Gå til innhold

Er ikke lubben, men ser en dvask jente i speilet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 164 cm og veier 50 kg. Noen dager føler jeg meg feit og ekkel, men andre dager så ser jeg at jeg kanskje bare er litt dvask. Speilbildet mitt er så utrolig feil. Noen dager har jeg bare lyst til å spy av å se på meg selv.Teller kalorier selv om jeg ikke er tykk. Ønsker å stramme opp kroppen for å se mer trent ut, i tillegg få en finere rumpe.

Hjelper det å jogge, trene i trapper, hoppe tau eller må jeg bare trene styrke? Har ikke noe særlig vekter her hjemme, og har heller ikke tilgang til treningsstudio. Så lurer på om dette kommer til å gå. Noen tips? Må jeg gå i overskudd for å få strammere kropp? (mat)

Anonym poster: 468766fd4798200159a9d25c0ee93f4c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vekt og høyde/BMI kan ofte være misvisende. Nå vil sikkert mange si "omg du er anorektisk, legg på deg", men jeg er selv høy og veier rundt 50 kg, uten å være veldig tynn, så jeg kan forstå hvordan du føler det. Likevel tror jeg ikke du skal fokusere på å gå ned i vekt, men å trene styrke, ene og alene. Etter noen måneder, og du har bygget deg opp litt muskler, skal du se at kroppen din blir mye strammere og fastere, i tillegg slankere. :)

Anonym poster: 02611f54ac96a1d2c0aafdcaae28f9a5

• Liker 3
Skrevet

Du er nok slank, men dvask kan det hende du er. Såkalt, tynnfeit. Trene styrke og spise masse mat for å bygge muskelmasse vil stramme opp :)

Har ikke noe særlig med tips til styrketrening uten tilgang på treningssenter. Du vil nok fort komme over det stadiet at du bygger noe særlig ved hjelp av typiske hjemmeøvelser som pushups og situps. Har du mulighet til å få kjøpt inn noe treningsutstyr da? Hantler og vektstenger?

• Liker 1
Skrevet

Du trenger trening for å bli fastere i fisken. Start å jogge og hoppe hoppetau. Tren yoga og pilates. Ta styrkeøvelser hjemme. Mye du kan gjøre med en matte og en treningsanlegg.

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar dere. Ja det er mange som sier "Du må være så tynn! Du veier jo så lite". Ja jeg er tynn, men jeg er ikke sykelig tynn. Jeg vil være tynn med muskler, og ikke tynn med lite muskler! Jeg er mere dvask.

Jeg har en manual som jeg pleier å bruke til å trene armene mine med. Det er ganske tungt, og det er sånn at det brenner når jeg løfter for siste gang i treningen. Men jeg har lyst å trene rumpa, så derfor funker det vel ikke med bare en vekt? Uff, er helt ny på det her. Jeg kan sikkert fått kjøpt inn noe ja, men hva burde jeg kjøpe?

Har ikke så mye fett på magen heller, så får jeg resultater av å gjøre planken? Hmm, sorry for mange spørsmål her, men.

Skrevet

Takk for svar, Maja :) Men når du sier hoppetau, for lenge bør jeg hoppe? Og hvor mange ganger i uka egentlig?

Skrevet

Takk for svar dere. Ja det er mange som sier "Du må være så tynn! Du veier jo så lite". Ja jeg er tynn, men jeg er ikke sykelig tynn. Jeg vil være tynn med muskler, og ikke tynn med lite muskler! Jeg er mere dvask.

Jeg har en manual som jeg pleier å bruke til å trene armene mine med. Det er ganske tungt, og det er sånn at det brenner når jeg løfter for siste gang i treningen. Men jeg har lyst å trene rumpa, så derfor funker det vel ikke med bare en vekt? Uff, er helt ny på det her. Jeg kan sikkert fått kjøpt inn noe ja, men hva burde jeg kjøpe?

Har ikke så mye fett på magen heller, så får jeg resultater av å gjøre planken? Hmm, sorry for mange spørsmål her, men.

Jeg ville ha trent hele kroppen om jeg var deg. Planken er en god øvelse for magen! Men husk: for å bygge muskler må du også ha et bra kosthold.

Anonym poster: 02611f54ac96a1d2c0aafdcaae28f9a5

• Liker 1
Skrevet

Om du er helt på begynnerstadiet kan utfall og knebøy uten å legge til vekt være et bra utgangspunkt for videre trening. Du kan evt holde den hantlen du har mens du utfører øvelsene for å få mer vekt.

Skal du kjøpe inn utstyr kommer det litt an på budsjett ditt. Utstyr er dyrt! Har du råd, bør du kjøpe inn et knebøyrack med tilhørende vektstang og vektskiver. Da kan du utføre knebøy og markløft (med matte). En benk er heller ikke en dum investering sammen med vektstang og skiver, benkpress er en god baseøvelse.

Er du på et strammere budsjett bør du gå for noen hantler i diverse tyngder. Er mye morro du kan gjøre med hantler :nigo:

Skrevet (endret)

Hopp i intervaller. Begynn med 50* 3 tre ganger i uka. Jogging i motbakke 2-3 ganger i uka. Gjerne løp i trapper; knall for rumpe. Planken er super for å styrke kjerne muskulaturen.

Stå på alle fire og strekk annethvert bein bakover og litt opp( trener rumpa og kjernemusklaturen) for mer effekt løft motsatt arm fremover i tillegg. Ta denne 15*3 så ofte du vil :)

Spis god mat som er med på å gi kroppen din det de trenger. Egg, kylling, karbonadedeig, fisk, trege karbs fra grønnsaker og fullkorn, godt fett fra solsikkeolje, nøtter og avokado etc. Raske karbs binder vann og får deg til å se og føle deg mer oppblåst.

:)

Endret av *Maja*
Skrevet

Takk for svar igjen. :) Blir super motivert nå. Skal gå til innkjøp av treningssutstyr sånn at jeg får litt fart på sakene:-P Skjønner at kosthold har en viktig del å si, så først og fremst skal jeg begynne å spise enda sunnere. Takk for mattips, Maja. Og så klart til envy. Dere er supre! :)

Skrevet

Takk for svar igjen. :) Blir super motivert nå. Skal gå til innkjøp av treningssutstyr sånn at jeg får litt fart på sakene:-P Skjønner at kosthold har en viktig del å si, så først og fremst skal jeg begynne å spise enda sunnere. Takk for mattips, Maja. Og så klart til envy. Dere er supre! :)

Bare hyggelig!!!! Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...