Gå til innhold

Mobilabonnement til ungdom?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva slags mobilabonnement har dere til ungdommene deres?

Jenta her er i konfirmasjonsalder og ønsker seg onecall folkepakka eller noe lignende.

Jeg er skeptisk. Det er fint at det er sms, ringeminutter og datatrafikk inkludert i månedsprisen, men hva om hun ringer mer, eller sender flere sms enn det som er inkludert? Tror ikke jeg har lyst til å risikere en kjemperegning.

Hva slags abonnement lønner seg? Hva har andre foreldre til sine tenåringer?

Anonym poster: ab843a976bf56a3c9ad623d7d439a074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får hun ukepenger? Hva med å si at dersom hun bruker over den faste summen så får hun trekt tilsvarende i ukepenger?

Et alternativ kan jo være f.eks. Netcom youngtalk, der man betaler en fast sum i måneden og kan ringe/sende sms for hele beløpet. Man kan ikke bruke over saldoen, så det blir som et slags kontantkort.

Anonym poster: 4d7bc43eafdd05d04842f40124d96187

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest suphadupha

Får hun ukepenger? Hva med å si at dersom hun bruker over den faste summen så får hun trekt tilsvarende i ukepenger?

Et alternativ kan jo være f.eks. Netcom youngtalk, der man betaler en fast sum i måneden og kan ringe/sende sms for hele beløpet. Man kan ikke bruke over saldoen, så det blir som et slags kontantkort.

Netcom youngtalk har en veldig stiv minuttpris, så vet ikke helt om jeg ville gått for det: 1,49,- per minutt. Da går de 200 kronene veldig fort, og kan ende opp med å kjøpe kontantkort i tilllegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender hun mer enn 500 meldinger i måneden? :sjokkbla:

Jeg hadde Netcom Youngtalk da jeg var på den alderen, 200 kr holdt i massevis. Hadde faktisk godt over 1000 kr "til gode" en periode. Nå har jeg hatt bl.a. et Tele2-abonnement (som var helt på trynet, skal aldri ha Tele2 igjen), og går nå over til OneCall Folkepakka. 199,- mnd og man får 500 ringeminutter, sms, mms og mb. Ikke sjans i havet for at jeg noen gang kommer til å overstige dette, så da vet jeg at regningen kommer til å være de 199,- og ikke noe mer. En trygghet, med andre ord. Bruker jenta mer enn dette går det jo an å oppgradere abonnementet eventuelt, det koster ikke all verden. :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Hva slags mobilabonnement har dere til ungdommene deres?

Jenta her er i konfirmasjonsalder og ønsker seg onecall folkepakka eller noe lignende.

Jeg er skeptisk. Det er fint at det er sms, ringeminutter og datatrafikk inkludert i månedsprisen, men hva om hun ringer mer, eller sender flere sms enn det som er inkludert? Tror ikke jeg har lyst til å risikere en kjemperegning.

Hva slags abonnement lønner seg? Hva har andre foreldre til sine tenåringer?

Nærmer du deg grensa for forbruk i løpet av måneden får du melding med dette av Onecall. Du får da tilbud om å doble pakka (altså alt det inkluderte) for 100 kroner. Hun får altså både beskjed, og mulighet til å kjøpe mer tid/sms/datatrafikk for en rimelig pris. Så lenge hun faktisk tar litt ansvar, så burde det gå helt fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

La henne få Folkepakka, og avtal at om hun bruker mer enn det som er inkludert der, så må hun bruke av lommepengene sine til å betale det ekstra.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Netcom youngtalk har en veldig stiv minuttpris, så vet ikke helt om jeg ville gått for det: 1,49,- per minutt. Da går de 200 kronene veldig fort, og kan ende opp med å kjøpe kontantkort i tilllegg.

Det er ikke spesielt billig, nei, men jeg forsto det slik at TS var redd for at datteren skulle bruke mer enn månedssummen. Med Youngtalk slipper man i alle fall det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble folkepakka fra onecall!

Hun er fornuftig og det er på tide at hun får litt anssvar også, så hun har fått folkepakka med beskjed om å følge med på forbruket, og betale eventuelle utvidelser med månedslønnen sin. Jeg vet ikke om det er behov for mer enn 500, det burde jo holde. Men det ser vi med tiden.

Tusen takk for svar og innspill! :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...