Gå til innhold

Hvilke farger brukte dere i bryllupet på blomster, pynt, osv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker mer fargetema. Er det vanlig å ha det? Altså samme farger som går igjen både i løpere, blomster, bordkort, ballonger(er det forresten ok å ha det på festen?)

Har tenkt dus sølvgrå og mørkerosa. Er det ok?

Hvilke farger brukte dere?

Anonym poster: 42dfc9c3403a4aad624ac9d1ec11cf44

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde hvitt som grunntema med lyserosa detaljer kan man vel si.

Synes det var fine farger dere hadde valgt. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet (endret)

Høres ut som et fint valg :)

Jeg er egentlig veldig glad i detaljer, men klarte ikke velge noe tema utover en fuschia (en litt mørkere rosa) som gikk igjen flere steder.

Endret av Mischa
Skrevet

Vi brukte mye hvitt (brudebukett, duker, gjestebok og lykter på bordene). Vi hadde vinterbryllup og lokalene har ganske sterke farger. Bordpynten var imidlertid av røde roser med grønt rundt. Og vi hadde isblå "diamanter" i lyktene på bordene. Så vi hadde egentlig ikke noe fargetema :)

Sølvgrå og mørkerosa høres kjempefint ut TS :)

Skrevet

Hvitt, mørkegrønt og oransj/rødt. Gikk ut fra min favorittrose som er oransj og blir rød ytterst på kronbladene (vet ikke hva den rosen heter).

Gjest Solstråla88
Skrevet

Vi hadde Hvitt som basefarge, limegrønne duker og hvite roser/ orkideer som pynt av blomster.

Skrevet

Vi hadde hvite duker, beigebrune løpere og norgesglass m/blonder, fylt med svære, rosa peoner og lys+sand i de andre. I tillegg lå det spredd masse lovehearts på løperne, og det var sandkakeformer med telys i. Heftene var i sepia, serviettene hvite og beigebrune, så alt passet veldig fint sammen.

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Champagne/Rosa/Tiffany Blue/Hvit

Kommer til å være veldig oppttat av at vårt bryllup skal føles levende og dust - derfor vil det bli brukt mye chiffon og Peoner som en rød tråd gjennom hele bryllupet i alt fra farger til løsninger for stoltrekk feks. Alt av papir/skilt/program etc er i Tiffany blå nyanse for å sette en ekstra detalj på det hele.

Det høres vanskelig ut - men egentlig falt det på plass helt av seg selv iforhold til de tingene vi allerede har.

Gjest Gemini7
Skrevet

Vi hadde lyserosa tema. I brudebuketten hadde jeg lys rosa og lys lilla blomster, i kirken hadde vi pyntet med 4 store krukker med plantet hortensia, lys rosa (2 ved døra og 2 foran i kirka på hver side foran der vi satt). Og i lokalet likedan; disse krukkene ble tatt med dit og plassert ved inngangen/på verandaen/gavebordet, og på bordene hadde vi hvite duker med gjennomsiktige, lyserosa løpere på midten, lyserosa kubbelys og sølvlysestaker med hvite lys (annenhver), og små glass-skåler på bordene der vi hadde lagt hortensia-"baller" og litt grønt. Veldig enkel blomsterdekor, men veldig pent! I tillegg hadde jeg kjøpt hjertesjokolade med rosa trekk ("glasert"), som lå strødd utover bordene. Hvite, enkle bordkort.

Vakker blomst, ikke sant? :)

http://www.google.no/imgres?q=hortensia&num=10&hl=no&biw=1440&bih=809&tbm=isch&tbnid=SK4SjrsJzMAs6M:&imgrefurl=http://www.highroad.in/oss.htm&docid=dWeCEkGhPF6LiM&imgurl=http://www.highroad.in/hortensia.JPG&w=1338&h=1191&ei=ZfE1UOvCDMHNhAep64CABQ&zoom=1&iact=rc&dur=406&sig=108646977959165686607&page=3&tbnh=150&tbnw=180&start=60&ndsp=30&ved=1t:429,r:6,s:60,i:297&tx=109&ty=32

Skrevet

Vinterbryllup her, så vi brukte hvitt, (masse) sølv, pastell-lilla og litt grønt :jepp:

Skrevet

Det hørtes ut som veldig flotte farger! Det er forøvrig veldig vanlig å ha farger som tema. Dersom du trenger litt inspirasjon så er denne siden veldig fin: http://www.theperfectpalette.com/ De har mange fantastiske fargekombinasjoner og inspirasjon til dem. Bare trykk på en av fargene til høyere så kommer det opp et drøss med forslag om farger som matcher. :biggrin:

• Liker 1
Skrevet

Har ikke giftet meg enda, men vi har valgt temafargene: grønt, hvitt og sølv. Grønt er favorittfargen min (viser til nicket mitt) men det finnes utrolig lite av grønn bryllupspynt til og med på ebay, så jeg har blitt nødt til å utvide litt. Jeg er nemlig ute etter mørkegrønne toner (jegergrønn) og ikke limegrønn som jeg synes blir for gul og sterk for min smak.

Nå er ikke jeg en typisk rosajente, men det skal sies at jeg har stor tro på at mørkerosa og sølv vil komplimentere hverandre godt. :smilorange: Forøvrig synes jeg det er kult at du velger mørkerosa og ikke den typiske babyrosa fargen.

Skrevet

Ved siden av hvitt som basefarge, og så skal vi bruke mye rødt og sølv :) Ikke skarp rød, men dyp, fin rød :)

Skrevet

Vi hadde tenkt hvitt, rødt og sølv, men det ble hvitt, rødt og eplegrønt :) Damen i hobbybutikken ristet på hodet av oss, mente vi absolutt burde gå for gull eller sølv i brylupp, men det ble kjempefint! Lagde et "prøvebord" hjemme før vi bestemte oss helt, det var veldig lurt. Vi vurderte ballonger, men fann ut at det ikke passet helt.

Lykke til!

Gjest brud3813
Skrevet

Vi skal gifte oss på slektsgården til min familie, og denne gården ligger midt i en stor sørlandsskog. Bestemor har alltid passet på at det er verdens fineste blomsterbed rundt huset. Vi tenker derfor å kjøre et fargerikt tema som en hyllest til norske skoger kombinert med bestemors blomsterbed. I hovedsak blir det nok mye roser, mye grønt, litt kvister og kongler, bær og litt diverse, men tror alt i alt at det kan bli et veldig fint og litt annerledes bryllup! Tips og ideer mottas med takk :-)

Skrevet

Vi hadde fargetema med hvitt, sølv og noe blått/grønt (i blomstene).

Skrevet

Vi hadde ikke noe fargetema, men lokalene var i klassisisme så da gikk vi for en slags vintage look. Blomster og slikt var i rosa, oransje, gult, lys grønt og lys lilla.

I oppsatsene og på bordene var det pyntet med oregami figurer og papirmasker: http://www.etsy.com/listing/81019347/photo-booth-props-best-party-20-piece?ref=pr_shop

Det var flere som syntes maskiene var kjempe morsom, og vi har tonnevis av bilder av gjestene våre som lekte med dem. Klarte bare å redde en til meg selv for de fleste tok dem med seg når festen var over^_^

Skrevet

Vi har fargene gull, brunt og oransj. Hint av beige og rødt.

Skrevet

Ikke bryllup før neste år, men vi har bestemt oss for gult, orange og grått.

Skrevet

Jeg fikk organzasløyfene til stolene i dag og de er grønne de, men de er også blå når lyset skinner på dem på en spesiell måte. :icon_lol:

Spørs om jeg ikke må kjøpe blå elementer også, da. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...