Gjest Anonymous Skrevet 18. februar 2004 #1 Del Skrevet 18. februar 2004 Hei! Inspirert av hagemøbeltråden har jeg lyst til å starte en plantetråd! Vi har relativt nylig flyttet inn i et hus med en liten hageflekk, og må til våren tenke på planter og terasse og sånt. Vi er VELDIG dårlig med planter generelt, så jeg lurte på om jeg skulle plante planter i jorden, eller kjøpe store potter som jeg plasserer rundt i hagen. Tenker at det må være lettere å bytte ut i potte når de dør. (Ja, når, ikke hvis! ) Hva må man tenke på med planter i hagen? Er det noen planter som er kjempelette å ha med å gjøre? Vi er helt håpløse på det området og trenger hjelp!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 18. februar 2004 #2 Del Skrevet 18. februar 2004 Håper det er greit å slenge seg på denne tråden.. Jeg lurer nemlig på når man kan begynne å plante busker? Og finnes det fine busker som vokser bra på steinet grunn med tynt jordlag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 18. februar 2004 #3 Del Skrevet 18. februar 2004 Vil anbefale busker. Når de er satt i jorden passer de seg selv. Å plante i krukker rundt i hagen er å lage seg ekstra arbeid. De må hele tiden passes med tanke på vanning. Brudespirea er en vakker busk om våren med lange hvite ranker av blomster. Veldig flott som en lav hekk. som enkeltstende busker ser det ut som kjempesnøballer. Spireabusker kommer i mange varianter. Syren, oog rhododendron er og flotte. Selv er jeg svak for buskbom, det er en helt grønn tett liten busk som egner seg godt til å klippes i fasong. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. februar 2004 #4 Del Skrevet 18. februar 2004 Det er nok bedre å plante direkte i bakken, for da får plantene større plass til røttene. Dessuten må du ikke være så flink til å huske på vanningen. Det jeg har lest i planteboken min ("Trivsel i hagen" fra Hageselskapet) er at man bør tenke på variasjon i farger, når de ulike plantene blomstrer osv. Og selvfølgelig at man velger riktig plante på riktig sted (i forhold til sol/skygge, jordkvalitet osv.) Boka anbefales på det varmeste. Jeg er omtrent på deres nivå når det gjelder hagearbeid, men boka er veldig oversiktlig og tar for seg det grunnleggende! Hilsen Lille meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå