AnonymBruker Skrevet 20. august 2012 #1 Skrevet 20. august 2012 Katten har rømt. Jeg er kjempebekymret. Det er 4 dager siden den rømte, og jeg har lett dag og natt. Det medfører naturligvis at jeg går rundt om natten og roper i nabolaget. I sted ble jeg kjeftet huden full av en nabokjerring, som mente det ikke gikk an å gå slik å vekke opp hele nabolaget om natten.. Jeg svarte at jeg beklaget at folk ble vekket, men at det stod om liv og død for en elsket katt, og derfor kom jeg til å fortsette å lete- OG rope.. Hun hadde absolutt NULL forståelse for det, og antydet at jeg var syk og trengte hjelp Jeg sa da at hun fikk klage til styret i borettslaget, og ønsket henne god natt. Er det helt uakseptabelt å lete etter katten om natten?? Anonym poster: 9c2a8b80a94b9ee980d4c9ebc3ea0029 5
AnonymBruker Skrevet 20. august 2012 #2 Skrevet 20. august 2012 Jeg er 100% enig med nabodama di. Det blir helt sykt å gå ute og rope om natten etter en KATT! Anonym poster: 414379c29085c2026d9088731606fb86 23
Djungelvrål Skrevet 21. august 2012 #3 Skrevet 21. august 2012 Ja enig med nabodama, du får rope på dagen. Man må ta hensyn til andre som sover selv om det er synd med katten. 14
TheHairyToothfairy Skrevet 21. august 2012 #4 Skrevet 21. august 2012 katter lever egne liv. det nytter ikke å stå og rope og skrike etter en katt. min bestemor gjør det samme, og hun er crazy-cat-woman på 80 år. dere får starte klubb. 10
AnonymBruker Skrevet 21. august 2012 #5 Skrevet 21. august 2012 jeg hadde hatt forståelse om du var ute å ropte på barnet ditt(menneske barnet) som hadde blitt borte. men en katt,da hadde jeg klikka om jeg ble vekt! Anonym poster: 4b966b6db0384d17f99bddd21439b8d5 10
Rosalie Skrevet 21. august 2012 #6 Skrevet 21. august 2012 100% enig med nabodama. Slikt gjør man faktisk ikke. Du får gå på dagtid i stedet. 12
AnonymBruker Skrevet 21. august 2012 #7 Skrevet 21. august 2012 100% enig med nabodama di. Kjenner faktisk jeg blir forbanna på hennes vegne. Er glad for at hun turte å si fra. Anonym poster: 5da983fa703484e66c78c1e06f50fcf2 11
Sulosi Skrevet 21. august 2012 #8 Skrevet 21. august 2012 Jeg roper aldri på kattene om natta. Hunden, ja det kan skje at den ikke vil inn etter at den har vert på do i hagen (men heller vil løpe i ring og leke) men da forsøker jeg alt annet og roping er absolutt siste utvei 6
ninuska_ Skrevet 21. august 2012 #9 Skrevet 21. august 2012 (endret) Jeg er uenig med dere andre. Jeg ser for meg at en katt kommer frem om natta, når roen legger seg over nabolaget, hvis det skulle ha skjedd noe, og det er lettere siden det er færre forstyrrende lyder, hvis den har rotet seg bort. At en nabo roper etter katten sin i en halvtime om natta, som vedkommende savner, det ser jeg virkelig ikke problemet med. Det er snakk om en "periode", ikke hver eneste dag/natt. Jeg hadde ikke latt meg bli stoppet av det om katten min var savnet. Endret 21. august 2012 av ninuska_ 25
79kreps Skrevet 21. august 2012 #10 Skrevet 21. august 2012 Hadde en eller annen tulling vekket hele huset her midt på natten fordi de er ute å skriker etter en katt hadde ikke jeg blitt mye blid. Jeg skjønner godt at du fikk grei beskjed om å klappe igjen, og du burde vel strengt tatt å ha tenkt så langt på egenhånd. 7
Poko Skrevet 21. august 2012 #11 Skrevet 21. august 2012 Heller sett opp plakater, hakket mer effektivt. Ja, jeg synes også at du kan holde nattero så lenge det ikke er fare for menneskers(!) liv og helse. 7
79kreps Skrevet 21. august 2012 #12 Skrevet 21. august 2012 Jeg er uenig med dere andre. Jeg ser for meg at en katt kommer frem om natta, når roen legger seg over nabolaget, hvis det skulle ha skjedd noe, og det er lettere siden det er færre forstyrrende lyder, hvis den har rotet seg bort. At en nabo roper etter katten sin i en halvtime om natta, som vedkommende savner, det ser jeg virkelig ikke problemet med. Det er snakk om en "periode", ikke hver eneste dag/natt. Jeg hadde ikke latt meg bli stoppet av det om katten min var savnet. Nå sier hun ingenting om en halvtime om natta, derimot skriver hun "natt og dag". Jeg tolker det dit at hun da går timevis og gauler i nabolaget. Og om katten kom frem på natten så hadde den vel bare kommet hjem? Ligger den skadet et sted i nabolaget så hadde vel noen hørt den for lenge siden, for katter er vel ikke direkte stille når de setter i gang. Og at katter stikker av for lengre perioder er vel helt normalt. De fleste gangene går det bra og de kommer tilbake når de selv føler for det, men å gå å skrike i nabolaget hjelper nok heller lite. 9
ninuska_ Skrevet 21. august 2012 #13 Skrevet 21. august 2012 (endret) Nå sier hun ingenting om en halvtime om natta, derimot skriver hun "natt og dag". Jeg tolker det dit at hun da går timevis og gauler i nabolaget. Og om katten kom frem på natten så hadde den vel bare kommet hjem? Ligger den skadet et sted i nabolaget så hadde vel noen hørt den for lenge siden, for katter er vel ikke direkte stille når de setter i gang. Og at katter stikker av for lengre perioder er vel helt normalt. De fleste gangene går det bra og de kommer tilbake når de selv føler for det, men å gå å skrike i nabolaget hjelper nok heller lite. Det er normalt for enkelte katter. Hadde min katt vært borte i to dager, da hadde jeg lett etter den, dag og natt - for det er veldig ulikt han. Han er også utrolig sky, så da hadde natten vært fin å se etter han, for da hadde han turt å komme fram. Og selvfølgelig løser natta noe - katt hører eier, og omvendt, enklere. Her er det hvertfall mye bråk om dagen, og iblant når jeg roper på pus, hører jeg ikke at han mjauet tilbake, før han er rett ved. Jeg syns bare det er rart at man ikke kan vise forståelse som nabo. Hvertfall når noen beklager for å måtte rope om natten, siden katten er rømt. Jeg ser på det som et unntakstilfelle. Hvis man ikke kan lukke vinduet og håpe at katten kommer godt til rette, kan man pent be vedkommende dempe stemmen litt? Ikke få et "du må holde kjeft". At man er syk og trenger hjelp for å lete etter katten sin? Da hadde jeg hvertfall ikke brydd meg. Endret 21. august 2012 av ninuska_ 14
79kreps Skrevet 21. august 2012 #14 Skrevet 21. august 2012 Om en hysterisk dame stod utenfor soveromsvinduet her å skrek for fjerde dag på rad midt på natten hadde jeg gitt så klart beskjed at hun ikke hadde turt nærme seg igjen. Så fordi hun ikke klarer å passe på katten sin er det greit å vekke barn og andre i nabolaget, samt gi blaffen i borettslagets regler vedrørende støy? 6
AnonymBruker Skrevet 21. august 2012 #15 Skrevet 21. august 2012 Jeg er uenig med dere andre. Jeg ser for meg at en katt kommer frem om natta, når roen legger seg over nabolaget, hvis det skulle ha skjedd noe, og det er lettere siden det er færre forstyrrende lyder, hvis den har rotet seg bort. At en nabo roper etter katten sin i en halvtime om natta, som vedkommende savner, det ser jeg virkelig ikke problemet med. Det er snakk om en "periode", ikke hver eneste dag/natt. Jeg hadde ikke latt meg bli stoppet av det om katten min var savnet. Det er alltid noen som kunne tenkt seg å gjøre et eller anna bråkete på nattestid "for en periode", skulle alle tatt seg til rette som ts hadde det aldri blitt nattefred. Anonym poster: 5da983fa703484e66c78c1e06f50fcf2 5
Djungelvrål Skrevet 21. august 2012 #16 Skrevet 21. august 2012 Jeg er uenig med dere andre. Jeg ser for meg at en katt kommer frem om natta, når roen legger seg over nabolaget, hvis det skulle ha skjedd noe, og det er lettere siden det er færre forstyrrende lyder, hvis den har rotet seg bort. At en nabo roper etter katten sin i en halvtime om natta, som vedkommende savner, det ser jeg virkelig ikke problemet med. Det er snakk om en "periode", ikke hver eneste dag/natt. Jeg hadde ikke latt meg bli stoppet av det om katten min var savnet. Hadde noen skreket og ropt utenfor her i en halvtime hadde jeg ringt politiet, det går ikke an. Hva med små barn som blir vekket og foreldre som skal opp grytidlig på jobb! 5
Rumle Skrevet 21. august 2012 #17 Skrevet 21. august 2012 Jeg er uenig med dere andre. Jeg ser for meg at en katt kommer frem om natta, når roen legger seg over nabolaget, hvis det skulle ha skjedd noe, og det er lettere siden det er færre forstyrrende lyder, hvis den har rotet seg bort. At en nabo roper etter katten sin i en halvtime om natta, som vedkommende savner, det ser jeg virkelig ikke problemet med. Det er snakk om en "periode", ikke hver eneste dag/natt. Jeg hadde ikke latt meg bli stoppet av det om katten min var savnet. Veldig enig med deg her, ninuska. Og ærlig talt ganske så overrasket over at så mange reagerer så sterkt på dette Har dere virkelig ikke forståelse for at TS er bekymret for katten sin og vil prøve å finne den? Det er jo klart det er viktig å lete mye de første dagene, og om natten er det stille og vel mer sannsynlig at en muligens skremt pus kommer frem. Håper du finner katten din snart, TS 11
79kreps Skrevet 21. august 2012 #18 Skrevet 21. august 2012 Da får hun heller stå opp tidlig, 5-6 på morgenen og rope da. Fortsatt stille og rolig ute klokken 5, og det er ikke like plagsomt for naboer å bli vekket en time før vanlig som det er at hele nattesøvnen blir ødelagt for seg selv og barna. Selvsagt har jeg forståelse for at hun vil finne katten sin, men jeg har også forstålese for at naboer reagerer, noe TS ikke har. Så lenge der er regler å forholde seg til i et borettslag, så bør hun overholde disse når hun får klager. Hun får bare håpe der ikke kommer inn klager på støy på nattestid. Er hun riktig uheldig så kan der alt ha kommet inn klager over flere dager, både på støy og for støy grunnet husdyr. Vet ikke hvordan reglene er der hun bor, men nok klager fører raskt til å miste retten til husdyr eller strengere tiltak. Uansett, lykke til og håper katten kommer til rette. 4
AnonymBruker Skrevet 21. august 2012 #19 Skrevet 21. august 2012 Katter har vel for øvrig rimelig god hørsel, så å rope høyt er unødvendig uansett. Anonym poster: a7661a13a3b3c5b036e77cb10707fea1 2
Brunhilde Skrevet 21. august 2012 #20 Skrevet 21. august 2012 Jeg har i grunnen forståelse for begge parter her. En del mennesker blir skremt av roping om natten, og redsel kan føre til sinne og kjefting. At ts er bekymret for katten forstår jeg også godt, men som andre her sier, det er jo ikke nødvendig å rope midt på natten? Sen kveld (23-24) eller tidlig morgen (05-06) er også stile tider, men samtidig er det mange som ikke har lagt seg enda. Har katten kommet tilbake, forresten? Jeg håper den har det! 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå