Gå til innhold

Hvilke steder i Norge ser dere på som harry?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er fra Drammen, bodd her hele livet. Var først her for en ukes tid siden at det gikk opp for meg hvorfor Drammen har fått harrystempelet. Herregud, for en by!

Gjest Darthoven
Skrevet

Frogner og Majjorstua. I mine øyne er det mer harry med krampeaktige mennesker som prøver å fremstå som noe de ikke er, selvhøytidelige og snobbete folk, fremfor mennesker som ikke tar seg selv så høytidelig, og er genuine snille og greie mennesker uavhengig av sosial status.

• Liker 3
Skrevet

Alt utenfor Oslo.

Digert pluss for Ørsta. Jeg spurte en innfødt der en gang om de hadde et bra spisested. Joda, de hadde et, ble anbefalt en "fin restaurant".

Menyen besto av:

- doven pizza

- bakt potet i micron

- Kebab

- oppvarma grønnsaker

- bacon, som sikkert var fra Rema og tint opp 4 ganger

- kaffe fra en sliten automat

- musikk fra et eller annet utland som gikk på tomgang

De hadde ett spisested til, fikk jeg vite.

Som på langt nær holdt samme standard.

Hjelp.

Edit: Glemte Thousand Island-dressingen.

Viktige detaljer må jo ikke utelates.

Men Aasen-tunet har god mat.

http://www.aasentunet.no/default.asp?menu=3763&id=325

Skrevet

Hvilke steder er IKKE harry???

Bergen? Sandefjord & Tønsberg? Åsgårdstrand, Stavern, Son, Drøbak, Ålesund, Nesodden?

Harry er uansett relativt. I alle fall i byer, finner en alltid "finere" strøk. Men "snobb" blir jo også av enkelte ansett som harry... Ikke mye håp for Norge ;)

Gjest Marsvinet
Skrevet

Jeg hater egentlig generaliseringer som dette. Men: Oslo by, Jessheim, Ski, Nittedal. Det er her du finner størst opphopning av "harry" i Norge.

Gjest Darthoven
Skrevet

Jeg hater egentlig generaliseringer som dette. Men: Oslo by, Jessheim, Ski, Nittedal. Det er her du finner størst opphopning av "harry" i Norge.

Ski? lol. Ja, Ski utpeker seg virkelig som et harry sted, i motsetning til f.eks trøgstad, spydeberg, enebakk, Mjøndal, Drammen, Toten, gjøvik, trondheim..etc etc etc..

N

O

T

Hilsen en som ikke er fra Ski! :)

• Liker 1
Skrevet

Etter å ha sett Utkant på NRK3 i går kveld er jeg overbevist!

Rødberg i Nore og Uvdal må være landets mest harry sted!

• Liker 1
Gjest Marsvinet
Skrevet

Drammen

Mjøndalen

Hokksund

Notodden

Moelv

Odda

Ørstad

Jessheim

Sarpsborg

Vinstra

Elverum

Raufoss

Kongsvinger

...

Enig x)

Skrevet

Surnadal, Fræna, Bud

Anonym poster: 95a0ae238fccb80ceced734dc9708fbf

Ja, ikke glem Fræna! xD

Anonym poster: 6a617bf1f4cef514b7985cc4e80a09a5

Skrevet

Min inntrykk er at en del steder som har fått en harry-stempel, er byer eller plasser som fra gammelt av var typiske arbeidersteder. Her var det lett å få jobb uten å ta noen utdanning, så kulturen ble derfor preget av en befolkning med lite utdanning. I de senere årene har dette endret seg, men noe av det gamle henger fortsatt igjen.

Jeg kommer fra Sørlandet, og et sted som ofte omtales som harry, er Vennesla. Dette er en sted hvor det har vært mye industrivirksomhet.

Godt poeng. Lav utdannelse er harry! Vil også påpeke at små plasser har en tendens ti å utvikle en litt innesluttet kultur med lite variasjon. Fotball, råning, rasisme etc, typisk harryting.

Gjest Marsvinet
Skrevet (endret)

Som trønder må jeg få sagt at mange Nord-Trøndere og folk fra småstedene rundt Trondheim er ganske harry. De kommer inn til byen på 17. Mai med bart og vest og hele pakka...

I Trondheim by så synes jeg at Sjetnemarka og Tiller er de mest harry stedene, skjønt det er nok på grunn av de jeg har møtt derfra.

Endret av Marsvinet
Skrevet

Seriøst? Jessheim, Ski og Nittedal er forsteder til Oslo, hvor det hovedsakelig bor barnefamilier fra middelklassen. Altså akkurat samme befolkning som befinner seg i alle forsteder til alle de større byene.

Annonse
Gjest Thai clinch
Skrevet (endret)

Som trønder må jeg få sagt at mange Nord-Trøndere og folk fra småstedene rundt Trondheim er ganske harry. De kommer inn til byen på 17. Mait med bart og vest og hele pakka...

I Trondheim by så synes jeg at Sjetnemarka og Tiller er de mest harry stedene, skjønt det er nok på grunn av de jeg har møtt derfra.

Også med bart da! Har du sett på makan. Trodde denslags var kult i november jeg?

Endret av Thai clinch
Skrevet

Fevik og froland :) haha

:jepp:

• Liker 2
Skrevet

Ski? lol. Ja, Ski utpeker seg virkelig som et harry sted, i motsetning til f.eks trøgstad, spydeberg, enebakk, Mjøndal, Drammen, Toten, gjøvik, trondheim..etc etc etc..

N

O

T

Hilsen en som ikke er fra Ski! :)

Pøh. Begrunn?

Gjest Darthoven
Skrevet

Pøh. Begrunn?

Vet itte, muligens denna diaLekta deres. Mye råning og vasselina bilopphøggers ( i hvert fall har de samme diaLekt)

Men jeg synes Frogner og MajorstuEN er mye mer harry, så ikke gråt deg i søvn over dette! :)

Skrevet (endret)

Noen som gidder å klippe og lime inn alle stedene vi har nevnt til nå? Sånn at vi får nevnt hele norge :fnise: :fnise: Når vi er ferdig kan vi ta sverige :skaal:

Endret av Evilposelos
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...