AnonymBruker Skrevet 19. august 2012 #1 Skrevet 19. august 2012 Når jeg skal ned i vekt, vil dere anbefale meg mest styrke eller kondisjon? Har alltid trodd det var kondisjon, men i det siste har jeg lest over alt at styrke er det du burde fokusere på? Anonym poster: 06e8fa9f31b2383a8c799e028ed1515d
Envy Skrevet 19. august 2012 #2 Skrevet 19. august 2012 kcal underskudd pluss trening, både styrke og kondisjon, med fokus på kondisjon gjorde susen for min del 1
Gjest *Maja* Skrevet 19. august 2012 #3 Skrevet 19. august 2012 Kaloriunderskudd gjør at går ned i vekt; trening gjør deg strammere. For min del var det jogging som fikk meg i den beste formen i mitt liv. Pass på å spise nok så du beholder musklemasse, men lite nok så du brenner fett. 1
WBNina Skrevet 20. august 2012 #4 Skrevet 20. august 2012 Jeg er enig med de over at det gjerne er kostholdet som er mest avgjørende. Sørg derfor for å få et kaloriunderskudd ved å spise mindre enn du forbrenner. Selv har jeg alltid sverget til kondisjonstrening (forbrenn, forbrenn, forbrenn), men det var først da jeg fikk øynene opp for regelmessig og strukturert styrketrening jeg klarte å forandre kroppen slik jeg ønsket. Jeg gikk da betydelig ned i fettprosent, økte muskelmassen noe, og mistet mange centimeter (mest rundt midjen). Jeg trente da styrke 3 ganger i uken (á 45 minutt) og kondisjon 1-2 ganger i uken. Jeg hadde et proteinrikt kosthold med moderate mengder karbohydrater (hovedsaklig fra grukt og grønnsaker) og et lavt fettinntak. Jeg har publisert noen tanker om styrketrening på bloggen min. Her kan du også se noen før og 'etter' bilder: http://wannabee.no/detail/93/ Masse lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå