AnonymBruker Skrevet 20. august 2012 #1 Skrevet 20. august 2012 I min familie deles alt med alle, selvom du er 4 år eller 13 år så får du vite hvorfor ett par i familien skilte seg. Og om det skjer noe nytt i ditt eget liv vet alle tanter, onkler og besteforeldre det etter maks en dag. Jeg har selv fått vite mye om mine foreldre, besteforeldre, tanter, onkler, osv siden jeg var 6 år. Når jeg selv får barn vil jeg ikke at de skal få vite om min fortid, alt jeg gikk igjennom, hvordan mormoren deres egentlig er, eller om privatlivet til andre i familien. Jeg vil ikke at de skal vite om vanskelighetene mellom familiemedlemene i det hele tatt. Det er mye psykisk sykdom i familien, mye vold, utroskap, overgrep, omsorgssvikt, osv i familien min. Og i tillegg vet alle alt om alle, fordi ingen klarer å holde kjeft. Barn får vite om dette i tidlig alder, de har ingenting med sånne ting. De er barn. hvordan skal jeg få mine foreldre til å ikke fortelle noenting til mine barn? Når de mener det er det riktige å gjøre. Jeg tenker at når mine barn stiller spørsmål i en alder av 18år så kan jeg selv fortelle de om dette på min måte. Jeg vil ikke at moren min skal fortelle de noe som helst, og om de stiller henne spørsmål vil jeg at hun skal sende de til meg. Er det helt feil av meg? Anonym poster: 12af86007d8e5f5fa7cab0b04aae9747 Anonym poster: f13c167a3ffd1602ec0924ce65054e8c
iev Skrevet 20. august 2012 #2 Skrevet 20. august 2012 Nei, selvsagt er det ikke feil av deg! :-) Det er jo naturlig at man ikke vil utsette sine egne barn for det vonde man selv har opplevd! Kan forstå godt at du ikke vil at dine barn skal få vite alt. Det kan jo fort bli til "unødvendig" beskymringer.. men så er det også viktig at man ikke beskytter barna for mye om dette heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå