AnonymBruker Skrevet 21. august 2012 #1 Skrevet 21. august 2012 Jeg er ikke så godt vant til bryllup, og derfor spør jeg.. Er det rart å ikke ha levende musikk på bryllupsfesten? Jeg er egentlig veldig i tvil om jeg vil bruke mange tusen kroner på livemusikk. Mannen mener det er rart å bruke stereoanlegg, så jeg ble litt usikker. Er et noe mindre bryllup med rundt 40 gjester. Anonym poster: 8713ab57e187299fff1fa51023e4decd
Gjest Adriane Skrevet 21. august 2012 #2 Skrevet 21. august 2012 Jeg tror det var langt mer vanlig med levende musikk "før i tida" enn det er nå. I dag tror jeg mange lager en spilleliste på iTunes, Spotify eller Wimp, kobler til et anlegg, og lar musikken rulle. Både for å spare penger, og for å få mer variert og kanskje litt mer moderne musikk Det er selvfølgelig mer dynamisk med livemusikk, og folk kan komme med ønsker underveis osv, og det skaper en annen type stemning; men det koster jo som du sier en del tusen. Så man bør isåfall være rimelig sikker på at musikerne man leier virkelig er gode, at de har et bredt reportoar og at de er villige til å gå utenom sin "vanlige" spilleliste dersom det kommer ønsker osv.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2012 #3 Skrevet 21. august 2012 Jeg synes ikke det er rart. Tvert imot, i bryllup av den størrelsen har jeg sjelden opplevd levende musikk. En marerittopplevelse hadde vi dog i et bryllup med fullt band. Lokalet var alt for lite og lyden alt for høy, type konsertvolum. Det var ikke mulig å snakke med folk i den øredøvende lyden, og det var heller ikke noe rom man kunne trekke seg tilbake i. Flere av gjestene forlot faktisk festen da bandet kom på fordi de ikke orket lyden. Man bør vel også tenke på hvor mange som er interessert i å danse mye. Vi hadde rundt 40 gjester i vårt bryllup, Kun en håndfull er "dansere". Det holdt helt fint med stereo, og etter brudevalsen kunne vi greit ha kuttet ut det også. Anonym poster: 6043c7d3c51f4c05673fe83a4e7ca577 1
Anglofil Skrevet 21. august 2012 #4 Skrevet 21. august 2012 Vi syntes det eneste riktige var livemusikk, men man må jo finne ut hva som passer for seg. Skal man bruke livemusikk må man derimot finne noe som passer bryllupet - og gjestene. Vi hadde et band som i grunn førte til at alle begynte å danse, hvilket var veldig artig, men jeg/vi brukte også mye tid på å finne noen som passet oss alle som skulle være med i bryllupet. Så for meg er det litt rart å ikke bruke livemusikk, men det er jo hva man er vant til. Mvh Yvonne
Mischa Skrevet 21. august 2012 #5 Skrevet 21. august 2012 Føler det er blitt mer vanlig å ikke ha livemusikk enn å ha det, basert på egne erfaringer. Det er ekstra stemningsfullt med livemusikk, men det er mye som skal klaffe. Personlig går jeg fort lei av et band som synger coverlåter, men som bakgrunnsmusikk/taffelmusikk tror jeg det virkelig setter prikken over i'en Selv hadde vi DJ, og kan vel egentlig konkludere med at jeg kunne klart oss uten da jeg kjente nok mine gjesters musikksmak relativt greit. Men for all del DJ'en vår var kjempeflink og det er kjekt med noen som kan være "sjef"
Evie Skrevet 22. august 2012 #7 Skrevet 22. august 2012 Jeg syns live musikk hører med i et bryllup! Har vært i bryllup hvor de hadde Dj isteden for livemusikk og det funket bra. Syns det er litt stusselig med stereoanlegg og Spotify.
Arcamenel Skrevet 22. august 2012 #8 Skrevet 22. august 2012 Jeg synes ikke det er rart å ikke ha liveband.
Wonders Skrevet 22. august 2012 #9 Skrevet 22. august 2012 Stemningen er god samme hva. Dersom han bryr seg så mye om den.... Det blir ikke dårlig. Visse ting bør man vike litt på når den ene føler veldig sterkt for noe. 1
MonThe Skrevet 25. august 2012 #10 Skrevet 25. august 2012 Vi hadde ca 50 gjester i vårt bryllup, og vi hadde DJ. Synes det fungerte kjempebra, han var flink til å velge "riktige" sanger, og det tok virkelig av på dansegulvet. Foresten en god blanding av familie og venner i alderen 30-50, og noen eldre Vurderte liveband, men droppet det fordi vi var redd det skulle bli litt kleint med "konsertetemning" når vi var bare 50 gjester
Anglofil Skrevet 25. august 2012 #11 Skrevet 25. august 2012 Vi hadde ca 50 gjester i vårt bryllup, og vi hadde DJ. Synes det fungerte kjempebra, han var flink til å velge "riktige" sanger, og det tok virkelig av på dansegulvet. Foresten en god blanding av familie og venner i alderen 30-50, og noen eldre Vurderte liveband, men droppet det fordi vi var redd det skulle bli litt kleint med "konsertetemning" når vi var bare 50 gjester Hehe, og vi var 36 til sammen. Takk og lov var det ikke et diigert rom bandet spilte i, så det ble en fin og intim stemning. Mvh Yvonne
Jade Skrevet 25. august 2012 #12 Skrevet 25. august 2012 Har man råd, så lager live-band veldig god stemning. Vi har også vært i to brylluper med PC koblet opp mot stereoanlegg (spotify/mp3) og det var kjekt det også. Eneste problemet er de som løper bort og skal skifte musikk hele tiden, så sett gjerne pcen litt utilgjengelig. Opplevde en gang at det kom en bra sang, så stormet mange ut på dansegulvet og det ble kjempegod stemning! Og så var der en luring (sikkert den eneste på festen som ikke likte sangen) som gikk bort til PCen og skiftet sang.
Hariette Skrevet 25. august 2012 #13 Skrevet 25. august 2012 Spilleliste funker dårlig. Akkurat når man har fått litt fart på dansegulvet kommer en fin, men altfor rolig sang på lista, så setter alle seg og dansegulvet er dødt før man vet ord av det. Det skjer ikke med live band eller DJ.
florette Skrevet 25. august 2012 #14 Skrevet 25. august 2012 Jeg har vært i fire bryllup. Tre av de var uten livemusikk (var ikke musikk generelt, utenom ved brudevalsen i to av bryllupene.., usikker hva som ble brukt til musikk da, er noen år siden..). Det fjerde bryllupet hadde livemusikk, det var helt grusomt, høyt og absolutt ikke bra.. Ingen som danset heller, og musikker overdøvet samtalene.. Man finner sin greie, musikk eller ei, live eller ikke
sofie777 Skrevet 25. august 2012 #15 Skrevet 25. august 2012 Her må man se an familiene, tenker jeg. Jeg kommer f.eks. fra en familie der det ikke danses i det hele tatt. Tanter og onkler er gamle (70+) og jeg kjenner ikke kusiner og fetre nok til at de blir invitert (om jeg ikke gifter meg med en millionær, noe som er veldig usannsynlig). Det vil komme an på min manns familie når jeg møter dem en gang (har ikke møtt Ham enda), men har en mistanke om at familier i min målgruppe er lite danseglade. I min brors bryllup var det bare bryllupsvals og en "tøysedans" etterpå. Det var en av gjestene som spilte piano/synth og det var all musikken. Det var ikke Mp3-musikk heller (dette var i grunnen før det ble vanlig).
Gjest Tekola Skrevet 26. august 2012 #16 Skrevet 26. august 2012 Vi var ca. 60 og hadde et godt musikkanlegg. Det fungerte veldig fint for oss! Har også vært i bryllup med DJ eller liveband og det passet bra der. Så, det er faktisk opp til dere og hva dere ønsker dere
finfine fie Skrevet 26. august 2012 #17 Skrevet 26. august 2012 Jeg er ikke så godt vant til bryllup, og derfor spør jeg.. Er det rart å ikke ha levende musikk på bryllupsfesten? Jeg er egentlig veldig i tvil om jeg vil bruke mange tusen kroner på livemusikk. Mannen mener det er rart å bruke stereoanlegg, så jeg ble litt usikker. Er et noe mindre bryllup med rundt 40 gjester. Anonym poster: 8713ab57e187299fff1fa51023e4decd Nei, det er ikke rart. Har vært i mange bryllup, men bare 3 har hatt levende musikk. Det funker godt uten, men du bør ha en DJ som kan kjøre musikken, ellers blir det bare rot
Gjest EryMax Skrevet 26. august 2012 #18 Skrevet 26. august 2012 Hvis dere ikke vil ha live band, så foreslår jeg at dere leier inn en DJ med litt utstyr.
Glitnir Skrevet 28. august 2012 #19 Skrevet 28. august 2012 Har vært i seks bryllup siste året, og bare ett av dem har hatt liveband. Det skapte stemning det, selv om heller ikke bandet var like flinke til å se an dansegulvet og gjestene hele tiden. Tre av bryllupet hadde DJ, de to siste kun Spotify med brudeparets liste. Alt fungerte greit, det viktigste er egentlig at noen har fått i oppgave å følge litt opp, slik at go'stemning med alle i fullt driv på dansegulvet ikke går over i The Rose som neste sang.
Isd Skrevet 28. august 2012 #20 Skrevet 28. august 2012 Jeg har vært i mange bryllup, spesielt i jobbsammenheng, og det er ikke mest vanlig å ha live-band lenger. Det eneste bryllupet jeg har vært i med live-band, var hvor det ene bandmedlemmet var brudgommen. De spilte altså ikke hele festen, men hadde mer en liten opptreden, noe som var kjempeflott Personlig foretrekker jeg DJ istedenfor et band. Ser ut til at det er mest vanlig i større bryllup. I mindre bryllup har jeg sett at det gjerne er en av gjestene (f.eks. en fetter) som har ansvar for å passe på at spillelista på pcen ruller og går, slenger inn ønskelåter osv. Mye billigere, men fungerer bra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå