AnonymBruker Skrevet 20. august 2012 #1 Skrevet 20. august 2012 Var innom et parfymeri og fant en ansiktskrem som var på tilbud, og den var vel satt ned rundt 50 prosent. Er det mulig at de da selger produkter som har utgått på dato? For som vi vet, så er det holdbarhetsdato på kosmetikk tilsvarende som det finnes på matvarer. Er det noen som har noe som helst kunnskap om dette kan være tilfelle? Anonym poster: 1579953e7779f428edca6a448cca1f6a
Wednesday Skrevet 20. august 2012 #2 Skrevet 20. august 2012 (endret) Parfymerier har ikke lov å selge produkter som er utgått på dato, dessuten har de fleste produktene holdbarhetsdato basert på ETTER åpning. Enkelte merker eller produkter som skal ut av sortiment settes ned 50% slik at butikken raskest mulig skal kunne bli kvitt varene. Det vil ikke si at det er noe galt med produktene. var det fra Dr. Brandt ? .. vet at den serien skal ut nå nemlig. Endret 20. august 2012 av Wednesday 2
heidiheidiheidi Skrevet 20. august 2012 #3 Skrevet 20. august 2012 Det kan forekomme at parfymer går ut på dato ja..
Wednesday Skrevet 20. august 2012 #4 Skrevet 20. august 2012 Det kan forekomme at parfymer går ut på dato ja.. De har holdbarhet på 36 mnd (som regel). Så lenge står de ikke i butikken.
Red chili Skrevet 21. august 2012 #5 Skrevet 21. august 2012 Jeg har kjøpt Dior mascara to ganger der begge har vært gamle og klumpete. Etter det har jeg bare begynt å benytte større parfymerier der de selger mye av produkter.
Lykkelitenen Skrevet 21. august 2012 #6 Skrevet 21. august 2012 Jeg jobber på et parfymeri hvor vi ofte har såpass gode tilbud at kremer i det mest populære merkene kan komme ned til rundt 50% avslag. Dette er fordi vi selger godt av disse produktene, får gode avtaler med produsent (store salg er en avtale mellom butikkkjede og produsent) og da gjerne også kjøper inn store kvanta. Slike produkter har vi faktisk ikke så lenge i butikk at de skal få tid til å gå ut på dato Vi har nå salg på de fleste kremene til l'oreal, med 50% avslag, dette fordi de skal bytte design, ikke fordi de er gamle, tvert i mot, de fleste har ikke vært i butikk mer enn noen mnd. Men skulle du få produkter du mistenker det er noe galt med må du jo så klart gå tilbake, shit happends, det kan være rutinesvikt, feilproduksjon eller skade under transport/lagring, så mistenker du at kremen du kjøper f.eks er harsk, så kom tilbake og få dem til å se på den. (ett lite ps: Selv om kremene skal være fine er skjeldent testere det. Ikke prøv butikktestere på kremer i ansiktet, bare på hånden!) 1
Gjest blondiie Skrevet 21. august 2012 #7 Skrevet 21. august 2012 Kjøpte meg en mascara for noen dager siden. Den var helt tørr og nesten ingen mascara igjen i tuben. Gjett om det var irriterende..
Wednesday Skrevet 21. august 2012 #8 Skrevet 21. august 2012 Kjøpte meg en mascara for noen dager siden. Den var helt tørr og nesten ingen mascara igjen i tuben. Gjett om det var irriterende.. da går du selvfølgelig tilbake til butikken og klager. 4
Gjest blondiie Skrevet 23. august 2012 #9 Skrevet 23. august 2012 da går du selvfølgelig tilbake til butikken og klager. Kjøpte den på et kjøpesenter jeg må ta buss i 40 minutter for å komme til, så det gidder jeg nok ikke du.
Wednesday Skrevet 23. august 2012 #10 Skrevet 23. august 2012 Kjøpte den på et kjøpesenter jeg må ta buss i 40 minutter for å komme til, så det gidder jeg nok ikke du. så ring dit du kjøpte den, forklar at når du kom hjem så du at den var tørr og tom. Fortell dem at du bor et stykke unna, men at du tar den med neste gang du skal dit, og vil ha en ny da. Da må butikken notere seg navnet og nummeret ditt, så vet de hva det gjelder når du kommer. er ikke noe stort problem i det hele tatt! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå