Fakse Skrevet 27. februar 2002 #1 Del Skrevet 27. februar 2002 (endret) * Endret 30. april 2008 av Fakse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skye Skrevet 27. februar 2002 #2 Del Skrevet 27. februar 2002 Planla ikke med min første, hun er født seint på året og blir minst i klassen når den tid kommer. Jeg synes det er litt dumt, skulle gjerne hatt henne i barnehage et år til. Jeg vil gjerne ha et vårbarn neste gang, men det er jo ikke alltid det går slik man planlegger heller. Skye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. februar 2002 #3 Del Skrevet 28. februar 2002 Nei. Planlegger ikke når på året vi vil ha det. Er kjempeglad bare vi får en baby! Dessuten skal det vel litt til at du blir gravid akkurat når du vil, ikke mange som får til det. Men HVIS jeg har blirr gravid denne runden får jeg termin omtrent på min 30-årsdag, og jeg har aldri lidd av å være født i november. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. februar 2002 #4 Del Skrevet 28. februar 2002 Hei!! Jeg har planlagt begge mine 2 svangerskap. Er selv født sent på høsten og ønsket ikke det for mine barn. Har derfor fått 2 vårbarn. Har heldigvis blitt lett gravid, men vi hadde ikke sluttet med å prøve fordi om terminen ville bli sent på året. Juni Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taurus Skrevet 28. februar 2002 #5 Del Skrevet 28. februar 2002 Man kan selvfølgelig planlegge så mye man bare vil, men jeg vil ikke anbefale det. Når man først finner ut at man vil ha barn, er det ikke så lett å tenke: men vi venter til ..., for da blir det født i mars. for det første er det svæææært mange som sliter med å lage barn. For noen skjer det med en gang, andre må prøve noen måneder, og atter andre i flere år (det er vanligere enn du tror). I tillegg, om du skulle bli gravid, er sjansen faktisk ganske stor for at man aborterer de første ukene (15% av alle PÅVISTE graviditeter ender i abort). Dette har jeg selv bittert fått erfare. selv om jeg ikke planla tid på året barnet skulle bli født, ventet jeg til alt var perfekt i jobben før jeg prøvde, også endte det med abort i uke 12. Det er greit å planlegge ting, men jeg tror vi ofte planlegger oss ihjel. Det er ikke alt her i verden som lar seg kontrollere. Men for all del, du kan gjerne planlegge et barn i mars, bare ikke bli vanvittig skuffet om det ikke går (mange er jo så heldige at de faktisk KAN planlegge, bare ikke ta det som en selvfølge). Lykke til med valgene dine. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 28. februar 2002 #6 Del Skrevet 28. februar 2002 Nå har ikke jeg barn, men jeg har da vært et selv engang... ...og jeg skjønner virkelig ikke denne "problematikken". Det spiller da virkelig ingen rolle når på året man er født? Forstår ikke at noen tar dette med i planleggingen av en graviditet. Og som andre har sagt her: Det skal jammen godt gjøres å treffe "riktig årstid". Det er ikke så lett å bli gravid som mange tror 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Astra Skrevet 28. februar 2002 #7 Del Skrevet 28. februar 2002 Må innrømme at vi ikke har barn eller planlegger noen på noen år, men både jeg og forloveden vil prøve å få barn på våren. Det finnes mange gode argumenter for dette. 1. Barnet er 6 år når det starter på skolen. Kjenner desemberbarn som sliter fordi de var så unge ved skolestart (de fikk ikke vente av kommunen selvom de ikke var skolemodne!) Dette var i 1997 da 6-årsreformen kom, og de henger fortsatt etter sine klassekamerater. 2. Man slipper å gå høygravid i sommervarmen. 3. Det er en stille årstid for de som driver gård (sesongen starter i april og ut september). For oss er det viktig at far også skal ta del i den nyfødtes liv Dette er selvfølgelig bare teori, men vi prøver å følge teorien -så får vi se hva resultatet blir i praksis...12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. februar 2002 #8 Del Skrevet 28. februar 2002 Det er sikkert sant som mange sier, at det er vanskelig å få det til å klaffe når man vil. Men det hindrer jo ikke at man kan prøve... Jeg kunne også tenke meg et barn tidlig på året. tror det er en fordel for barna når de begynner så tidlig på skolen som de gjør nå. Jeg er født tidlig på året og har fått med meg alle fordelene med det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 3. mars 2002 #9 Del Skrevet 3. mars 2002 Ja vi planlegger tidspunktet for å få barn. Ønsker at gullungen skal komme i første del av året. Det er flere grunner, bl.a så ønsker vi ikke å ha en 5-åring på skolen. I tillegg vet vi at tildeling av barnehageplass foregår ut fra at de eldste barna skal få plass først. Et barn født i mars er nødvendigvis eldre enn et barn født i november. Sprøtt men faktiske forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. mars 2002 #10 Del Skrevet 4. mars 2002 Hei:) Er selv født i februar..og har alltid syntes det er kjempeflott! Tenkte nok litt på at det hadde vært greit å planlegge det slik at barnet skulle bli født tidlig på året...Men det er ikke så enkelt nei! Når jeg sluttet på pillen i september..hadde jeg egentlig forberedt meg på at det skulle ta litt tid før jeg ble gravid..Og vips så skjedde det etter bare 4 måneder..Og jeg har jo aldri vært så glad! Det gjør vel ingenting om h*n blir født i september måned..Så blir det jo fint å gå trilleturer på våren når h*n er blitt litt større...Alle årstider har vel sine fordeler og ulemper uansett... Jeg gleder meg iallefall over min voksende mage.. Klem fra therese, 12 +1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobla Skrevet 5. mars 2002 #11 Del Skrevet 5. mars 2002 Hallo. Vi planla til en viss grad denne som kommer i sommer.Jeg hadde lyst å være hjemme når hun som er minstejenta nå begynner på skolen, når vi først ville ha en til. Sluttet med p-pillen i juli ifjor og ble gravid i oktober. Anser meg selv som utrolig heldig som får det til å klaffe. Ingenting var planlagt med tanke på el og sånn, vi bare levde som normalt, men uten p-piller. Hilsen Bobla. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussilago Skrevet 5. mars 2002 #12 Del Skrevet 5. mars 2002 Jeg skal vente til våren med å bli gravid, og det er litt fordi jeg helst vil ha et barn som er født tidlig på året. Har en gutt som er født i Desember og ser ingen fordeler med det. Hvis man sliter med å bli gravid skjønner jeg at denne debatten føles helt meningsløs, men hvis det er mulig å få det til så vil jeg det helst sånn at jeg får et barn som er født tidlig på året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. mars 2002 #13 Del Skrevet 6. mars 2002 Jeg tenker litt sånn at man får det barnet man skal ha - kanskje det er en liten sjel der ute som venter på akkurat oss, og da burde man ikke planlegge så slavisk, og være så opptatt av fødselstidspunkt i forhold til skolestart, barnehageplasser osv. Er ikke imot å bruke prevensjon eller å planlegge det å få barn, men noe må vel skjebnen få avgjøre også? Selv fikk jeg en vidunderlig prins på dagen for kronprinsbryllupet, og for meg kunne ikke det tidspunktet vært mer perfekt. Dessuten - jeg syntes det var perfekt å gå høygravid om sommeren - da kunne jeg vise meg ordentlig frem i lette klær, i stedet for å slite med å finne ytterklær som var store nok i vinterkulda. hilsen trill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kame Skrevet 13. mars 2002 #14 Del Skrevet 13. mars 2002 Heh - jeg har faktisk tenkt en god del på akkurat det. Er selv født i april og ville gjerne ha en vinter/vår baby. I tillegg til en fornøyd unge, går som regel ting litt lettere når det er lysere og varmere i været. Men, nå det er sagt, så slutta jeg med pillen i november, og har aldri latt være å ha sex fordi det ikke passer inn i tidsskjemaet. I tillegg viste det seg at vi var innmari trege av oss, så det tok oss nesten 1,5 ÅR fra vi slutta med pillen og til jeg ble gravid. Nå har vi termin 9.november... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. mars 2002 #15 Del Skrevet 24. mars 2002 September var ganske OK, syns nå eg. Hadde så mykje vatn i kroppen at eg berre fekk på meg ecco-sandaler dei siste 4 månadene. Skulle tatt seg ut midtvinters! Men planlegginga var det nå så som så med... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linda Skrevet 25. mars 2002 #16 Del Skrevet 25. mars 2002 Vi planlegger ikke når barnet skal komme. Jeg mistet i desember i fjor og er lykkelig bare jeg får et barn. Samme pokker om det er født i desember eller juli!!!! Beklager om dette svaret kanskje virker litt angripende, men jeg føler veldig sterkt for akkurat dette. Blir veldig provosert når folk sier at de hopper over prøvingen denne måneden for de vil ikke ha et desemberbarn. Da tenker jeg i mitt stille sinn : AT DET GÅR ANN !!!!!!! Vi skal være takknemlige bare vi får et lite nurk. Tenk på alle de som faktisk sliter med å bli gravide !! De er ikke alle som bare kan be mannen vifte med trusa og vips så er man gravid. Det er mange som sliter med at de enten mister eller rett og slett ikke får det til og må ha hjelp. Det er temmelig sårende for de å høre om dere som sier at dere hopper over de og de månedene pga den eller den ulempen!!!!!!! Tenk dere om litt neste gang. Provosert klem fra,12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zafir Skrevet 25. mars 2002 #17 Del Skrevet 25. mars 2002 Kjære Linda. Jeg kan forstå at du (og flere) blir provosert når noen tar opp dette temaet. Når man mister eller har problemer med å bli gravid, så er det naturlig at man syns slik prat er overfladisk/provoserende. Jeg tror iallefall at jeg hadde reagert slik selv. Men samtidig så må du huske på de som planlegger tidspunkt har som oftest aldri vært i din situasjon; man vil jo helst tro at ting går greit ikke sant? Man kan jo ikke vite på forhånd om ting går galt eller at kan ta veldig lang tid. Jeg selv starter ikke før neste måned med prøvinga pga mange ting, men om det viser seg at jeg får vanskeligheter så vil jeg selvsagt se bort i fra *når det passer best*. Det er jo ingen her som vil såre deg eller noen andre med viten og vilje, her snakker man ut i fra sine tanker som svirrer omkring fødsels-tidspunkt. Jeg skriver dette i beste mening, og håper at du forstår hva jeg vil frem til. Rådet mitt er altså; prøv å ikke ta det så tungt, for mange er dagen for *perfekt* befruktningsforsøk startskuddet for prøvinga. Tror ikke det er så mange som venter 1 helt år for å absolutt føde akkurat den og den måneden....(en smule overdrevent da) Ønsker deg en god natt, nå må vi vel prøve å sove litt...iallefall skal jeg det Klem fra12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linda Skrevet 25. mars 2002 #18 Del Skrevet 25. mars 2002 Zafir, jeg forstår hva du mener og tar det ikke ille opp. Men jeg blir provosert og det kommer jeg nok alltid til å bli så lenge slike innlegg kommer opp. Dette er jo et åpent forum hvor vi alle kan "si" vår mening. Klem igjen fra,12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zafir Skrevet 25. mars 2002 #19 Del Skrevet 25. mars 2002 Hei igjen Ja, det er sant; forumet er for alle meninger. Samtidig så blir det jo en tankevekker, ikke sant? Tror ikke vi er klar over hvor mange som mister, det er så få SM og MA vi får høre om i *dagliglivet*. Jeg har iallefall lært at jeg ikke skal mase på noen om å bli gravid, for alt jeg vet så kan det være et problem for de...Men samtidig så hadde det vært litt enklere om dette ikke hadde vært så tabu,hvis du skjønner? Vel litt utenfor tråden nå...beklager dette. Skal stoppe her, for nå er jeg så trøtt...znork. Godnatta-klem fra12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annebirgitte Skrevet 6. april 2002 #20 Del Skrevet 6. april 2002 Jeg sitter og leser disse innleggene om når en må/bør få et barn.Jeg blir litt oppgitt at vi henger oss opp i akkurat dette.Selv er jeg mor til 4 barn.Har en i mai,juni og juli og fikk en i november.Han i november(nr to i rekken)lurte veldig på hvorfor bare han ble født så sent på året.Nå er han så stor at han ikke bryr seg.Han har selvsagt vært nesten minst i klassen og måtte vente lenger på året for å få lov til det de andre i klassen kunne være med på som krevde en viss alder.Alle barna er planlagt,men det er egentlig en tilfeldighet at det ble et barn pr.mnd tidlig på året og en sent.Jeg har selv vært i den heldige situasjonen at jeg ble raskt gravid når vi hadde bestemt oss.Jeg har full forståelse at dette temaet kan virke veldig sårende på de som prøver i årevis for å bli gravide og også de som mister sitt barn.Nei,et barn skal vi ta imot med glede uansett når på året det melder sin ankomst.Lykke til alle som er gravide og til dere som prøver og bli det!Klem fra meg til deg!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå