Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har normalt brunt hår, og farget håret mitt med et uhell i en mørk sterk rødfarge. gjorde dette for 3 dager siden. Går det an å farge håret i en brun farge for å få tilbake min NESTEN opprinnelige farge? Eller er avfarging best? Vil ikke betale dyrt :(

Anonym poster: 00cf5a820b355fbe4a8e3c3661d53f0a

Videoannonse
Annonse
Gjest WendyClear
Skrevet (endret)

Med avfarging vil du få fryktelig mye rødpigmenter. Om du alikevel får det litt lysere vil det bli lettere å tone over det med en kald farge, for det vil bli veldig svart dersom du farger over en mørk rødfarge.

Endret av WendyClear
Skrevet

Jeg vil anbefale deg å vente minimum en måned før du gjør noe mer med håret ditt, så du ikke overbehandler det (to peroxidbehandliger i mnd=unødvendig skade på håret)

Hvilken farge brukte du (merke)? Endel merker går relativt fort ut av håret, spesielt om du investerer i en clarifying-shampoo (beklager, mye tid på utenlandsk forum) å bruker den kanskje en gang i uken. Litt usikker på hvor mye disse kan skade håret, da jeg ikke har brukt slike selv. Om du avfarger håret, så vil du mest sannsynlig ende opp med en ginger-nyanse, og om du da farger over håret ditt igjen med en brun farge, kan du risikere at håret ditt ikke vil ta til seg fargen. Dette fordi overbehandlet hår kan miste evnen til å beholde farge da skjellagene står opp.

Så ja, mitt tips: vent før du gjør noe mer.

Anonym poster: a08e83aa000b444bb9ed297f4dc14bf2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...