Gå til innhold

Krølltang for å få store bølger

Gjest SmurfeLurfen

Anbefalte innlegg

Gjest SmurfeLurfen

Hei!

Vurderer å kjøpe krølltang. Brukte tidligere ei gammel krølltang, men det ble liksom små, tydelige krøller.

Sånn her: http://www.ayushveda.com/womens-magazine/wp-content/uploads/2011/02/Long-curls-hair-cut.jpg

Har prøvd med slettetang men får det ikke helt til. Og det holder seg ikke.

Men vil det blir bedre med en tykk krølltang, sånn at det blir mer som store bølger og ikke så stive krøller?

Noen anbefalinger?

Vil ha noe sånt ca: http://thegirlsclick.com/wp-content/uploads/2011/11/Beachy-Waves-Hair-Styles.jpg

:)

Ps. billigst mulig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Badabing

Har lest at varmruller eller eventuelt konisk krølltang skal være det beste. Tenkte å kjøpe meg varmruller for å teste det, men er usikker på hvilke merker som har gode varmruller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmurfeLurfen

Har ikke prøvd varmruller men vanlige, store hårruller. Ble fint resultat, men tar lang tid å fikse det. (Må sette de i når håret er vått og la det tørke). Litt vanskelig å rulle opp selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gemini7

Jeg kjøpte meg en fra OBH Nordica som hadde ekstra stor radius for store krøller, men i likhet med de fleste krølltengene jeg har testa før så gikk krøllene fort ut og man måtte holde hver krøll lenge... Kjøpte meg deretter en tang fra Her Styler, etter at jeg fikk en demonstrasjon på et kjøpesenter (tror de kun selger fra sentere/stands og ikke føres i butikker/salonger for å spare kostnader.

Men anyway, fy fader for en sabla bra tang!!!! Selve jernet er kjegleformet, tykkere innerst og tynnere ytterst så du kan velge tykkelse. Og det mest fantastiske er at jeg trenger kun å holde hver krøll noen sekunder (5-15), og den blir eksepsjonelt fin!!!! I tillegg så er den laget av et materiale som ikke svir/skader håret. Dama demonstrerte for meg at hun la en bomullsdott inntil uten at den ble svidd. Husker ikke materialet/prosessen etc, men det hørtes logisk ut, og det viktigste for meg var at jeg før superflotte krøller så lett som bare det! Tom min datter, som har veldig tykt og tungt hår får krøller som varer med denne tanga. Mitt beste kjøp på lenge. Fant en link her hvor det faktisk ser ut som man kan kjøpe fra; ellers google herstyler :)

http://beautyproducts.no/produsent.asp?m=11043&s=11044&ss=14540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg en fra OBH Nordica som hadde ekstra stor radius for store krøller, men i likhet med de fleste krølltengene jeg har testa før så gikk krøllene fort ut og man måtte holde hver krøll lenge... Kjøpte meg deretter en tang fra Her Styler, etter at jeg fikk en demonstrasjon på et kjøpesenter (tror de kun selger fra sentere/stands og ikke føres i butikker/salonger for å spare kostnader.

Men anyway, fy fader for en sabla bra tang!!!! Selve jernet er kjegleformet, tykkere innerst og tynnere ytterst så du kan velge tykkelse. Og det mest fantastiske er at jeg trenger kun å holde hver krøll noen sekunder (5-15), og den blir eksepsjonelt fin!!!! I tillegg så er den laget av et materiale som ikke svir/skader håret. Dama demonstrerte for meg at hun la en bomullsdott inntil uten at den ble svidd. Husker ikke materialet/prosessen etc, men det hørtes logisk ut, og det viktigste for meg var at jeg før superflotte krøller så lett som bare det! Tom min datter, som har veldig tykt og tungt hår får krøller som varer med denne tanga. Mitt beste kjøp på lenge. Fant en link her hvor det faktisk ser ut som man kan kjøpe fra; ellers google herstyler :)

http://beautyproduct...=11044&ss=14540

Er det dette? http://www.ebay.com/...nde curl&_frs=1

Anonym poster: 9e680668d789fcd0847913ecbfc68c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gemini7

Hei igjen! Jeg kjøpte den på stand på Storo senter, etter at jeg hadde fått den demonstrert på en stand på sandvika storsenter noen uker før og hadde blitt overbevist; krøllene var nesten like fine neste dag, og trengte knapt sprayes! Hvor mye betalte jeg da..? Lurer på om det var 1100 for tanga og så fikk jeg med et produkt (spray?) for 100 kr til? Synes det var dyrt, men likevel såå verdt det ift de andre krølltengene jeg har testet som koster halvparten. Den gangen fortalte de meg at jeg ikke kunne kjøpe det fra noe annet sted, utsalg osv, for de solgte kun fra stands. Men ser jo ut som det ligger en del på nettet da.. Sorry hvis det var feil link, bare googlet raskt :) Den typen jeg har ligner forresten mest på modellen som heter Extenso på linken din.

Anonym #5 over her: ja det ser ut som det er det merket!! Men mener de selgerne jeg snakket med advarte mot å kjøpe på nettet fordi man kunne bli lurt og få kopier som ikke var the real deal og ikke var laget av dette fantastiske materialet osv.. men det kan jo være noe de sa for å bare tjene pengene der og da, selvsagt... ;) Håper det er mulig å få bestilt den noe sted fra, da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmurfeLurfen

Takk for svar :)

Skal sjekke den ut!

Litt dyrt for en student, men skal vurdere den og kanskje finne en billigere på nettet. Får håpe det ikke er dårlig kopi da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

expert har store tykke fra Braun og Babyliss

ellers er denne størelsen bract155s.jpg

Den har jeg, og man kan stille inn tempraturen. Kjøpt på expert Lørenskog, bare i sort, ikke gull.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

expert har store tykke fra Braun og Babyliss

ellers er denne størelsen bra

Den har jeg, og man kan stille inn tempraturen. Kjøpt på expert Lørenskog, bare i sort, ikke gull.

må du varme håret i evigheter og holder selve krøllen lenge ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kommer ann på håret ditt å hva du har i det først. Har du glatt nyvasket hår sier det seg selv at et vindpust er nok for å rette ut alt for min del.

Det er et veldig varmt jern, med tempratur du kan regulere selv. Min er alltid på max, sparer tid. Jeg pleier å ta i varmebeskytter og hårskum, så føner jeg det tørt så det ikke kommer røyk fra håret av det varme jernet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 25 mm krølltang og 33(eller er det 36) mm krølltang.

Den største gir faktisk ikke store krøller, det bare vipper seg litt rundt og ser ikke bra ut i det hele tatt.

Løsningen for meg er å ta en vanlig krølltang, krølle opp som om du skal ha vanlige krøller - men etter noen sekunder drar du ned hele håret med krølltangen festet på enden uten å slippe håret før etter noen sekunder igjen.

Da blir resultatet nøyaktig som det bildet - og man slipper forskjellige størrelser.

Når du får vanlige "prinsessekrøller" som jeg kaller det, så slipper man jo hele håret mens det er rullet opp. For å få beach look må du bare krølle kortere tid, og holde det litt nede i surret tilstand med tangen.

Så min erfaring er at det handler om teknikk, mer enn selve tangen.

Vurderer dog å kjøpe den curl wand og bruke den samme teknikken, da jeg synes krølltang kan gi bittelitt knekk om man ikke får rundet det skikkelig av i tuppene.

Jeg sprayer først med varmebeskyttende, så avslutter jeg med litt spray.

Anonym poster: 405c407853c923562ba1e7a9859fb742

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gemini7

Det sto noen på Storo senter og demonstrerte krølltenger i går, tror kanskje det var her styler, men så ikke så nøye poå dem.. Tips, om du vil teste det ut, mener jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en av disse remington pro styler http://www.feelunique.com/p/Remington-Pearl-Pro-Styler-CI9522 og jeg elsker resultatet jeg får. Har langt hår, men det tar...10 minutter, kanskje? og da er jeg nøye. Det blir ikke like "pent" som bildet du har, blir mer rufsete og tilfeldig. Litt som en blanding mellom http://www.hji.co.uk/blogs/celebrity-hair/2011/09/13/photos/rosie-huntington-whiteley-hair.jpg og dette http://www.stylebistro.com/Best+and+Worst+Dressed+at+the+2010+GRAMMY+Awards/articles/q12X3uxueOf/Marisa+Miller når det detter ut så ser det litt ut som dette http://www.modelsblog.info/content/2010/06/rosie-huntington-whiteley-458.JPG

Resultat avhenger selvsagt av hårtype vil jeg tro, men på meg så er de bildene ikke så langt i fra. Det er absolutt bølger (tangen skaper en "knekk" i håret), men de er ikke helt perfekte, og hvis man varierer størrelsen så ser det ganske så bra ut synes jeg :) og det tar ikke lang tid i det hele tatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt vanskelig å reise billigst mulig ut til nordsjøen for å få store bølger ;)

Anonym poster: cb39524828dfbab464e7ddf484883e1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Løsningen for meg er å ta en vanlig krølltang, krølle opp som om du skal ha vanlige krøller - men etter noen sekunder drar du ned hele håret med krølltangen festet på enden uten å slippe håret før etter noen sekunder igjen.

Da blir resultatet nøyaktig som det bildet - og man slipper forskjellige størrelser.

Anonym poster: 405c407853c923562ba1e7a9859fb742

Jeg skjønte ikke helt dette. Kan noen forklare på en annen måte, så kanskje jeg skjønner det? :)

Anonym poster: 6a337d44273ab9b42a1caec6c7176742

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest SmurfeLurfen

Kanskje litt vanskelig å reise billigst mulig ut til nordsjøen for å få store bølger ;)

Anonym poster: cb39524828dfbab464e7ddf484883e1d

? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...

Hei igjen! Jeg kjøpte den på stand på Storo senter, etter at jeg hadde fått den demonstrert på en stand på sandvika storsenter noen uker før og hadde blitt overbevist; krøllene var nesten like fine neste dag, og trengte knapt sprayes! Hvor mye betalte jeg da..? Lurer på om det var 1100 for tanga og så fikk jeg med et produkt (spray?) for 100 kr til? Synes det var dyrt, men likevel såå verdt det ift de andre krølltengene jeg har testet som koster halvparten. Den gangen fortalte de meg at jeg ikke kunne kjøpe det fra noe annet sted, utsalg osv, for de solgte kun fra stands. Men ser jo ut som det ligger en del på nettet da.. Sorry hvis det var feil link, bare googlet raskt :) Den typen jeg har ligner forresten mest på modellen som heter Extenso på linken din.

Anonym #5 over her: ja det ser ut som det er det merket!! Men mener de selgerne jeg snakket med advarte mot å kjøpe på nettet fordi man kunne bli lurt og få kopier som ikke var the real deal og ikke var laget av dette fantastiske materialet osv.. men det kan jo være noe de sa for å bare tjene pengene der og da, selvsagt... ;) Håper det er mulig å få bestilt den noe sted fra, da..

Ble lurt av samme kjøp på stand, betalte 1500 kr, falsk kvittering, løgn i forh til garantitid mm. Mye rimeligere på nett, og Ebay 300 kr. Virker bra, trolig original. Selger gjør stor fortjeneste her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...