Gå til innhold

Faen! har spist p-piller som er utgått på dato!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Faen, er midt i brettet, tok opp kartongen i dag for å kaste den i det jeg ser at hele pakka gikk ut i starten av 2008, og ja jeg har pult mye med kjæresten de siste 14 dagene jeg har gått på denne pakken. Hvordan det er mulig at den er så gammel aner jeg ikke, kanskje er det noe som har vært liggende, og kjæresten har tatt det frem ( vi har hatt storrydding), ellers er det pakka jeg hentet på apoteket for en stund siden, uansett har jeg bare en pakke nå, og det er denne eldgamle.

Hva er faren for at de har svikta helt nå?

Herregud.

Anonym poster: cfd7fc2af90ebb25f229d90c4bcf2b92

Gjest GetOverIt
Skrevet

Ville fått hentet ut en ny pakke så fort som mulig, tatt en graviditetstest og brukt kondom fram til du får de nye tablettene.

Gjest hedgepig
Skrevet

Søk navnet på p-pillene opp på www.felleskatalogen.no

Da finner du kanskje svar?

Skrevet

Hvis du fortsatt har pakken så står det når den ble gitt ut fra apoteket, på klistrelappen fra apoteket. Er den relativt ny, så lever den tilbake og få en ny. Ellers så kjøper du en ny og tar en graviditetstest om 14 dager, er den negativ så kan du slappe av.

Anonym poster: d3123a837c83c4a8bbd699287860d5b8

Skrevet

Hvis du fortsatt har pakken så står det når den ble gitt ut fra apoteket, på klistrelappen fra apoteket. Er den relativt ny, så lever den tilbake og få en ny. Ellers så kjøper du en ny og tar en graviditetstest om 14 dager, er den negativ så kan du slappe av.

Nei. Ta vare på pakken, og få dette tatt opp i de rette kanaler.

Om et apotek har gitt utgått medisin videre til forbruker er dette svært alvorlig, og ikke noe som de bør få sjansen til å skjule.

Skrevet

Nei. Ta vare på pakken, og få dette tatt opp i de rette kanaler.

Om et apotek har gitt utgått medisin videre til forbruker er dette svært alvorlig, og ikke noe som de bør få sjansen til å skjule.

Skrev jeg at hun skulle kaste pakken? Jeg skrev at hun skulle ta den med til apoteket, om det faktisk ikke var en gammel pakke som var bortglemt bakerst i skapet da. Forøvrig så skal gamle piller leveres på apoteket, ikke kastes i søppel eller skylles ned i do.

Skrevet

Sannsynligvis har det gått helt fint. De holdbarhetsdatoene er satt med veldig god margin, og effekten svekkes veldig sent.

FInn ut om apoteket har gitt deg disse nylig, da må det rapporteres. Bruk tilleggsprevansjon ut "brettet". Dukker ikke mensen opp når du tar en pause tar du en test. Frem til det gjør du ditt beste for å ikke stresse rundt dette :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...