men nesen er det jeg virkelig missliker ved meg selv. Jeg titter ofte på andre sine neser, og det er som regel det første som vekker min oppmerksomhet, om de har søt og liten nese eller stor som min.

Jeg kikker ofte på bilder på nett på bilder av neser jeg skulle ønske jeg hadde, å drømmer om å få gjort noe med dette. Men er svært få før/etter bilder i fra nyere dato i Norge som ser overbevisende ut. Det er snakk om veldig mye penger å fikse, og da vil man gjerne ha et resultat man kan leve lykkelig med resten av livet.

Er det noen her inne som har tatt neseplastikk?

Negative/ positive tilbakemeldinger?

Gjerne, HVOR var du, og hvilke omtaler har klinikken?

Var det verdt det?

Det jeg ønsker mest er å se nesen din! Helst før og etter og pris, slik at jeg ser hvor stor forandring som har blitt gjort, og hvor bra/dårlig utført jobben er gjort. Du behøver ikke å vise bilde av hele ansiktet, bare nese om dette er tryggest for deg.

Jeg har vurdert å ta en gratis konsultasjons time bare for å høre hva kirurgen vil gjøre, hvordan den vil bli seende ut, og hva jeg eventuelt måtte spart av penger for et slikt inngrep.

Om du har vært igjennom dette hadde jeg satt veldig stor pris på dine erfaringer! Del gjerne tanker om du ønsker det samme, men ikke helt tør.

:smilyblomst::strix:

Anonym poster: 52453475f744518afb17fc8a3dcf30f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her høres det for meg ut som at du bør få deg en samtaletime hos psykolog og ikke hos en kirurg

Skrevet

Har en slik nese selv, har en sånn kul midt på og står ikke i stil med ansiktet mitt egentlig.. Jeg hadde vært mer flatterende med flatere og mer "normal" nese, men jeg tror ikke jeg noen gang kommer til å gjøre noe med det. Man må bare takke ja til det man har fått, men selvfølgelig kan man endre litt! Hør med en rådgiver før du tar den avgjørelsen. Tenk om det virkelig er så ille at du må endre det..

Skrevet (endret)

.

Endret av Lexica
Skrevet

Jeg har selv en nese jeg ville fikset på pga mangel på selvbilde. Er snart tobarnsmor, så dette vil for meg bli vanskelig å prioritere. Evt spare slik du sier.

Å understreke at det ligger litt større problemer bak her, er drøyt unødvendig. Jeg vet selv at jeg kunne hatt behov for en samtale med en høyere utdannet, men det gjør vel igrunn alle som har komplekser ved seg selv (??)

*Følger ivrig med på tråden*

Lykke til!

Skrevet

Følger ivrig med jeg også!:) Det var nesten som å lese om meg selv!! Har det på akkurat samme måte. Nesen min stikker mye ut fra fjeset og har en hump på misten av neseryggen. Fjeset mitt er smalt og avlangt. Hater det egentlig mer enn selve nesen. Eller kanskje det kommer på en delt første plass! Hehe. Men jeg må alltid sørge for at de jeg er med ikke ser meg i profil. Og det er veldig stressende. Og kan føre til at jeg ser veldig stiv og awkard ut. Har så store komplekser.

Håper noen vil svare på innlegget. Gjerne dele noen bilder:D

Anonym poster: b82ab7620a1843489992a674d0e6ee30

Skrevet

Men jeg må alltid sørge for at de jeg er med ikke ser meg i profil.

Anonym poster: b82ab7620a1843489992a674d0e6ee30

Skremmende! Jeg også unngår at folk, spesielt nye, skal se meg i profil! Jeg føler den automatisk fanger oppmerksomheten og ødelegge inntrykket de har fått forfra.

Skrevet

Jeg synes du skal ta en konsultasjoen.

Dette er forutsatt at du evt er villig/har mulighet til å bruke pengene på det og ikke har kvaler rundt temaet plastiske operasjoner.

Jeg har ikke operert nesa (men derimot puppene) og jeg mener det er viktig at du avklarer visse prinsipper før man går videre med prosessen. Dersom det ikke er klart, blir det ikke lettere etterhvert.

H

• Liker 1
Skrevet

Hei :)Jeg er ei jente på 24 år som i fjor gjennomførte en nesekorreksjon. Jeg kjenner meg igjen i mye av det du skriver om selvfølelsen osv. Jeg følte meg stygg, prøvde å unngå at folk så meg i profil, unngikk å se meg selv i profil, hvis jeg noen gang kom over et bilde av meg selv i profil døde jeg litt innvendig. Jeg fikk også høre at jeg lignet på en heks, ikke særlig gøy når man er 14 år. Jeg begynnte å tenke på neseoperasjon da jeg var 18 år, og da jeg var 23 år bestemte jeg meg for å spare penger til operasjonen. Jeg begynnte å lese masse om neseplastikk, se en haug me bilder, fant et utenlandsk forum for neseplastikk hvor jeg snakket med folk som hadde gjennomgått operasjonen og folk som skulle gjennomgå. Jeg leste om diverse leger og klinikker, og bestemte meg tilslutt for å ta operasjonen i utlandet. Jeg bestillte konsultasjonstime og operasjon dagen etter, siden jeg ikke hadde mulighet til konsultasjonstime tidligere. På Operasjonsdagen var jeg ganske nervøs, men fikk beroligende medisin. Etter jeg våknet fra operasjonen fikk jeg smertestillende, og kjente bare at jeg var litt øm i nesa, og umulig å puste gjennom nesa. Jeg overnattet på klinikken i 1 dag, det gikk veldig greit selv om det var litt kjedelig. Dagen etter operasjonen fikk jeg dra til leiligheten, og fikk smertestillende og diverse ting for å rense nesa. Jeg hadde ingen smerter og ingen problemer så trengte ikke å dra til kirurgen før avtalt time. Da skjekket han nesa, dro ut snørr (dette var ubehagelig) osv. Det værste var egentlig at jeg nesten ikke gikk ut på 3 uker fordi jeg ikke vill e bli sett med den nesebeskyttelsen. Etter 3 uker ble alt tatt vekk og jeg trengte bare å sove med nesebeskyttelsen. Nå er det gått over et år siden jeg gjore det. Jeg angrer IKKE! Det er så utrolig befriende å ikke være flau over nesa si, ikke føle seg stygg. Selvfølgelig er dette en stor forandring, og jeg freaket ut litt de første dagene etter jeg så nesa, men dette er helt normalt. Uansett må du tenke over hva som er riktig for deg, kanskje du takler det anderledes, kanskje du angrer, og kanskje ditt resultat ikke blir som du ønsker, jeg ville bare fortelle min historie. Masse lykke til :)

Anonym poster: 54264e1b4254af8a5c0cf46f4a94465e

Skrevet

Vil du ha barn? Hva sier du om barnet arver nesa di? Hvordan kan du si at barnet ditt har fin nese når du selv har ordnet på din?

Hilsen barn av en mor som endret nesa si før hun fikk barn, og som ikke klarte å si at jeg var søt eller pen.

Anonym poster: 8a134a1c596bfaeca307d14cd79e56a3

• Liker 2
Skrevet

Det blir jo feil å droppe noe som kan være til hjelp for at barn "muligens" blir missfornøyd med nesen sin. Jeg er snart mamma til 2, og tror hun får far sin fine nese, men om den blir mye lik min vil jeg i hvertfall ikke vektlegge det så mye som folk rundt meg har gjort, å tråkke på selvbildet mitt. Komplekser kommer som regel av en årsak, og jeg har komplekser pga fortid, noe som nødvendigvis ikke min datter vil oppleve. Barn trenger da heller ikke vite at mamma/pappa har blitt kuttet opp.

• Liker 1
Skrevet

Hei :)Jeg er ei jente på 24 år som i fjor gjennomførte en nesekorreksjon. Jeg kjenner meg igjen i mye av det du skriver om selvfølelsen osv. Jeg følte meg stygg, prøvde å unngå at folk så meg i profil, unngikk å se meg selv i profil, hvis jeg noen gang kom over et bilde av meg selv i profil døde jeg litt innvendig. Jeg fikk også høre at jeg lignet på en heks, ikke særlig gøy når man er 14 år. Jeg begynnte å tenke på neseoperasjon da jeg var 18 år, og da jeg var 23 år bestemte jeg meg for å spare penger til operasjonen. Jeg begynnte å lese masse om neseplastikk, se en haug me bilder, fant et utenlandsk forum for neseplastikk hvor jeg snakket med folk som hadde gjennomgått operasjonen og folk som skulle gjennomgå. Jeg leste om diverse leger og klinikker, og bestemte meg tilslutt for å ta operasjonen i utlandet. Jeg bestillte konsultasjonstime og operasjon dagen etter, siden jeg ikke hadde mulighet til konsultasjonstime tidligere. På Operasjonsdagen var jeg ganske nervøs, men fikk beroligende medisin. Etter jeg våknet fra operasjonen fikk jeg smertestillende, og kjente bare at jeg var litt øm i nesa, og umulig å puste gjennom nesa. Jeg overnattet på klinikken i 1 dag, det gikk veldig greit selv om det var litt kjedelig. Dagen etter operasjonen fikk jeg dra til leiligheten, og fikk smertestillende og diverse ting for å rense nesa. Jeg hadde ingen smerter og ingen problemer så trengte ikke å dra til kirurgen før avtalt time. Da skjekket han nesa, dro ut snørr (dette var ubehagelig) osv. Det værste var egentlig at jeg nesten ikke gikk ut på 3 uker fordi jeg ikke vill e bli sett med den nesebeskyttelsen. Etter 3 uker ble alt tatt vekk og jeg trengte bare å sove med nesebeskyttelsen. Nå er det gått over et år siden jeg gjore det. Jeg angrer IKKE! Det er så utrolig befriende å ikke være flau over nesa si, ikke føle seg stygg. Selvfølgelig er dette en stor forandring, og jeg freaket ut litt de første dagene etter jeg så nesa, men dette er helt normalt. Uansett må du tenke over hva som er riktig for deg, kanskje du takler det anderledes, kanskje du angrer, og kanskje ditt resultat ikke blir som du ønsker, jeg ville bare fortelle min historie. Masse lykke til :)

Anonym poster: 54264e1b4254af8a5c0cf46f4a94465e

Så utrolig bra at det du ble fornøyd, og du har fått et "bekymringsfritt" (for nesen) liv! :hoppendeglad: Hvor reiste du for å operere? Hva fikset du, og hva måtte du betale? Jeg ser et lite lys i tunellen når jeg leser slikt, men så klart, ikke alle er like heldig. Men er kanskje verdt det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...