Gå til innhold

flyskrekk

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

hei alle sammen...

jeg skal ut å fly om en liten stund, og problemet er at jeg nar så frytkelig flyskrekk.. det er helt gfrusomt, kan begyne å grine av redsel der jeg sitter. det jeg lurerpå er om det finnes noe mot dtte, sovetabletter hva som helst. kanskjeikke lurt å ta sovetabletter dersom det skulle skje noe på flyet.

jeg tar hva som helst, det er helt grusomt. dt er en ca 3,5 t flytur.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff..har det på samme måten selv, men ikke like ille som deg tror jeg! Jeg flyr helst ikke, men lar det ikke ødelegge for reiser etc! Men jeg har dessverre ingen gode råd...kanskje flyselskapene har det? prøv nettsidene dems, kanskje det ligger noen linker på dette temaet der!

Skrevet

Det eneste rådet jeg kan gi deg koster ca 150, og heter: Det er ikke farlig å fly. Du får kjøpt den i bokhandelen. Den har hjulpet meg masse. Lykke til!

Skrevet

Jeg lider av kraftig flyskrekk selv, men har bestemt meg for at det ikke skal ødelegge reisetrangen min. SAS og Braathen har flyskrekkurs, men det er ofte lang ventetid.

Ellers kan du snakke med legen din om det, og få beroligende medisiner, men vil ikke anbefale det som en løsning over tid.

Boka som er nevnt over har jeg ikke lest, men kan være ett supert og billig alternativ.

Ellers pleier jeg å si i fra til flyvertinnene at jeg er redd, så de passer ekstra godt på meg, og av og til har jeg fått tilbud om å komme frem i cockpiten for å snakke med kapteinen hvis jeg føler for det.

Jeg syns det er værst å ta av, når vi kommer opp i lufta så går det som regel greit så lenge det ikke er kraftig turbulens, og landing går helt greit nå.

Skrevet

Den boken noen anbefalte hørtes lurt ut. Si også i fra til en av kabinpersonale om at du har flyskrekk, da pleier ofte en å sitte med deg og forklare hva alle lydene (som mange blir skremt av) betyr osv. Kanskje det hjelper om du har med deg noe musikk du kan høre på underveis?

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg har total flyskrekk hele veien, men ja å ta av er aller værst. musikk er greit underveis men man får ikke ha det når man starter. og det er ikke bare lyder men ogs risting osv som er grusomt... lyst til å vabestille hele turen bare pga dette. beroligende midler hsdde vært perfekt.... det er jo snakke om to ganger bare , frem g tilbake

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...