Gelica Skrevet 21. august 2012 #1 Skrevet 21. august 2012 Hei, Synes dette er litt vanskelig, så jeg må nesten høre hva dere her inne mener om saken. Når datteren vår gikk i barnehagen inviterte vi jentene på avdelingen til barnebursdag. Nå har hun startet på skolen og spørsmålene jeg har er: - Er det ok å bare invitere jentene i klassen på bursdag eller må alle inviteres? - Kan hun invitere noen venninder som går på samme skole, men i en annen første klasse? Takker for tilbakemelding :-)
Millimani Skrevet 21. august 2012 #2 Skrevet 21. august 2012 Å invitere hele klassen er jo ikke nødvendig. Klart det er nok med jentene i klassen og venninner i noen andre klasser. De trenger jo heller ikke være bare på alder med henne.
79kreps Skrevet 21. august 2012 #3 Skrevet 21. august 2012 (endret) Min datter går nå i femte, og frem til nå har det vært vanlig at jenter inviterer de andre jentene i klassen + venninner utenom fra skolen, idrett eller fra andre steder. Endret 21. august 2012 av 79kreps
Gjest mari kontrari Skrevet 21. august 2012 #5 Skrevet 21. august 2012 Det typiske er vel å invitere enten hele klassen eller alle av samme kjønn, i hvertfall de første årene på barneskolen. (Og i tillegg lekekamerater fra gaten ol.)
AnonymBruker Skrevet 21. august 2012 #6 Skrevet 21. august 2012 jeg ville latt henne invitere akkurat de hun øsnker. Uavhengig om de er jenter eller gutter eller hvilken klasse de går i. Nå må det bli slutt på dette tullet med enten alle eller ingen!!! Anonym poster: 1b9f2ee9e3aa89f905508d77224dce8e 3
-hild Skrevet 21. august 2012 #7 Skrevet 21. august 2012 Det som er vanlig praksis på vår skole, er at dersom de skal dele ut invitasjoner på skolen, skal alle av samme kjønn inviteres. Dersom man ikke ønsker å i invitere alle, eller vil invitere noen fra den andre klassen på samme trinn, så skal invitasjonen deles ut i f.eks postkassen. Min datter går i 3. Nå, og vi har så langt invitert alle jentene i klassen + de hun leker mye med fra den andre klassen. Har inntrykk av at de fleste gjør det sånn.
Gjest Magdalene Skrevet 22. august 2012 #8 Skrevet 22. august 2012 jeg ville latt henne invitere akkurat de hun øsnker. Uavhengig om de er jenter eller gutter eller hvilken klasse de går i. Nå må det bli slutt på dette tullet med enten alle eller ingen!!! Anonym poster: 1b9f2ee9e3aa89f905508d77224dce8e Måtte du få barn som aldri fikk en invitasjon...
AnonymBruker Skrevet 22. august 2012 #9 Skrevet 22. august 2012 Måtte du få barn som aldri fikk en invitasjon... Ja da hadde de lært seg at sånn er livet! Jeg var selv en som fikk velig få invitasjoner, så jeg hvet hvordan det er. Men jeg vet også hvor kjipt det er å MÅTTE invitere mobbere og andre man ikke ønsker kontakt med bare fordi noen har funnet ut man må invitere alle.... Så mine barn skal få velge de vennene de ønsker å ha i sine selskaper! Anonym poster: 1b9f2ee9e3aa89f905508d77224dce8e 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2012 #10 Skrevet 22. august 2012 Når jeg gikk i 1-5 inviterte jeg hele klassen Men så var vi kun en klasse på 11 elever. Anonym poster: 3991fb7d3b12ece45368732b3299369e
Gjest Mari Skrevet 22. august 2012 #11 Skrevet 22. august 2012 Ja da hadde de lært seg at sånn er livet! Jeg var selv en som fikk velig få invitasjoner, så jeg hvet hvordan det er. Men jeg vet også hvor kjipt det er å MÅTTE invitere mobbere og andre man ikke ønsker kontakt med bare fordi noen har funnet ut man må invitere alle.... Så mine barn skal få velge de vennene de ønsker å ha i sine selskaper! Anonym poster: 1b9f2ee9e3aa89f905508d77224dce8e Ja, da har vi ulike erfaringer... Når jeg var barn ville jeg invitere alle i klassen, untatt to... De to husker jeg som to svært slemme gutter. Å gå inn på detaljer orker jeg ikke, men gjett om jeg er glad jeg inviterte de! For som seksåring ante jeg ikke noe annet om guttene enn at de plaget meg. Det gjør jeg for så vidt ikke nå heller, men det kan tenkes at de ikke hadde det like bra som meg. Jeg beklager at du var en av de ungene uten invitasjoner. For jeg vet hvor kjipt det er når du tror du skal få en invitasjon av noen du tror er en god venn, og ikke får det. Det har jeg opplevd et par ganger. Håper du har det bedre nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå