Gå til innhold

Forbinder dere brukere med avataren til brukeren? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor rart det enn høres, så har jeg begynt å forbinde brukere med avataren til brukerne.

For å ta et eksempel, uten å nevne brukeren ved nick, så er det en bruker som har en avatar, som får meg til å tenke på ordet "paraniod" og ubevisst knytte det opp til brukeren selv.

Det hadde vært artig å høre om dere også opplever det slik, og kom gjerne med eksempler! :)

Og sleng gjerne på med teorier om hvorfor man får en slik oppfatning av brukere pga avataren :)

Anonym poster: a20233f89888a2352bb77a6cbdc957a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er jeg en av de? :tongue:

Absolutt :)

Jeg ser for meg en lang mann med to horn på hodet, men på en søt måte :)

Gjest hogwash
Skrevet

Da lurer jeg litt på hva du får ut av min :ler:

Gjest Fairydust
Skrevet

Ja, det gjør jeg. Så når jeg ser i bilde-trådene er det bare helt feil for meg. Jeg klarer ikke koble bildet av personen med nicket liksom. Fordi de skal jo se ut som på avataren sin!!

Gjest Raindrops
Skrevet

Det er jo ikke så rart da. Avataren blir jo på sett og via ansiktet til den aktuelle brukeren, og er dermed med på og forme hva slags inntrykk man får og hva man forbinder brukeren med. Som en form for portrett eller profilbilde, der man ofte velger noe som på en eller annen måte representerer en selv.

• Liker 1
Skrevet

Du ser ut som en katt med flosshatt.

Men ellers, avatarene våres representerer jo oss på en eller annen måte, om vi ikke er like så er det jo en grunn for at vi velger de vi velger.

Skrevet

Jeg forbinder brukerne med avatarene sine på en måte, men ikke så mye at jeg blander med hverandre, som du beskriver... Men jeg liker ikke helt når folk skifter avataren sin ofte, for da kjenner jeg dem ikke igjen hehehe

Skrevet

Tja, jeg synes katte-avataren var kulere, men den du har nå, får meg til å tenke at du er opptatt av motpoler :) (kvinne vs mann, den mørke delen av livet vs den lyse delen, aktiv vs passiv etc) :)

Skrevet

Ja, det gjør jeg. Så når jeg ser i bilde-trådene er det bare helt feil for meg. Jeg klarer ikke koble bildet av personen med nicket liksom. Fordi de skal jo se ut som på avataren sin!!

:nigo:

Gjest hogwash
Skrevet

...

Tja, jeg synes katte-avataren var kulere, men den du har nå, får meg til å tenke at du er opptatt av motpoler :) (kvinne vs mann, den mørke delen av livet vs den lyse delen, aktiv vs passiv etc) :)

Så hyggelig at dere husker min gamle :nigo:

Følte jeg burde bytte for ville ikke at folk skulle få assosiasjoner til andre her inne, det flyter jo over av katter :ler:

Forøvrig er du nok godt inne på hvorfor jeg valgte den nye AB.

Skrevet

Det er jo ikke så rart da. Avataren blir jo på sett og via ansiktet til den aktuelle brukeren, og er dermed med på og forme hva slags inntrykk man får og hva man forbinder brukeren med. Som en form for portrett eller profilbilde, der man ofte velger noe som på en eller annen måte representerer en selv.

Det er mitt inntrykk også, jeg har begynt å forbinde deg med jenta på din avatar, samt jeg tenker ordet "stay ups" ubevisst, når jeg kommer over en av dine innlegg på seksualitetsforumet :gjeiper:

Men ellers, avatarene våres representerer jo oss på en eller annen måte, om vi ikke er like så er det jo en grunn for at vi velger de vi velger.

Absolutt, akkurat slik forbinder jeg også Hogwash selv om han har skiftet avatar.

Du ser ut til å signalisere at du viser verden ryggen forøvrig :gjeiper:

Jeg forbinder brukerne med avatarene sine på en måte, men ikke så mye at jeg blander med hverandre, som du beskriver... Men jeg liker ikke helt når folk skifter avataren sin ofte, for da kjenner jeg dem ikke igjen hehehe

Enig, veldig forstyrrende når jeg har gjort meg opp et inntrykk basert på avatar, og det er dessuten oftest avataren som gjør at jeg kjenner igjen brukere, så når de skifter...aaargh ;(

Og dessuten, det du gir uttrykk (holdning) for gjennom innleggene dine, står litt i kollisjonskurs med din avatar, for jeg forbandt deg først med en "suring", en alvorlig kar, men du er motsatt, etter at jeg har lest en del innlegg av deg :gjeiper:

• Liker 1
Skrevet

Spesielt de som har dyr som avatar! De har helt lik personlighet som en koala, isbjørn, tiger, løve, hund, katt osv :fnise:<br /><br /> Anonym poster: 20026bf3cdd14e3d39657ea2032ae6aa

Skrevet

Enig, veldig forstyrrende når jeg har gjort meg opp et inntrykk basert på avatar, og det er dessuten oftest avataren som gjør at jeg kjenner igjen brukere, så når de skifter...aaargh ;(

Og dessuten, det du gir uttrykk (holdning) for gjennom innleggene dine, står litt i kollisjonskurs med din avatar, for jeg forbandt deg først med en "suring", en alvorlig kar, men du er motsatt, etter at jeg har lest en del innlegg av deg :gjeiper:

Hahaha, så jeg ser sur og bitter ut? Neste komplimentet jeg noen gang har fått :nigo:

Jeg syns avataren min representerer meg ganske godt, siden det er sånn jeg ser ut når ansiktet mitt slapper av. Men jeg kan sikkert stifte opp leppene mine litt da, så jeg får et konstant glis! Hadde du blitt litt forelska da eller?? ;)

Skrevet

yme? sur? lol?

Skrevet

Så hyggelig at dere husker min gamle :nigo:

Følte jeg burde bytte for ville ikke at folk skulle få assosiasjoner til andre her inne, det flyter jo over av katter :ler:

Forøvrig er du nok godt inne på hvorfor jeg valgte den nye AB.

Det er fordi det er så mange katteelskere her :) Men er ikke sååå mange?

Skrevet

Spesielt de som har dyr som avatar! De har helt lik personlighet som en koala, isbjørn, tiger, løve, hund, katt osv :fnise:<br /><br /> Anonym poster: 20026bf3cdd14e3d39657ea2032ae6aa

Faktisk har du rett i det, jeg bare venter på at den rette bruker bytter til en slange som avatar og ter seg som en sleip slange som lurer overalt ;)

Hahaha, så jeg ser sur og bitter ut? Neste komplimentet jeg noen gang har fått :nigo:

Jeg syns avataren min representerer meg ganske godt, siden det er sånn jeg ser ut når ansiktet mitt slapper av. Men jeg kan sikkert stifte opp leppene mine litt da, så jeg får et konstant glis! Hadde du blitt litt forelska da eller?? ;)

Absolutt! :hjerter:

yme? sur? lol?

Vi snakker om førsteinntrykk og da var mitt inntrykk slik, du ser jo at leppene henger nedover :(

:)

Gjest hogwash
Skrevet

Nåh, hvis du legger sammen de som har det som avatar, de som har det som nick og de som konstant snakker om kattene sine blir det en del!

(for ordens skyld, ikke noe i mot noen av delene!)

Skrevet

Sweet%20Cat-82223.jpeg

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...