Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal ta engelsk vg1 som elev i år. Jeg har aldri vært spesielt flink i engelsk, og har ikke hatt engelsk siden jeg gikk i 8. klasse på u.skolen for 6-7 år siden. Jeg føler at jeg har en del hull i engelsken og er absolutt ikke trygg i faget.

Er det noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre for å bli litt flinkere? Har tenkt til å se litt på grammatikken (er ganske analytisk, så lærer best av å se på regler osv). Er det noen som har noen "hvordan lære engelsk"-bøker eller grammatikkbøker å anbefale meg? Apps til iPhone/mac/ipad? Internettsider? CD-rom?

Håper noen kan hjelpe litt :)

Anonym poster: 57cc025c526c50153043031f94421da2

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hmm.. har du googlet litt? Kom over språkkurs over nettet for en god stund siden, men usikker på om det var gratis osv. i disse tykke engelsk-norsk glosebøkene så er det også noen gramatikk sider :-) undersøk også i bokhandler om engelsk gramatikk bøker. tror ikke det skal være så vanskelig å få tak i!

ellers hjelper det å lese masse engelsk? for meg har det hjulpet meg masse. Slå opp ord som du er usikker på osv :-)

Endret av iev
Skrevet

Se filmer med engelske tekster, fokuser på tekstene når du hører musikk, les mye engelsk (mengetrening er viktigst, så finn noe u selv liker å lese). Be gjerne læreren din om tips om nettsider du kan øve på. Bruk nettsidene til lærebøkene (om dere bruker det) flittig. Sjekk også ut sidene med engelsk på ndla.no. Der ligger det mange aktuelle tekster, og du kan få alle opplest.

Skriv mye: skriv sammendrag og notater. Slik får du inn mange ord og rettskriving, og du får skrivetrening før eksamen.

Anonym poster: 087c5c6e1c11d5e42f3defa793ef11b9

Skrevet

Tusen takk for hjelp begge to :)

Vil gjerne ha tips til en bok med engelsk grammatikk hvis noen har en å anbefale!

Anonym poster: 57cc025c526c50153043031f94421da2

Skrevet

Du burde lese engelske bøker og enten skrive ned ord du ikke kan eller kjøpe en penn som leser og oversetter ordene for deg. I tillegg bør du pugge gloser hele tiden. Du kan ikke få topp karakter kun pga god gramatikk, så prøv å utvid vokabularet ditt så mye som mulig.

Anonym poster: 6071370ea256eb7f9fba138f989cac68

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...