Gå til innhold

Er det vanskelig å være singel?

58 stemmer

1. 1. Synes du det er vanskelig å stå alene som singel?

• Ja
      13
    • Nei
      21
    • Både og. Vanskelige dager er ekstra vanskelige, men jeg har mye glede av å være singel også
      24

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv har jeg både gode og dårlige dager, så mitt svar på dette er nok alternativ 3, så vet folk hvor jeg står.

Grunnen til at jeg tar opp dette er vel fordi jeg enkelt og greit er nysgjerrig på hvordan folk egentlig har det :-).

Er det mange som savner å finne seg en for et fast forhold?

Anonym poster: 05e87cee23da2b336839cfb93de613f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er lettvindt (i mangel av et bedre ord) å være singel.

Ingen å krangle med.

• Liker 1
Gjest Svampebob1
Skrevet

Lettvint og ukomplisert. Total frihet. Den eneste en trenger å være enig med er seg selv. Er ikke alltid det går heller ;-).

På en annen side, når det først er tøft, så er det tøffere å stå i det alene. Da er det godt med et nettverk, men det blir på en måte ikke helt det samme heller.

Savner puppekosing på vanskelige dager ;-).

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes det er lettere å være singel enn å være i et forhold.

Skrevet

Tja, direkte vanskelig i hverdagen er det jo ikke å være singel, men jeg skal jo innrømme at savnet er der iblant, for eksempel i helger man ikke har noen spesielle planer eller lignende. Jeg kan også se for meg at det kan være vanskelig hvis man blir såpass syk at man blir sengeliggende. Som singel må man gjøre alt det praktiske selv, og mister man evnen til det for en litt lengere periode så kan ting som skal gjøres fort gå i stå.

På en annen side så føler jeg at jeg blir mer selvstendig av også å være singel i perioder. Man blir ikke så avhengige av andre.

Men det å være singel åpner også for mange muligheter man ikke har i forhold. For eksempel kan jeg når som helst reise når jeg har ferie, eller finne på noe mer spontant etter jobb med venner. I en ellers travel hverdag med jobb++ er dette gull verdt. Er ikke fremmed for å inngå et forhold, men det må være noen det klaffer bra med for at jeg skal ville "gi opp" de "privilegiene" singellivet gir, så alt i alt er jeg vel fornøyd med å være singel også.

Anonym poster: 2434e2eaa7a362a7eab597a6a8b4eeba

Skrevet

Det kommer vel litt an på hvilken fase man er i livet, men hvis man trives i sitt eget selskap, kan livet føles herlig ukomplisert når man er alene! ;> Du har bare deg selv å ta hensyn til, og kan fokusere 100% på dine mål og lyster i livet. Du kommer og går når du vil. Det er lettere å gå ut og ha det moro med kamerater uten at noen blir sjalu. Lettere å dyrke vennskap og hobbyer. Generelt bare mye mer tid og energi å bruke på seg selv, egentlig.

Så nei, det føles ikke vanskelig. Det passer meg riktig godt å være bare meg… ;>

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes vel det meste er enklere som singel. Samtidig har jeg perioder hvor jeg kjenner på ensomhet eller at jeg ikke er så viktig for andre - folk er opptatt med sine parforhold og familier (vi er i 30-årene). Men husker at den ensomhetsfølelsen egentlig var mye sterkere sammen med eksen, fordi forholdet var (eller ble) dårlig og vi ikke nådde fram til hverandre, bare misforsto...

Merker at jeg er litt redd for å gå inn i et nytt forhold - jeg er redd for at det skal bli vanskeligere og verre enn slik jeg har det nå. Selvfølgelig vil vel de fleste forhold gi en "noe"; fysisk nærhet, selskap, en å gjøre ting sammen med. Men det kan også ta mye energi. Tror også jeg er en ganske sær og vrien person å være sammen med, selv om jeg har mange gode sider...

Anonym poster: e58a3600494101f4c39ba62b626c8c1a

• Liker 1
Gjest Svampebob1
Skrevet

Merker at jeg er litt redd for å gå inn i et nytt forhold - jeg er redd for at det skal bli vanskeligere og verre enn slik jeg har det nå. Selvfølgelig vil vel de fleste forhold gi en "noe"; fysisk nærhet, selskap, en å gjøre ting sammen med. Men det kan også ta mye energi. Tror også jeg er en ganske sær og vrien person å være sammen med, selv om jeg har mange gode sider...

Anonym poster: e58a3600494101f4c39ba62b626c8c1a

De fleste som har vært igjennom et vanskelig forhold/brudd vil nok vegre seg for å eksponere seg følelsesmessig igjen, så dette er nok ikke unaturlig. Jeg ser veldig mye av dette hos andre single.

Og alle kan nok være både vriene og vanskelige å være sammen med. Jeg vil tro kunsten er å finne noen som ikke oppfatter en som vrien og vanskelig ;-).

Gjest Eurodice
Skrevet

Det er lettvindt (i mangel av et bedre ord) å være singel.

Ingen å krangle med.

Din oppfatning av parforhold er at det består av krangel? Da er det nok best for deg at du forblir singel.

Skrevet

Nei. Jeg har alltid vært singel, så jeg kjenner ikke til annet.

Etter å ha lest litt på forumet en stund må jeg også innrømme at det fryder meg litt (at jeg har blitt klar over) at jeg derfor også sannsynligvis er mer selvstendig enn mange som i lange perioder har vært i et forhold. Jeg liker å være selvstendig.

Man blir nok noe 'sær' av å alltid ha vært singel, så jeg vil nok ikke taklet spesielt bra å være i et forhold hvor jeg ikke fikk være selvstendig. Jeg tror (uten at jeg vet, selvfølgelig) at jeg lettere ville taklet et eventuelt brudd, enn en person som stort sett alltid har vært i et forhold (eller lettere enn meg selv om jeg skulle ha vært i den situasjonen).

Jeg må også innrømme at jeg ser på det som en svakhet å være lite selvstendig/avhengig av andre.

• Liker 1
Skrevet

Din oppfatning av parforhold er at det består av krangel? Da er det nok best for deg at du forblir singel.

Min oppfattelse av parforhold er at det (minst) består av 2 ulike viljer.

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Min oppfattelse av parforhold er at det (minst) består av 2 ulike viljer.

Ja, hva så? Må det nødvendigvis resultere i krangel? Ser du på forhold som en maktkamp?

Skrevet

Ja, hva så? Må det nødvendigvis resultere i krangel? Ser du på forhold som en maktkamp?

Selvfølgelig er det en maktkamp.

Og når folk er for ulke så blir det krig :smoke:

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg synes det er lettere å være singel enn å være i et forhold.

Enig.

Det største savnet er sex og kos, men det kan man få likevel.

• Liker 2
Skrevet

Enig.

Det største savnet er sex og kos, men det kan man få likevel.

Skal jeg først ligge med noen så kan jeg like godt være sammen med henne.

Ellers blir det bare surr og tull.

Gjest Raindrops
Skrevet

Skal jeg først ligge med noen så kan jeg like godt være sammen med henne.

Ellers blir det bare surr og tull.

Whatever pets your monkey.

For min del er det følelser som gir surr og tull, ikke sex.

• Liker 2
Skrevet

Whatever pets your monkey.

For min del er det følelser som gir surr og tull, ikke sex.

Jeg skiller ikke på sex og følelser. Jeg er ingen mekanisk dokke.

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg skiller ikke på sex og følelser. Jeg er ingen mekanisk dokke.

Nahw :)

Skrevet

Nahw :)

Ingen følelser ingen sex :jolie:

Gjest Raindrops
Skrevet

Ingen følelser ingen sex :jolie:

Lite sex på deg da med andre ord :gjeiper:

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...