Gå til innhold

Forslag til morsom men rimelig 10-årsbursdag (jente)?

Anbefalte innlegg

Gjest Gemini7
Skrevet

Min datter ble nylig 10 og vi skal feire henne med venninner fra klassen snart. Lurte på om noen kan hjelpe meg med en original og artig vri på feiringen- noe barna kan synes er gøy, som er litt aktivt men ikke koster skjorta :rolleyes: ?

Synes det har gått litt sport i å ha den dyreste og flotteste feiringa de siste årene, alle skal ha bursdag på lekeland, bowling-bursdag, på Freia sjokoladefabrikk (kr. 2300;-! :hakeslepp: ), bassengbursdager, leie inn klovner og tryllekunstnere hjemme etc.. Selvsagt synes ungene det er kjempegøy med slikt, men jeg tenker at det hadde vært hyggelig å fått til en feiring ungene kan like uten at det skal være så dyrt.

Har tenkt litt på natursti utendørs, og datteren min syntes det hørtes gøy ut. Dette er selvsagt væravhengig men kan være et alternativ. Har noen i tilfellet ideere til oppgaver, eller linker til slike sider? Datteren min snakket også om at hun hadde lyst til å leie gymsal og aula på skolen, så kunne man spist/hatt disco i aulaen og ellers fått herje i apparatene i gymsalen etterpå :bolledeig: . Også en god ide, men tar i så fall gjerne mot innspill på leker man kan ha i gymsalen mm. Evt helt andre down-to-earth-ideer som ungene kan like! :gratulerer:

Blir gla' for svar!! :tommel:

Videoannonse
Annonse
Gjest Elseby13
Skrevet

Da datteren min fylte 9 år hadde vi "danse-bursdag". Alle skulle komme utkledd som en dansegren, men jeg presiserte i inviasjonen at man ikke skulle kjøpe noe nytt. Noen hadde ballett-skjørt, noen hadde hip-hop-klær. Noen hadde paljett-topper og var "disco". Kjempegøy. Så lagde jeg en cd med forskjellige sanger (Justin Bieber, Rihanna etc) som de kunne danse til. Morsomt og litt annerledes bursdag.

Skrevet

Jeg leide lokalene til ungdomsklubben i kommunen og arrangerte disco-bursdag for tiåringen. Ungene syntes det var stor stas å få være der hvor det vanligvis bare er "de store" som får lov til å være. Det kostet den nette sum av kr. 300,- og da var til og med vasking inkludert i prisen.

• Liker 1
Gjest Gemini7
Skrevet

Dans er selvsagt veldig aktuelt ja, disco-/dansekostymeutkleding kan være en mulighet som jo godt kan kombineres med feiring på skolen som nevnt over.. :Nikke:. takk for svar! tar gjerne i mot flere innspill også

Skrevet

Jeg likte ideen din med natursti :) Jeg ville ikke giddet å komme om jeg var 10 år og ble invitert til dansebursdag/disco. :sjenert:

Leie en gymsal og la ungene herje er også en flott ide.

Anonym poster: 066d80aea15988e3465265e12d5584ad

Skrevet

Jeg likte ideen din med natursti :) Jeg ville ikke giddet å komme om jeg var 10 år og ble invitert til dansebursdag/disco. :sjenert:

Leie en gymsal og la ungene herje er også en flott ide.

Ikke jeg heller! Men det har kasnskje noe med selvtillitsproblemene jeg hadde i den alderen. Jeg var vel kanskje rundt 11 år, ikke 10. Jeg turde verken synge eller danse foran andre.

Skrevet

Ikke jeg heller! Men det har kasnskje noe med selvtillitsproblemene jeg hadde i den alderen. Jeg var vel kanskje rundt 11 år, ikke 10. Jeg turde verken synge eller danse foran andre.

Da er vi to, hehe. Jeg ville ikke ha dukket opp på et slikt arrangement nå heller, og nå er jeg over tredve. Da ville jeg heller ha gått til tannlegen og trukket alle visdomstennene mine, om jeg hadde måttet velge. :tannverk:

Gjest Gemini7
Skrevet

Takk for innspill, damer! wink.png Personlig danset jeg ikke før jeg var over 20, så hadde nok ikke stått høyt i kurs hos meg heller.. Men har inntrykk av at det er dans som gjelder over hele fjøla nå, de fleste går på drill/dans, hip hop-kurs osv. Men uansett; som skissert i hovedinnlegget så har jeg tenkt på litt andre ting, og om vi gjør slik jeg nevnte (leier aula+gymsal) så kan man jo ha dans i aula etter spising og i tillegg ha herjing på apparater i gymsalen, så kan de velge. Tenker det i så fall er fint å kunne velge et alternativ, OM vi går for dansing et sted..

Men; dere som ikke ville kommet om det var dansebursdag, har dere noe innspill til hva dere gjerne ville kommet på av bursdagsfester da..? Er liksom det som er problemet her, å finne en knall ide.. :smilorange:

Fremdeles litt hung-up på den natursti-ideen også, men det var jo dette med været, som ikke akkurat er stabilt for tida..

Thanx again ;)

Gjest Fairydust
Skrevet

Hva med bursdag i lavvo? Hvis noen av dere har lavvo, eller kjenner noen som har. Det pleier å være ganske koselig. Da kan man ha bål inni lavvoen, grille på bålet, ha forskjellige aktiviteter ute som f.eks. naturstien dere pratet om, men så har man samtidig en plass å være om det skulle regne eller bli dårlig vær.

Skrevet

Nå skal vi ikke dytte egne issues i veien for ungene våre da, damer :fnise: Jeg hatet også å danse da jeg var ti, og gjør det forsåvidt enda, men i klassen til jentungen danser alle, både gutter og jenter!

Det var forøvrig ingen påtvungen discodansing, altså. De brukte dansesalen, biljardbordet og ishockeyspillet, satt og pratet, spiste godteri og gjorde kort sagt alt det de som er litt eldre gjør på ungdomsklubben!

Det var stas, og det var billig, så midt i blinken!

Gjest Gemini7
Skrevet

Lavvo var ingen dum ide, nei.. :smilorange: Mtp natursti-opplegget. Takk for den!! Eller kanskje vi tar naturstien inne i gymsalen biggrin.png Sikker på at det var en vellykket bursdag, ja, Marsipan! Stas å få være på ungdomsklubben! :hoppendeglad:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...