Gå til innhold

Hvilke steder i Norge ser dere på som harry?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

-

Endret av Magnifique
Skrevet

Østfold, Barkåker, Horten, Holmestrand

Skrevet

Hei.

Jeg synes ikke Drammen er så harry som alle skal ha det til - men Mjøndalen og Hokksund er noe annet.

Andre steder/byer med "harrystempel": Kongsberg, Hønefoss, Fredrikstad, Sarpsborg og Halden.

Hva i all verden er det som gjør Kongsberg til en harry by??? Jeg er fra Kongsberg og jeg er veldig stolt av den flotte byen vår!

• Liker 1
Skrevet

Hva i all verden er det som gjør Kongsberg til en harry by??? Jeg er fra Kongsberg og jeg er veldig stolt av den flotte byen vår!

Hei.

Jeg mente ikke at jeg ser på Kongsberg som er harry by, men at den har et "harrystempel" av en eller annen grunn.

Beklager, sånn var det ikke ment :)

Skrevet

Min inntrykk er at en del steder som har fått en harry-stempel, er byer eller plasser som fra gammelt av var typiske arbeidersteder. Her var det lett å få jobb uten å ta noen utdanning, så kulturen ble derfor preget av en befolkning med lite utdanning. I de senere årene har dette endret seg, men noe av det gamle henger fortsatt igjen.

Jeg kommer fra Sørlandet, og et sted som ofte omtales som harry, er Vennesla. Dette er en sted hvor det har vært mye industrivirksomhet.

• Liker 3
Skrevet

Hei.

Jeg mente ikke at jeg ser på Kongsberg som er harry by, men at den har et "harrystempel" av en eller annen grunn.

Beklager, sånn var det ikke ment :)

Helt i orden, bare jeg som ikke var klar over stempelet som byen har :-)

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor så mange skriver Moss? Jeg kan ikke fordra steder som er harry selv, men Moss er definitvt ikke definisjonen på "Harry".

Anonym poster: 410bbc44d1c55816e64276ddd55ab2b2

• Liker 1
Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Fredrikstad, Kløfta, Flisa, Skarnes, Kongsvinger, Toten, Soknedal, Lillestrøm, Drammen, Vormsund, Dovre, Enebakk.

Skrevet

Dere som skriver Drammen, har dere vært der i det siste? Drammen har nemlig flytta seg langt fra harry-stemplet i det siste =) Nei, jeg bor ikke der og er ikke ofte der heller!

3050 Mjøndalen er harry! Hokksund syns jeg egentlig er litt koselig =P

Men bare lurer... Dere som skriver steder dere syns er harry, har dere faktisk vært der? Syns det burde vært en "regel".

• Liker 1
Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Dere som skriver Drammen, har dere vært der i det siste? Drammen har nemlig flytta seg langt fra harry-stemplet i det siste =) Nei, jeg bor ikke der og er ikke ofte der heller!

Men bare lurer... Dere som skriver steder dere syns er harry, har dere faktisk vært der? Syns det burde vært en "regel".

Ja, ellers vet jeg jo ikke om de er harry.

Skrevet

Jeg synes veldig mange av byene og tettstedene som før hadde stempelet "harry" har blitt så annerledes at "harry" er utgått...

Dessuten tror jeg folk fra byene synes de på bygda/mindre tettsteder er blodharry, og motsatt.

Alle bør være stolte av sitt hjemsted, og ikke rakke ned på andres!

Anonym poster: c5f85ae9a501a10311d94333c411a7f3

• Liker 2
Skrevet

Ja, vært i Drammen ganske mye. Det hele toppet seg etter en bytur, aldri sett maken til harry folk. Betyr ikke at det er noe galt i det, hadde det veldig gøy.

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Festene er alltid best på harrysteder :tommelsmil:

• Liker 7
Gjest Loverdose
Skrevet

Folk kan si hva de vil, men Ørsta topper seriøst lista! Mest harry plassen noen sinne...

Gjest Lille-pus
Skrevet

Hva fikk man egentlig frem med denne tråden ? - annet enn hvilke fordommer som bor i den enkelte ?

• Liker 5
Annonse
Skrevet

Drammen blir egentlig mer harry av alle de som hardnakket påstår at den er mindre harry nå etter all "byoppussingen", som egentlig bare vil si at de har laget masse kunstig "natur" og satt opp en del nye leilighetsbygg av samme mal som alle andre leilighetsbygg i hele Norge.

Anonym poster: 0fad6b52f44ae103841990f61bf9cc0a

• Liker 1
Gjest Purple Haze
Skrevet

Jeg tror at de som bor i Oslo mener at alt utenfor Oslo er harry.

• Liker 20
Skrevet

Alle som bord nord for Sinsenkrysset er bønder! ;-)

• Liker 3
Skrevet

Østfold. Hele fylket. Etter å ha jobbet i et serviceyrke hvor 90 % av kundene var fra Østfold fylke, har jeg fått bekreftet alle mine fordommer mot Østfold.

Rundt 50 000 Østfold-kunder kan ikke ta feil.

(Kundebasen var spredd over hele Østfold fylke)

• Liker 1
Skrevet

Mens jeg tror de som bor utenfor Oslo mener de som bor i Oslo mener at alt utenfor Oslo er harry.

Anonym poster: 0fad6b52f44ae103841990f61bf9cc0a

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...