Gå til innhold

Halvannet år med kviser forsvant når jeg ble gravid........Hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Hei

Jeg er en jente i midten av 20 årene som i 2010 begynte å slite VELDIG med akne. Dette hadde jeg gående i 1 1/2 år i strekk! Uten en eneste kvise fri dag, og da mener jeg KVISER til de grader, underjordiske, vonde, hvite, gule etc. Jeg har svidd av mangfoldige tusen med kroner på hudprodukter som ikke virker, selv etter anbefalinger i fra "proffe". Har aldri hatt noe spesielle problemer med kviser. Hadde periode-kviser som jenter flest, men ellers ikke noe særlig, selv i tenårene. Det som er , er at først i år, når jeg ble gravid roet kvisene seg DRASTISK! Det var som om jeg aldri hadde hatt problemer med huden. Det første jeg merket var at de underjordiske svina som verker forsvant helt, så ble forskjellige områder klarere og klarere. Jeg er nå i 6 måned i svangerskapet å er så og si kvisefri. Jeg får noen små inn i mellom om jeg f.eks har brukt en solkrem eller lignende jeg ikke tåler. MEN, rett etter jeg ble gravid, og etter at kvisene roet seg begynte jeg på noen svindyre produkter i fra Elixir, som var anbefalt av hudklinikken etter en hudsjekk ( jeg ble anbefalt for jeg hadde en del sprukne blodkar i ansiktet som kunne vær starten på en hudsykdom). Jeg tror det er denne serien som holder de små kvisene i sjakk.

Det første som slo meg var at det må være noe hormonelt som gjør at kvisene bare forsvant etter jeg ble gravid, men tingen er at jeg har vært utallige ganger hos legen å sjekket meg for problemer, å det var aldri noe ubalanse i hverken underliv eller hormonene, så synes det er veldig rart.

Nå har jeg lyst å prøve å slutte med disse skremmende dyre produktene, men er redd at alt skeier ut igjen, å jeg vil bli sittende med samme problemet. Kvisene har ikke akkurat vært til hjelp på selvtilliten. Huden min er fremdeles ikke spesielt fin, den har røde flekker, ujevn hud, sorte prikker og merker etter kviser, men langt bedre enn hva jeg måtte slite med i halvannet år.

Det jeg lurer på, er det noen som har opplevd noe lignende forandringer med uren hud i svangerskap? Har hørt om tilfeller der folk FÅR kviser når de er gravide, og andre får en helt fantastisk hud. Noen som har fått noen brukbare svar på hvorfor dette skjedde eventuelt? Jeg sitter fremdeles å klør meg i hode, siden det aldri var noe ubalanse i hormonene mine....

Er det noen som har opplevd det samme, å fått tilbake kviseproblemene etter svangerskap? Er dette jeg frykter mest. At kvisene kommer tilbake så snart babyen er ute. :bond::nigo:

Videoannonse
Annonse
Gjest Macaron
Skrevet

Jeg har fått finere hud etter at jeg ble gravid. Jeg hadde ikke noe ekstremt kviseproblem før heller, men jeg fikk da en kvise i ny og ne, kanskje en i uka i snitt. Etter at jeg ble gravid har jeg faktisk ikke hatt én eneste kvise overhodet, og jeg ser også selv at huden ser klarere og "friskere" ut.

Så det er uten tvil noe hormonelt, jeg har trodd at det kanskje kom av at man har ekstra østrogen i kroppen når man er gravid, kviser kommer vel gjerne dersom man har mye testosteron? Men så har du jo også de som opplever å få MER kviser i svangerskapet, ja. Ikke vet jeg :vetikke:

Skrevet

Det er mange hormone endringer som skjer når man er gravid. min mor ble frisk fra asma som hun hadde slitt med fra barnsben av.

Anonym poster: 8836a007556eda870317b5eba2aa8bf3

Skrevet

Det er mange hormone endringer som skjer når man er gravid. min mor ble frisk fra asma som hun hadde slitt med fra barnsben av.

Anonym poster: 8836a007556eda870317b5eba2aa8bf3

Så i mitt tilfelle kan det rett og slett være en dårligere jobb i fra fastlegen min sin side? Alt var vist tipp topp i følge prøvene. Jeg var selv overbevist om at det var noe hormonelt, for jeg hadde mange "gravide"-symptomer lenge før jeg ble gravid :fnise: , men gikk over på tanken at kanskje psyken som lekte litt med meg siden legen sa det ikke var noe galt.

Skrevet

Jeg har fått finere hud etter at jeg ble gravid. Jeg hadde ikke noe ekstremt kviseproblem før heller, men jeg fikk da en kvise i ny og ne, kanskje en i uka i snitt. Etter at jeg ble gravid har jeg faktisk ikke hatt én eneste kvise overhodet, og jeg ser også selv at huden ser klarere og "friskere" ut.

Så det er uten tvil noe hormonelt, jeg har trodd at det kanskje kom av at man har ekstra østrogen i kroppen når man er gravid, kviser kommer vel gjerne dersom man har mye testosteron? Men så har du jo også de som opplever å få MER kviser i svangerskapet, ja. Ikke vet jeg :vetikke:

Er rart hvordan kroppen fungerer. Jeg ble testet for testosteron og, men alt var som det skulle ( i følge legen i hvertfall) :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...