Gå til innhold

Sjokolade med stevia -noen som har smakt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kalorifri?? HAH! Det er den så absolutt ikke, den har bare ikke kaloriene fra sukker. Kakaosmør og alt det andre er der ennå.

Anonym poster: 376642ec52002cffe9198f542ab1d5eb

• Liker 2
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

ENDELIG!

Jeg vil gjerne smake den, men ikke uten å ha lest innholdsfortegnelsen først. De kan jo godt ha søta med andre ting i tilegg, eller lagt til masse e-stoffer..

At den er kalorifri er bare bullshit, som anonymbruker over her sier, inneholder den fortsatt kakaofett og andre ingredienser som er kaloriholdige.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Ingredients: cocoa mass, alimentary fibre (dextrin, inulin, oligofructose), sweeteners (erythritol, steviol glycosides), cocoa butter, emulsifier, soya lecithin, natural vanilla. Cocoa solids minimum 55%. Producted in a plant processing milk protein, wheat and nuts. Contains naturally occuring sugars,

Nutritional Information Per 100g Energy 411 calories (1722 kj) Protein 5.2g Fat, total

Fat, saturated 34.5g

21.6g Carbohydrates, total

Carbohydrates, of which polyols

Carbohydrates, of which sugars

of which lactose 18.6g

9.0g

3.0g

0.0g

Sodium (salt)

Fibre 5 mg

Fant dette da jeg googla "Cavialier stevia"

411 kalorier per 100 gram er mye, det er vel 550 kcal pr 100 gram i vanlig freia melkesjokolade.

Men den er jo sukkerfri, så jeg vurderer å kjøpe. Men finnes billigere på andre nettsider tenker jeg.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

..og gjett hvem som sendte mail til goodcandy og sa ifra om at sjokoladen ikke er kalorifri, og at de må slutte å spre feilinformasjon umiddelbart.

• Liker 1
Skrevet

Jeg og sendte mail. :gjeiper:

Anonym poster: 376642ec52002cffe9198f542ab1d5eb

• Liker 1
Skrevet

Ingredients: cocoa mass, alimentary fibre (dextrin, inulin, oligofructose), sweeteners (erythritol, steviol glycosides), cocoa butter, emulsifier, soya lecithin, natural vanilla. Cocoa solids minimum 55%. Producted in a plant processing milk protein, wheat and nuts. Contains naturally occuring sugars,

Nutritional Information Per 100g Energy 411 calories (1722 kj) Protein 5.2g Fat, total

Fat, saturated 34.5g

of which lactose 18.6g

9.0g

3.0g

0.0g

Sodium (salt)

Fibre 5 mg

411 kalorier per 100 gram er mye, det er vel 550 kcal pr 100 gram i vanlig freia melkesjokolade.

Men den er jo sukkerfri, så jeg vurderer å kjøpe. Men finnes billigere på andre nettsider tenker jeg.

Nei, det er ikke MYE. Folk må slutte å fiksere så veldig på mye eller ikke. Skal jeg tenke sånn så kan jeg ikke spise ting som entrecote, salami osv. FOR DET ER JO SÅ FORBANNA MANGE KALORIER I.

Poenget er at det er sunnere, ikke det at sjokolade i seg selv er usunt, mørk 70% og oppover er sunt uansett, men selvfølgelig, flott med noe som senker kaloriene litt, så man kan spise litt ekstra av det.

Anonym poster: 001b597a43861f08560041be186e5dc7

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Nei, det er ikke MYE. Folk må slutte å fiksere så veldig på mye eller ikke. Skal jeg tenke sånn så kan jeg ikke spise ting som entrecote, salami osv. FOR DET ER JO SÅ FORBANNA MANGE KALORIER I.

Poenget er at det er sunnere, ikke det at sjokolade i seg selv er usunt, mørk 70% og oppover er sunt uansett, men selvfølgelig, flott med noe som senker kaloriene litt, så man kan spise litt ekstra av det.

Dette er jo en massiv avsporing av tråden, men la gå..

Jo, det er faktisk mye. Sjokolade er og blir energitett, ergo mange kalorier per tygg. Og det skal man ikke kimse av, det er faktisk nøyaktig disse tingene som får folk til å bikke fra å ha nøytral energi (ikke overskudd eller underskudd) til å ha såpass overskudd at de legger på seg.

Jeg ser du sammenligner med salami og indrefillet, og det synes jeg blir litt feil, siden disse ikke er like energitette, og også gir lengre metthetsfølelse og større næringsmessig utbytte til kroppen.

Og til det "hvis det er mindre kalorier kan jeg spise mer av det"-opplegget, er det også en av grunnene til at vi legger på oss. Hvis noe har "lett" eller "light" på pakken, pleier folk å spise dobbelt så mye som de pleier, selv om det kanskje bare er 10% mindre kalorier.hvis folk hadde spist 10% mer hadde det selvfølgelig vært gunstig, men slik er det altså ikke...

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke smakt den selv, men har ei venninne som kjøpte den før helga, og i følge henne var den utrolig god.

Så jeg kommet til å prøve!

Skrevet

Det er fortsatt 1/4 av kaloriene du trenger for en dag i den sjokoladen. Sjokolade er fortsatt fullt av kalorier uansett hvordan folk vrir og vender på det.

Anonym poster: 920acc515477fce6f3994931a5997d17

Skrevet

Fat, saturated 34.5g

of which lactose 18.6g

9.0g

3.0g

0.0g

Sodium (salt)

Fibre 5 mg

Oi, 411 kcal er jo veldig mye, spesielt siden de annonserte sjokoladene som kalorifri.

Så bra at du sendte mail til de. Jeg var inne å så på siden deres nå og nå har de forandret på teksten.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...