AnonymBruker Skrevet 19. august 2012 #1 Skrevet 19. august 2012 Hei! Jeg skal snart begynne på et ridekurs for voksne, og kjenner jeg gruer meg litt. Jeg har ikke ridd siden jeg va 10 år, så kan absolutt ingenting. Kan verken å ri, sale opp en hest eller stelle. Kommer de på ridekurset til å hjelpe meg med dette, eller er det forventet at man skal kunne slikt som for eksempel å sale opp tror dere? Uff, er så redd for å dumme meg ut, men har så veldig lyst til å begynne å ri! Anonym poster: 7ace5478b038698a5f4cd291ea3abc9a
iev Skrevet 19. august 2012 #2 Skrevet 19. august 2012 Heisann! Så morsomt at du prøver deg oppå hesteryggen igjen! De hjelper deg HELT sikkert med å sale opp og alt. Du skal ikke være redd for å dumme deg ut :-) Har selv vært instruktør privat (uten utdannelse). Disse instruktørene har nok vært borti flere nybegynnere tidligere, så det skal du ikke være redd for. De kan ikke forvente noe som helst av deg når du melder deg på et nybegynner! Kos deg med timene dine oppå disse fantastiske hestene, og ta det i din fart. Og ettersom du begynner på nybegynner kurs, så får du helt sikkert en snill, god skolehest som er stø som et fjell! Kan jeg spørre hvilken rideskole du starter på? :-)
AnonymBruker Skrevet 19. august 2012 #3 Skrevet 19. august 2012 Tusen takk for svar iev! Kjenner jeg ble litt roligere nå. Forhåpentligvis går uroen over etter første time Jeg skal begynne på en rideskole i Ålesund Anonym poster: 7ace5478b038698a5f4cd291ea3abc9a
iev Skrevet 19. august 2012 #4 Skrevet 19. august 2012 (endret) Det er godt å høre! :-) Du må si i fra etter din første ridetime og si hvordan du syntes det var :-) De første timene er nok litt skremmende. Det er jo litt vanskelig i starten og kanskje litt ukomfertabelt! Men etterhvert så blir det bare morsommere og morsommere. Gir en helt egen mestringsfølelse! :-D Tiden man får med disse dyrene er jo også helt uerstattelig :-) Gled deg! Endret 19. august 2012 av iev
dansk1 Skrevet 20. august 2012 #5 Skrevet 20. august 2012 vær ærlig på hva du kan/ikke kan. selvfølgelig får du hjelp - hvis ikke bytt rideskole Lykke til, dette går bra!
LittleJ Skrevet 20. august 2012 #6 Skrevet 20. august 2012 Det er jo forskjellig fra rideskole til rideskole; Noen steder kommer man til ferdig oppsalte hester og andre steder må man ordne det selv (forhåpentligvis med hjelp om man er nybegynner). Hvis det er sånn at du kommer til ferdig oppsalt hest, men vil lære deg selv bare sier du fra til de som jobber der =) Forhåpentligvis får du da lov til det, hvis ikke burde du finne deg et annet sted... Mora mi arrangerte turer i fjellet før og der hendte det folk kom og skrøyt av å ha ridd i både 10 og 20 år, men de kunne ikke sale på hesten ordentlig engang =P Og de kunne hvertfall ikke ri på tur...
Gjest Belle Gunnes Skrevet 20. august 2012 #7 Skrevet 20. august 2012 Så gøy! Klart de hjelper deg. Det er derfor de driver rideskole
AnonymBruker Skrevet 21. august 2012 #8 Skrevet 21. august 2012 Tusen takk for mange fine svar! Da har jeg hatt min første ridetime på mange år. Fantastisk var det! Var sååå nervøs og redd før timen (ble kastet av forrige gang jeg ridde for mange år siden og har derfor ikke vært i nærheten av hest siden da), men med en kjempeflink ridelærer følte jeg meg raskt mye tryggere. Gleder meg til neste gang!! Anonym poster: 7ace5478b038698a5f4cd291ea3abc9a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå