Olse Skrevet 18. februar 2004 #1 Skrevet 18. februar 2004 hei. Trenger virkelig noen tips her. Var på trening i går. Var veldig sliten da jeg kom hjem. Tenke jeg skulle unne meg en liten sjokoladebit. Men det endte som alltid. Jeg stappet innpå 2 hele sjokolader. Akkurat som om jeg ikke kan få smaken på sjokolade. Da hiver jeg innpå. Føler meg som en slags "sjokoman". Er det noen som har tips om hvordan jeg kan lære meg å spise "normale" mengder av sjokolade? Selvsagt kan jeg jo la vær. Men jeg har et stort ønske om å kunne lære meg å ta litt og legge fra meg resten.
~umulia~ Skrevet 18. februar 2004 #2 Skrevet 18. februar 2004 Det aller enkleste er vel å unngå å ha store mengder sjokolade i huset. Kjøpe sjokoladen i løsvekt, så du kan kjøpe bare det du har tenkt til å unne deg.
natasha Skrevet 18. februar 2004 #3 Skrevet 18. februar 2004 Jeg har sluttet å ha sjokolade i huset, fordi jeg spiser opp alt med en gang(nesten iallefall). Har begynt å spise salat istendenfor - lager en stor bolle med grønn salat, tomat, agurk og avocade + dressing (max 5% fett). Skikkelig godt! Går og spiser av den hele kvelden til det er tomt. Merker nå at jeg faktisk heller har lyst på salat enn sjokolade. Etter å ha vært uten sjokolade en stund savner jeg det ikke heller, tror man må "avvennes".
Gjest Gjesten Skrevet 18. februar 2004 #4 Skrevet 18. februar 2004 Prøv krom. Fås kjøpt i helsekostbutikker. Det hjelper men det tar litt tid. Så imellomtiden er det bare å ikke ha sjokolade i huset. :-)
*Shira* Skrevet 18. februar 2004 #5 Skrevet 18. februar 2004 hei. Trenger virkelig noen tips her. Var på trening i går. Var veldig sliten da jeg kom hjem. Tenke jeg skulle unne meg en liten sjokoladebit. Men det endte som alltid. Jeg stappet innpå 2 hele sjokolader. Akkurat som om jeg ikke kan få smaken på sjokolade. Da hiver jeg innpå. Føler meg som en slags "sjokoman". Er det noen som har tips om hvordan jeg kan lære meg å spise "normale" mengder av sjokolade? Selvsagt kan jeg jo la vær. Men jeg har et stort ønske om å kunne lære meg å ta litt og legge fra meg resten. Jeg er ikke like hekta som deg, men jeg bruker å spise mørk sjokolade. Den nye til Freia(70% kakao, som egentlig er bløff....skitt au ), eller helsekost varianter med mye kakao er perfekte for meg. Jeg trenger kun en liten bit, for den er så kraftig på smak, den henger liksom i så lenge og gir ivertfall meg en demper for mer... Du kan jo prøve :-)
Fru Fomle Skrevet 18. februar 2004 #6 Skrevet 18. februar 2004 Jeg blir mest desperat etter sjokolade de dagene jeg ikke har spist regelmessig (hoppet over frokost eller veldig lenge mellom lunsj og middag). Det er viktig å holde blodukkernivået jevnt over hele dagen. Har prøvd krom, det var bortkastede penger for meg. Det beste rådet er nok og ikke ha sjokolade i huset. Evt. begrense det til de aller minste størrelsene..
14062003 Skrevet 18. februar 2004 #7 Skrevet 18. februar 2004 Sjokoladehunger kan være et tegn på manglende serotonin i systemet. Mangel på serotonin gir gjerne symptomer som depresjon også da ... Enhver lege på jakt etter depresjon spør etter sjokoladehungger i alle fall.
Ylajali Skrevet 18. februar 2004 #8 Skrevet 18. februar 2004 Prøv en sånn power pack da? fås kjøpt hos helsekost, masse protein i den, bra etter trening, og den blir man så kvalm av at jeg garanterer at sjokoladesuget blir borte.
Cecilie Skrevet 18. februar 2004 #9 Skrevet 18. februar 2004 Det eneste som hjalp for meg var rett og slett å kutte du ut for alltid. Nå er det svært sjeldent jeg har lyst på det, så utrolig nok går det bra. Likevel er nok ikke dette den beste løsningen, man skal jo i bunn og grunn kunne unne seg litt ekstra nå og da (jeg gjør ikke det, men jeg er ekstrem). Hvis dette kun gjelder sjokolade, ville jeg heller kjøpt inn noe annet jeg synes er godt - men som du kan kontollere. Prøv å bryte de gamle uvanene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå