Gjest blondiie Skrevet 21. august 2012 #1 Skrevet 21. august 2012 Om morningen ser jeg helt forferdelig ut. Huden er blek, store ringer under øynene og slappe øyne. Så sminke trenger jeg hver dag. Men så fort jeg er kommet meg til skolen, så er sminken allerede blitt stygg. Man ser posene gjennom sminken, man ser alle kvisene godt og sminken er allerede begynt å falme. Jeg bruker Id pudder, og det er jo kjempebra, og sminken blir fin når jeg er hjemme, men så fort jeg kommer meg ut, så forsvinner den på en måte.. Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre for å få sminken til å holde lenger og se fin ut resten av dagen? Er ikke helt typen til å stå på doen i friminuttene å sminke meg..
Gjest blondiie Skrevet 21. august 2012 #2 Skrevet 21. august 2012 Det samme gjelder håret mitt! Har veldig frizzy og bølgete hår, så retter det ganske ofte. Men når jeg ser meg selv i speilet på skolen, så er det stygt igjen. Dette gjelder forresten ikke visst det er helg og jeg står opp senere. Da føler jeg at sminken holder lenger og håret er finere..
Gjest Snuppeluppsen Skrevet 21. august 2012 #3 Skrevet 21. august 2012 Samme sier. Må alltid vaske av meg sminken og ta på ny 3-4 ganger daglig. Spesielt fordi da blir man litt "fett" i huden og sminken blir rett og slett stygg. Bruker dyre merker fra parfymeri også, så det kan ikke være problemet..
AnonymBruker Skrevet 21. august 2012 #4 Skrevet 21. august 2012 Kunne ikke vært mer enig.. Helt utrolig irriterende! Trenger tips her også, så jeg vil følge med. Anonym poster: bb1002ee7769e39d6ed7bbcabcbc2485
AnonymBruker Skrevet 21. august 2012 #5 Skrevet 21. august 2012 Samme sier. Må alltid vaske av meg sminken og ta på ny 3-4 ganger daglig. Spesielt fordi da blir man litt "fett" i huden og sminken blir rett og slett stygg. Bruker dyre merker fra parfymeri også, så det kan ikke være problemet.. Seriøst? Gjør du faktisk det? Hvilke produkter bruker du da? Det hjelper ikke om du bruker foundation for fet hud om du bruker fet krem. Anonym poster: 9975dc68af50e1322c838ee949a453cb
AnonymBruker Skrevet 21. august 2012 #6 Skrevet 21. august 2012 Du er ikke alene! Jeg har samme problemet. Anonym poster: 96cc69b5626913fc038479d707a25764
Djungelvrål Skrevet 21. august 2012 #7 Skrevet 21. august 2012 Det er fordi dere bruker pudder, pudder er tørt og sitter dårligere på huden enn flytende sminke. Det hjelper ikke hvor mye de reklamerer for at mineralpudderet "smelter" inn i huden. Pudder er tørt og kan ikke smelte. Bruk en flytende foundation og litt pudder over for å sette den. Det varer mye lengre. Anbefaler denne: http://www.boots.com/en/LOreal-Lumi-Magique-Foundation_1247606/ 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2012 #8 Skrevet 21. august 2012 Seriøst? Gjør du faktisk det? Hvilke produkter bruker du da? Det hjelper ikke om du bruker foundation for fet hud om du bruker fet krem. Anonym poster: 9975dc68af50e1322c838ee949a453cb Har ikke fet hud. Når jeg går uten sminke er det ikke noe problem. Bruker foundationpudder fra makeup store, eller pudder fra dior. Bruker ikke krem under sminken, men bruker det om natten når jeg sover. Anonym poster: 7a8e99debd95916cf5a2e05e1b0fe6cf
Djungelvrål Skrevet 21. august 2012 #9 Skrevet 21. august 2012 Hvis du ikke bruker dagkrem har jo ikke pudderet noe å feste seg i... Ikke rart det forsvinner da..
AnonymBruker Skrevet 21. august 2012 #10 Skrevet 21. august 2012 Det er fordi dere bruker pudder, pudder er tørt og sitter dårligere på huden enn flytende sminke. Det hjelper ikke hvor mye de reklamerer for at mineralpudderet "smelter" inn i huden. Pudder er tørt og kan ikke smelte. Bruk en flytende foundation og litt pudder over for å sette den. Det varer mye lengre. Anbefaler denne: http://www.boots.com...dation_1247606/ Uenig. Dessuten er L'oreal ikke noe bra merke om man tenker på huden. Har ikke fet hud. Når jeg går uten sminke er det ikke noe problem. Bruker foundationpudder fra makeup store, eller pudder fra dior. Bruker ikke krem under sminken, men bruker det om natten når jeg sover. Anonym poster: 7a8e99debd95916cf5a2e05e1b0fe6cf Hvilken krem bruker du da? Har du prøvd primer og setting powder? Anonym poster: 9975dc68af50e1322c838ee949a453cb
super-s Skrevet 21. august 2012 #11 Skrevet 21. august 2012 Jeg bruker Kanebo Sensai flytende foundation og så pudder fra samme merke over der igjen. Det sitter bra og lenge!
Gjest Snuppeluppsen Skrevet 21. august 2012 #12 Skrevet 21. august 2012 Uenig. Dessuten er L'oreal ikke noe bra merke om man tenker på huden. Hvilken krem bruker du da? Har du prøvd primer og setting powder? Anonym poster: 9975dc68af50e1322c838ee949a453cb Bruker clinique serien med såpe, rens, og 2 kremer som er for min hudtype. Har prøvd masse annet dill fra parfymeriet også. Bruker ikke primer og setting powder nei. Hvor mange lag skal man egentlig kline inn trynet med? Vet at alle har sin "funskjon", men føler meg enten stiv eller deigete i trynet med så mye på. Kan umulig være bra for porene Det er verst om sommeren da. Om vinteren har man jo ikke så mye overflødig fett i huden at det gjør noe.
Gjest Snuppeluppsen Skrevet 21. august 2012 #13 Skrevet 21. august 2012 Bruker clinique serien med såpe, rens, og 2 kremer som er for min hudtype. Har prøvd masse annet dill fra parfymeriet også. Bruker ikke primer og setting powder nei. Hvor mange lag skal man egentlig kline inn trynet med? Vet at alle har sin "funskjon", men føler meg enten stiv eller deigete i trynet med så mye på. Kan umulig være bra for porene Det er verst om sommeren da. Om vinteren har man jo ikke så mye overflødig fett i huden at det gjør noe. Ups, siterte feil innlegg.
Gjest BabyBlue Skrevet 21. august 2012 #15 Skrevet 21. august 2012 Setting/finishing powder: The Balm Sexy mama. Om du tåler bismuth: MAC Mineralize skinfinish natural. Av primere liker jeg smoothing primer fra sephora. Delte meninger om den. Sørg også for å eksfoliere huden en gang i uken kombinert med en god hudkrem. Det gir en bedre "base" for sminken =)
Guadaloupe Skrevet 21. august 2012 #16 Skrevet 21. august 2012 Kan man virkelig bruke flytende foundation på fet hud? Vil ikke dette bare skli av når man blir fet og blank i ansiktet?
Adhara Skrevet 21. august 2012 #17 Skrevet 21. august 2012 Ville anbefalt primer og pudder til å sette foundationen med ja. Trikset er å finne noe som passer din hud. Er f.eks fullt mulig å bruke flytende foundation til fet hud, så lenge foundationen er oljefri
xBeautyCrush Skrevet 21. august 2012 #18 Skrevet 21. august 2012 Om morningen ser jeg helt forferdelig ut. Huden er blek, store ringer under øynene og slappe øyne. Så sminke trenger jeg hver dag. Men så fort jeg er kommet meg til skolen, så er sminken allerede blitt stygg. Man ser posene gjennom sminken, man ser alle kvisene godt og sminken er allerede begynt å falme. Jeg bruker Id pudder, og det er jo kjempebra, og sminken blir fin når jeg er hjemme, men så fort jeg kommer meg ut, så forsvinner den på en måte.. Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre for å få sminken til å holde lenger og se fin ut resten av dagen? Er ikke helt typen til å stå på doen i friminuttene å sminke meg.. Vil først og fremst si at belysningen på baderommet kan ha mye å si for hvordan du sminker deg og hvordan sluttresultatet blir. Du må helst ha dagslys mens du sminker deg - jeg bruker å sette meg foran vinduet mitt! For å få sminke til å holde lengre kan du prøve primere. Flere sminkemerker har primere, spør betjeningen i butikken. Det skal få foundation og pudder til å sitte finere og lengre på huden. Ellers vil jeg si at hvis du bruker flytende foundation, alltid sett det med pudder når du er ferdig, men ikke for mye slik at du ser ut som du har "kaket" på sminke. Jeg synes du skal høre med betjening i sminkebutikker om det er noen andre produkter du kan velge for å få sminken til å vare. Selv gjorde jeg et scoop når jeg kjøpte MAC's Studio Fix Fluid foundation, som holder serriøst hele dagen og blir ikke oljete og "flytter" på seg. Bare et forslag! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå