Red chili Skrevet 21. august 2012 #1 Skrevet 21. august 2012 Jeg lurer på hvordan kroppen reagerer på hvor mange kalorier en inntar og forbrenning av kalorier. La si at jeg forbrenner bort ca 1100 kalorier om dagen og inntar ca 900 kcal. Vil kroppen forbrenne fett da?
Gjest *Maja* Skrevet 21. august 2012 #2 Skrevet 21. august 2012 (endret) Nei, spiser du så lite at kroppen ikke får nok næring så vil den ikke bare brenne fett. Den vil også tære på musklene, altså begynne å fortære seg selv. Går det for langt så vil de indre organene begynne å svikte, skjelettet bli svakere og hjerterytmen ujevn. Spis minimum 14-1500 kalorier. Da vil du uansett gå i nok underskudd til å gå ned i vekt, men ikke så mye at kroppen begynner å tære på seg selv Endret 21. august 2012 av *Maja*
Wiggins Skrevet 21. august 2012 #3 Skrevet 21. august 2012 Jeg lurer på hvordan kroppen reagerer på hvor mange kalorier en inntar og forbrenning av kalorier. La si at jeg forbrenner bort ca 1100 kalorier om dagen og inntar ca 900 kcal. Vil kroppen forbrenne fett da? Kroppen din forbrenner fett hele tiden, enten du sover, sitter, står eller går. Spørsmålet ditt er vel egentlig om den forbrenner mer fett enn den tar til seg. Vel, en forbrenning på bare 1100 kcal om dagen og et inntak på 900 kcal høres begge ekstremt lite ut. Er du 120 cm høy og veier 25 kg? For å gå ned i vekt må du forbrenne mer enn du spiser. Hvis differansen blir for stor klarer ikke kroppen å ta ut alt i nedgang i fettvekt, da vil den også bryte ned muskelmasse. Med mindre muskelmasse får du lavere forbrenning, og dermed lettere for å legge på deg igjen. Det har vært sagt før, og jeg kan si det igjen: Raskt ned = raskt opp. Skal du gå varig ned i vekt (såframt du virkelig trenger det da), må du gå ned sakte og kontrollert. Ikke med en idiotdiett, men med en varig endring av livsstilen til mer mosjon og sunnere mat. 1
Red chili Skrevet 21. august 2012 Forfatter #4 Skrevet 21. august 2012 Kroppen din forbrenner fett hele tiden, enten du sover, sitter, står eller går. Spørsmålet ditt er vel egentlig om den forbrenner mer fett enn den tar til seg. Vel, en forbrenning på bare 1100 kcal om dagen og et inntak på 900 kcal høres begge ekstremt lite ut. Er du 120 cm høy og veier 25 kg? For å gå ned i vekt må du forbrenne mer enn du spiser. Hvis differansen blir for stor klarer ikke kroppen å ta ut alt i nedgang i fettvekt, da vil den også bryte ned muskelmasse. Med mindre muskelmasse får du lavere forbrenning, og dermed lettere for å legge på deg igjen. Det har vært sagt før, og jeg kan si det igjen: Raskt ned = raskt opp. Skal du gå varig ned i vekt (såframt du virkelig trenger det da), må du gå ned sakte og kontrollert. Ikke med en idiotdiett, men med en varig endring av livsstilen til mer mosjon og sunnere mat. Jeg vet at kroppen tærer ned på muskelmassen hvis man spiser lite kcal. Jeg er ikke så lav 120 cm og veier ikke 25 kg, men det jeg prøvde å si var at jeg trener styrke og kondisjon i løpet av en dag, der jeg har regnet ut at jeg forbrenner bort ca 1100 kcal, i tillegg til alt normale bevegelser i løpet av en dag. Jeg får gå opp i kcal siden jeg vil ha et sunt vektnedgang. Jeg veier 65 og er 162 høy. Har regnet ut at jeg skal ha ca 1800 kcal om dagen og minus 500 for å gå ned i vekt på en sunn måte. Da blir det 1300 kcal.
Supraspinatus Skrevet 21. august 2012 #5 Skrevet 21. august 2012 Lesestoff: http://www.friskogfunksjonell.no/energibalansen/ og http://eatingacademy.com/nutrition/do-calories-matter 1
Red chili Skrevet 22. august 2012 Forfatter #6 Skrevet 22. august 2012 Lesestoff: http://www.friskogfu...energibalansen/ og http://eatingacademy...calories-matter Takk for linkene, de var nyttige 1
Supraspinatus Skrevet 22. august 2012 #7 Skrevet 22. august 2012 Takk for linkene, de var nyttige Om du vil begi deg ut på en mer vitenskapelig artikkel så tror jeg denne er bra, uten at jeg har lest den veldig nøye: http://www.nutritionj.com/content/3/1/9 1
Gjest alille Skrevet 22. august 2012 #8 Skrevet 22. august 2012 Jeg vet at kroppen tærer ned på muskelmassen hvis man spiser lite kcal. Jeg er ikke så lav 120 cm og veier ikke 25 kg, men det jeg prøvde å si var at jeg trener styrke og kondisjon i løpet av en dag, der jeg har regnet ut at jeg forbrenner bort ca 1100 kcal, i tillegg til alt normale bevegelser i løpet av en dag. Jeg får gå opp i kcal siden jeg vil ha et sunt vektnedgang. Jeg veier 65 og er 162 høy. Har regnet ut at jeg skal ha ca 1800 kcal om dagen og minus 500 for å gå ned i vekt på en sunn måte. Da blir det 1300 kcal. Hvis du trener så mye at du forbrenner 1100 kcal på trening hver dag (noe som er litt usannsynlig) kan jeg love deg at du forbrenner mye mer enn 1800 kcal totalt hver dag. Hvordan har du egentlig kommet frem til disse tallene? Det er farlig å basere seg på kaloritelling hvis man starter med altfor lave tall. Å spise 1300 kcal til dagen når man trener mye styrke og kondisjon er LITE! 1
Gjest *Maja* Skrevet 22. august 2012 #9 Skrevet 22. august 2012 Ja, du har nok regnet feil som alille skrev. Når jeg løper en mil(50 minutter) så brenner jeg 500 kalorier. Styrke trening brenner mindre, så hvordan du kommer opp i at du brenner 1100 bare på trening er en gåte. Da skal du trene steinhardt 3 timer om dagen(hovedsaklig kardio) Du brenner nok 1100(og mer enn det) om dagen inkludert basalforbrenning, trening og andre aktiviteter, men ikke på trening alene.
Red chili Skrevet 22. august 2012 Forfatter #10 Skrevet 22. august 2012 Muligens jeg tar feil. Jeg trener Jillian 30 days shred, der jeg fikk vite av andre som mente at pr level forbrente bort ca 450 kcal. Jeg trener level 1 og 3 på morgenen, går ca to timer på tur ( ca 10 km )med mange oppoverbakker. Trener styrke i ca 30 min og 18 min med butt bible på kvelden. Ellers så henter og bringer jeg barna i barnehagen og husarbeid. Jobber ikke for tiden og har tid til kun meg. Hva tror dere om dette? Jeg spiser: Frokost: havregrøt kokt i vann med kanel- kaffe. Lunsj: omelett m/grønnsaker og cottage cheese + appelsin juice. Mellommåltid: Brødskive eller frukt. Middag: Forskjellig sunt mat som familien spiser. Kveld: To knekkebrød med lett pålegg.
Gjest *Maja* Skrevet 22. august 2012 #11 Skrevet 22. august 2012 Du brenner ikke særlig mer enn 200 kalorier i timen med en sånn DVD(vet ikke hvor lenge du holder på?) men på to økter kanskje 150 kalorier? På 1 mil brenner du ca. 500 kalorier. 30 min styrke ca. 100 kalorier. Kanskje 50 kalorier med buttbible. Men himmel! Holder du på sånn hver dag i tillegg til andre aktiviteter og spiser sunt så kommer du garantert til å gå ned i vekt. 1
Red chili Skrevet 22. august 2012 Forfatter #12 Skrevet 22. august 2012 Jeg har litt hastverk til å begynne med, skal ut i jobb snart og ønsker å komme i mine gamle jeans igjen. Skal selvfølgelig trene mindre om noen uker. Kaloriene du har regnet ut er allikevel overkommelig for meg Jillian sin dvd er med høy intensitet, styrke og kondisjon i 25 min. Jeg tror en forbrenner mer enn 200 kalorier på den.
Gjest alille Skrevet 23. august 2012 #13 Skrevet 23. august 2012 Jeg har litt hastverk til å begynne med, skal ut i jobb snart og ønsker å komme i mine gamle jeans igjen. Skal selvfølgelig trene mindre om noen uker. Kaloriene du har regnet ut er allikevel overkommelig for meg Jillian sin dvd er med høy intensitet, styrke og kondisjon i 25 min. Jeg tror en forbrenner mer enn 200 kalorier på den. Du kan hvertfall ikke høre på vennene dine som sier at du forbrenner 450 kcal per level, det er overoptimistisk. Veldig mange tror de forbrenner mye mer enn de gjør på trening. Selv trener jeg tung styrke i en time, og regner ikke med at jeg brenner mer enn 250-300 kcal på det. Men med all den treninga di tror jeg at du brenner mer enn 1800 kcal totalt (inkl hvile etc) per dag altså! Hvis du spiser 1500-1700kcal per dag tror jeg det går fint. Selv om du har hastverk er det ikke vits i å stresse for mye, da går du bare opp igjen når du roer deg ned. Hjelper lite om den buksa bare passer noen uker? 1300 kcal er hvertfall altfor lite med treningsmengden din!
AnonymBruker Skrevet 24. august 2012 #14 Skrevet 24. august 2012 Jeg har litt hastverk til å begynne med, skal ut i jobb snart og ønsker å komme i mine gamle jeans igjen. Skal selvfølgelig trene mindre om noen uker. Kaloriene du har regnet ut er allikevel overkommelig for meg Jillian sin dvd er med høy intensitet, styrke og kondisjon i 25 min. Jeg tror en forbrenner mer enn 200 kalorier på den. 200 kalorier på 25 min er ikke akkurat lite, så om du mener man forbrenner 450 kalorier på én level må du hvert fall veie 150 kg. Anonym poster: d8b7a5ec078a9acd6961d8a0a5073b9f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå