Gå til innhold

Bukett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare jeg som synes det er for dyrt? Jeg skal ha et lite bryllup og har ikke så lyst til å legge så mye penger i en bukett. Noen som vet om det er noen som lager buketter til en billigere penge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å lage den selv? Finnes masse oppskrifter på nett om hvordan å binde bryllupsbukett selv.

• Liker 3
Skrevet

Har prøvd en gang, men mistet litt av motivasjonen. Men det var med roser, det så jo så lett ut. Men kanskje det går bedre hvis jeg lager en bukett med Germini. Det er jo tross alt min ynglingsblomst...

Skrevet

Anbefaler ikke germini i brudebukett siden de er svært lite holdbare ;)

Jeg laget min egen brudebukett, tok meg 3,5-4 timer. Og anbefaler faktisk INGEN å gjøre det så sant en ikke vet med 100% sikkehet at en får det til eller er blomsterdekoratør, og selv da (for meg) fant jeg det meget stressende.

Anonym poster: d82213aed6d424e7550eebd16018b042

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Jeg tenker på å lage min egen bukett, har tenkt å prøve en gang i løpet av året for å se om jeg får det til, men for å være ærlig betyr det mer for meg at den er hjemmelaget enn hvordan den bli seende ut.

Skrevet

Ser at tulipaner er moderne i USA, de finnes jo i mange farger og er billige.

Skrevet

Jeg betalte 405,- for buketten min med tre små roser som kunne festes på jakkekragene til min mann, og våre forlovere. Jeg fant en liten blomsterbutikk som var villig til å gjøre det enkelt med sesongens blomster og vi var inne dagen før og valgte blomster. Vi hentet buketten på kvelden slik at vi slapp å hente den før vielsen.

Skrevet

Da jeg giftet ,med 1 gangen, så var det finn schjøll som laget buketten og borddekorasjonen. Det var lekkert men dyrt.

Så da jeg giftet meg på nytt gikk jeg til blomsterhandel og sa at jeg skulle ha en rund kule med roser, jeg sa ikke at det var brudebukett. Den kostet meg 800 kroner, venninnen min giftet seg 4 uker senere, og fikk samme buketten hun sa det var brudebukett og det kom på 2300.

Et tips til er å ta runden rundt hos de forskjellige å innhente priser

Skrevet

Jeg lagde en enkel, stram rosebukett med bånd rundt stilkene og sølvbåndpynt over blomstene på 30 minutter. Jeg kjøpte ikke de billigste rosene og brukte nok 35 stk så prisen ble vel rundt 5-600 kr. Jeg hadde naturligvis testet det på forhånd.

Skrevet

Jeg syntes også prisen på brudebuketter var skremmende i begynnelsen, men når det er sagt så har jeg ingen problemer med å forstå prisen etter å ha fått min egen bukett og blomsterdekorasjonene. Det var en helt utrolig bukett som overgikk alt jeg noen gang har sett, og jeg vet det ligger mye arbeid bak!

At buketten koster mer fordi du sier ordet "bryllup" kan sikkert forekomme, men jeg vil tro at de aller fleste blomsterdekoratører tilpasser buketten til sitt formål når de vet det er bryllup (slik at den er god å holde osv..)

Men som ved alt annet i et bryllup er det et valg man må ta - ønsker man forseggjorte ting så koster det deretter :)

Jeg har lest at blomsterkostnader gjerne vil utgjøre 10-15 % (kanskje opp til 20 %) av et bryllupsbudsjett.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...