AnonymBruker Skrevet 21. august 2012 #1 Skrevet 21. august 2012 Vi bor i et område med mange barn, men jeg synes sjelden barna er ute og leker sammen! Jeg lurer på hva de driver med? Får barna sitte inne og spille dataspill hele dagene? Jeg har en sønn på 7 år som sikkert kunne sittet foran Wii'en ti timer i strekk hvis han hadde fått bestemme, men det strider helt imot mine prinsipper å la et barn sitte lenge foran TV'en. Samtidig skjønner jeg jo at det er kjedelig for ham å være ute og leke nærmest alene. Nå snakker jeg stort sett om helger/ferier. I ukedagene er det jo ikke så mye tid på ettermiddagene til å leke ute etter skole, middag og lekser. Dere med barn, hva gjør barna deres på fritiden? Får de spille mye TV-spill el.l? Anonym poster: 8b97e2411011067e93909cf549abefc1
Gwen Skrevet 21. august 2012 #2 Skrevet 21. august 2012 Jeg bor i et nabolag med masse barn. Her er de ute og løper hele dagen, vi har en veldig fin lekepark som de samles i og som det er mye å gjøre i. Foreldrene er flinke til å følge de ut, og samles for en prat imens barna leker. Det er foreldres ansvar at de går ut, syns det er provoserende at så mange godtar at barna sitter inne i timevis å spille spill.
Britt Banditt Skrevet 21. august 2012 #3 Skrevet 21. august 2012 Nå er min datter bare to år, så hu flyr ikke akkurat ute med andre barn alene ennå, men jeg syns da alltid det er unger ute i nabolaget og leker. Bor i et nabolag med ganske små barn da, de fleste er mellom 1-6 år.
Gjest Krykke Skrevet 21. august 2012 #4 Skrevet 21. august 2012 Før var det straff til ungene at de måtte være inne, nå oppleves det som straff at de må være ute. Mine unger fra 6-11 år er mye ute. Men så fort de kjeder seg, så kommer de inn og skrur på tv eller data. Jeg må jage de ut igjen og komme med forslag til hva de kan gjøre. Noen ganger kan de leke i timesvis, mens andre ganger finner de ikke på noe å gjøre. Synd.
Gjest white tiger Skrevet 21. august 2012 #5 Skrevet 21. august 2012 Jeg bor i et nabolag der det er en del barn, og det er ikke så ofte jeg ser barn som er ute og leker. Eller, jeg ser jo barn ute, men ikke så ofte som jeg hadde forventet. Jeg er veldig flink til å ta med jentene mine ut, og de er også ganske glade i å være ute. Henter jeg jentene i barnehagen i 3-tiden er vi gjerne ute en stund før middag, særlig nå når været tillater det. I helgene har vi alltid lange økter utendørs der vi gjerne finner på noe spesielt som å gå i fjøra, på fjellet, osv. Ofte føles det som om vi er de eneste som er ute, særlig hvis det ikke er skyfri himmel og sol. Vi går gjerne ut i pøsende regn, for skal vi holde oss inne hver gang det er stygt vær så kommer vi jo oss aldri ut. Jeg er oppdratt sånn at man må gå ut hver dag. Jeg fikk kjeft dersom jeg ikke var ute en dag, så jeg får automatisk dårlig samvittighet og føler meg som en dårlig mor hvis jeg ikke er ute med ungene mine. Det er jo sikkert ikke så bra, men vi kommer oss i alle fall ut. Uten kjefting.
~white lady~ Skrevet 22. august 2012 #6 Skrevet 22. august 2012 Er mange ute og leker her jeg bor. Mange småbarnsfamilier, men de ungene ifra 4-5 års alderen ser jeg er ute alene og sykler f.eks. Gutten min på snart 5 kan fint gå ut alene, men etter 9 timer i bhg så er han nok litt sliten og da får han lov til å sitte med iPaden mens jeg lager middag.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2012 #7 Skrevet 22. august 2012 jenta mi er 8. ute å leker hverdag med vennene sine. Anonym poster: 1b62a934f0084be625b51454d95f7de1
betrayed Skrevet 22. august 2012 #8 Skrevet 22. august 2012 Vi bor i et område med mange barn, men jeg synes sjelden barna er ute og leker sammen! Jeg lurer på hva de driver med? Får barna sitte inne og spille dataspill hele dagene? Jeg har en sønn på 7 år som sikkert kunne sittet foran Wii'en ti timer i strekk hvis han hadde fått bestemme, men det strider helt imot mine prinsipper å la et barn sitte lenge foran TV'en. Samtidig skjønner jeg jo at det er kjedelig for ham å være ute og leke nærmest alene. Nå snakker jeg stort sett om helger/ferier. I ukedagene er det jo ikke så mye tid på ettermiddagene til å leke ute etter skole, middag og lekser. Dere med barn, hva gjør barna deres på fritiden? Får de spille mye TV-spill el.l? Anonym poster: 8b97e2411011067e93909cf549abefc1 Det gjorde da jeg hver dag når jeg gikk på skolen? Varer den ikke bare fra 8.30 til 14.00 de lengste dagene? Jeg la meg ikke før 18.30 og rakk å være MYYYYE ute i mellomtiden... Uansett, alle barna er i hagen vår og plager hunden.... Det er derfor du ikke ser de ute.
~white lady~ Skrevet 22. august 2012 #9 Skrevet 22. august 2012 Det gjorde da jeg hver dag når jeg gikk på skolen? Varer den ikke bare fra 8.30 til 14.00 de lengste dagene? Jeg la meg ikke før 18.30 og rakk å være MYYYYE ute i mellomtiden... Uansett, alle barna er i hagen vår og plager hunden.... Det er derfor du ikke ser de ute. De fleste skoleungene går da vel på SFO? Den er jo åpen både før og etter skoletid så foreldrene skal få tid til å komme seg til og fra jobb. Gutten min går i bhg fra 07-16 og legger seg i 20 tiden. På den tida skal man komme seg hjem, lage/ spise middag, slappe litt av, ut og handle, se barnetv før det plutselig er kveldsstell med bading og lesing på sengekanten. Vi er heller mer ute i helgene.
Gjest Pheel Skrevet 22. august 2012 #10 Skrevet 22. august 2012 Det gjorde da jeg hver dag når jeg gikk på skolen? Varer den ikke bare fra 8.30 til 14.00 de lengste dagene? Jeg la meg ikke før 18.30 og rakk å være MYYYYE ute i mellomtiden... Uansett, alle barna er i hagen vår og plager hunden.... Det er derfor du ikke ser de ute. Hva mener du med dette? Mener du at hunden virker plaget av dette, er det svært uansvarlig av deg å ikke bryte inn og skjerme hunden for dette. Små barn og dyr skal alltid passes på sammen. Ser dessverre altfor mange barn som får gjøre hva de vil med dyr utan at foreldre gjør noe for å irettesette barnet og stoppe det, og det blir jeg kvalm over. Noen er rett og slett tankeløse, og skulle iallefall aldri hatt dyr selv.
betrayed Skrevet 22. august 2012 #11 Skrevet 22. august 2012 Hva mener du med dette? Mener du at hunden virker plaget av dette, er det svært uansvarlig av deg å ikke bryte inn og skjerme hunden for dette. Små barn og dyr skal alltid passes på sammen. Ser dessverre altfor mange barn som får gjøre hva de vil med dyr utan at foreldre gjør noe for å irettesette barnet og stoppe det, og det blir jeg kvalm over. Noen er rett og slett tankeløse, og skulle iallefall aldri hatt dyr selv. De hopper over vårt låste gjerde (høyt) med hengelås. Selvfølgelig gjør jeg noe med det. De pleier ikke PLAGE henne, men de hopper over gjerdet og står der som oftest. Ellers henger de over gjerdet og prøver å få den bort til seg. Men det funker ikke. Jeg har vært ute og sagt klart ifra MANGE ganger, jeg har hengt opp lapper, først "vi har hund i hagen, ikke gå inn", så "hunden vår dreper", så et fryktinngytende bilde fra google "HOLD UNNA" men ingenting funker. Selvom jeg irettesetter hele tiden, syns jeg jo egentlig godt foreldrene kan si noe istedenfor å se på. Men men. JEG LAR INGEN PLAGE HUNDEN SELVFØLGELIG!!! bare for å ha det avklart. herregud!!! men jeg mente bare at de hopper over gjerdet, tar lekene hans, prøver å stikke ut armene osv. men noe lenger kommer de ikke før jeg ser det, men er ikke alltid lett å følge 100% med når hagen er mer enn forsvarlig inngjerdet, låst og hunden elsker å sove ute i flere timer.
betrayed Skrevet 22. august 2012 #12 Skrevet 22. august 2012 De fleste skoleungene går da vel på SFO? Den er jo åpen både før og etter skoletid så foreldrene skal få tid til å komme seg til og fra jobb. Gutten min går i bhg fra 07-16 og legger seg i 20 tiden. På den tida skal man komme seg hjem, lage/ spise middag, slappe litt av, ut og handle, se barnetv før det plutselig er kveldsstell med bading og lesing på sengekanten. Vi er heller mer ute i helgene. Jeg pleide komme hjem ca 14.30, gjøre lekser til 15, spise til 15.30 og være ute til jeg måtte hjem de dagene jeg ikke hadde trening. Da var jeg ute før/etter trening.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2012 #13 Skrevet 22. august 2012 Innen jeg har hentet et barn i barnehage og et på SFO er klokken blitt 16. Så skal det gjøres lekser, middag, så er plutselig klokken blitt 18. Ikke så mye tid igjen til å være ute da. Ser uansett at ting har endret seg siden jeg var liten. Jeg er 31 år. Vi måtte alltid være ute, og fikk bare unntaksvis være inne. Uansett var det gøy å være ute fordi alle ungene i nabolaget var ute, g vi kunne leke sammen med de fleste. Selv om barna mine i utgangspunktet liker å være ute, er det jo kjedelig når ingen andre er ute. I tillegg er de dårlige på å finne på aktiviteter, så det blir mye mas og tråkking inn og ut dersom de skal være ute og leke. <br /><br /> Anonym poster: 8b97e2411011067e93909cf549abefc1
makkapakka Skrevet 22. august 2012 #14 Skrevet 22. august 2012 Min har vært veldig mye ute, fra han kommer fra skolen og til det er leggetid. MEN det er ikke alltid det er barn ute som han kan leke med, og heller ikke alltid kompisene er tilgjengelige for besøk, men stort sett finner han på noe. Min liker best å spille og leke selv inne, om morgenen eller 1 time før leggetid. Veldig opptatt av lego eller geomax eller klosser som han sitter å bygger store "slott" av. Tror det er en slags avkobling og for å få være litt for seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå