Gå til innhold

Hva er vitsen med et navn kun for å bruke kallenavnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Neida jeg ser ikke på det som galt med et kallenavn, men det jeg lurer på er hva som er vitsen å kalle ungen et navn for å bruke kallenavnet bare? F.eks jeg hørte en om ei som likte navnet Maximillian veldig godt og drømte seg bort at det skulle hun kalle ungen sin fordi da kunne hun kalle han Max. Men da lurer jeg på, hvorfor ikke bare kalle ungen Max fra starten av når man kun velger et navn for å bruke kallenavnet? I de tilfellene så blir det jo kallenavnet ungen omtren blir å hete uansett.

Anonym poster: 040f404f84cf880857c0e0501f1d213d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikkert fordi det ser mer profesjonelt ut med "Maximillian" på passet/bankkortet enn Max... Hva om de heter Uflaks til etternavn feks? :biggrin:

kan også være noe med at det er det originale navnet og de vil helst ha det i tillegg...

Men jeg ser helt klart poenget ditt!

• Liker 1
Gjest Jentehumor
Skrevet

kanskje fordi når hun skal kjefte på barnet kan hun bruke hele navnet fordi det virker mer elegant? :P

Syns det er enda rarere med navn som har flere av de samme bokstavene i rekke, som alexxxander. Er faktisk folk som gjør sånt! :O

Skrevet

Tror det er mange som har den korte versjonen av navnet som et kosenavn, men det betyr jo ikke at man bruker det hele tiden. Hadde ei venninne som het Samantha, og hun ble kalt Sam og Sammy av foreldrene innimellom.

Anonym poster: 599476d4672bcfc24d8267ff35a16363

Gjest "gjest"
Skrevet

Max Mekker....

Spøk til side: Maximillian var en gang en tysk romersk keiser, så det høres veldig pretensiøst ut på en liten ubetydelig nordmann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...