Gå til innhold

Kvinner, hva spiller dere? (extended) og hvorfor er spillet noe for deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av den santidige "Hva spiller du" tråden. Fyr løs men prøve å begrunn

litt hvorfor slik at vi holder litt nivå på det hele.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

The Sims-spillene og CSI-spillene. Jeg elsker å bygge og lage hus, og jeg synes det er veldig artig å lage sin egen story, som f.eks i The Sims. Elsker krim, gøy å løse mysterier. Så det er i grunn derfor jeg spiller disse spillene. Pek og klikk er noe jeg synes er veldig gøy, og jeg foretrekker egentlig spill i 2D fremfor 3D, av en eller annen grunn.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 4
Skrevet

Spiller singleplayer rpg. Nå sist Skyrim (ingen overraskelse der, nei). Jeg foretrekker å vandre rundt alene og skape min egen verden. Jeg blånekter å spille noe som helst multiplayer, enten det er online eller hotseat. Og neste måned kommer Baldur's Gate: Enhanced Edition (også kjent som "shut up and take my money!"). Jippi!

Det hender også jeg spiller strategi, men det er svært snevert. Type Heroes of Migt and Magic III (det ble jo tross alt aldri laget flere av de spillene) eller King's Bounty (nye spillene, ikke de gamle).

• Liker 1
Skrevet

Arma2 dayz. Overlevelsen, snikingen, intrigene.. Alt er vidunderlig og gir meg energikick.

Anonym poster: 982a71f7cb0444336ec0c67ca733b83f

• Liker 1
Gjest Oblivion
Skrevet

Da jeg var liten ble det litt Nintendo når vi leide boks, også hadde jeg Donkey Kong -ellers gikk det mest i brettspil og kort. Gledet meg veldig over alt i fra arkadespill til bilspill da vi fikk pc hjemme -føles såå llenge siden nå!

Opp igjennom så har jeg vært borti mye rart, men jeg spilte gjennom Diablo, Final Fantasy, Warcraft 1,2 og 3 (ikke wow), og flere andre som er fantasy og generelt mer lagt opp til strategi enn f.eks. slåssing. Har aldri vært spesiellt opptatt av drager og magi, men de fleste (og beste) "tenkespillene" jeg har vært borti har gjerne vært i fantasy-sjangeren.

I dag? Spiller ikke så mye, men når jeg gjør så går det mest i escape games (f.eks fra http://www.escapegames.com/) også hender det at jeg tusler innom andre spillsider som disse http://www.purposegames.com/, http://www.smartestgames.com/.

Eneste spillet jeg har på facebook er CivWorld (som jeg ofte spiller, men som også er lagt opp sik at jeg kan gå fra det når jeg vil), har prøvd meg på andre på fb også -men jeg synes det blir for kjedelig. Prøvd meg en del på vanlige "point n' click" spill, moro en stund men så blir det mer "pes" enn underholdning -må ha noe jeg får litt utfordringer av. :)

Smarte spill er morsomme, og en skikkelig innviklet escape (den mest kjente serien: http://www.pastelportal.com/stories/the-submachines/) kan ta timer (hvis du ikke sniker deg til å se på gjennomgangen da) og er veldig utfordrende for hjernen. Men jeg bruker stort sett å spille de mindre spillene -rett og slett fordi jeg ikke har tid til å sitte i timesvis.

• Liker 1
Skrevet

Spiller ikke så mye lengre. Har fremdeles wow-konto, men spiller sjelden. Men, liker wow fordi det er så fantastisk altoppslukende samt veldig estetisk vakkert! ;)

Beste spilleopplevelse gjennom tidene er Ocarina of Time, da. Åååh, tenk om jeg kunne få spille det for første gang igjen. Fineste spillet. Der og var det det der med at det var så altoppslukende og fiiiiine musikken (:hjerte:) og ja.. Alt! Er veldig glad i alle zelda-spillene fra nintende64 og frem til i dag (også de til DS). Donkey Kong og Mario har jeg selvfølgelig spilt. Til 64 hadde jeg verdens kuleste "bilspill" med yoshi og co, hvor de kjørte fly og vannhoover og alt. Det var gøy.

Sikkert en del annet jeg har glemt. Spilt litt Diablo og diverse, men aldri fenget så ekstremt som wow og zelda.

Også har jeg sånt fjåseri på iPhonen, beste der er robot unicorn attack, cut the rope, tiny wings og peggles.

Forresten, kom også på gode gamle Tekken til playstation. Grand theft auto også. Jeg hadde også et ganske kult dansespill jeg hadde dilla på :P

Jo, og singstar og rock band, såklart! :fnise:

Sikkert mer og, som jeg ikke kommer på i farta.

• Liker 1
Skrevet

Skyrim! Ja er nok noe nerdete, men synes det er artig! Du er på en måte en mester over spill dama di. Spilte også Mass Effect (1-3) var morsomt det. Og spilte Call of Duty 2 da det var populært og BF 1942.

Skrevet (endret)

Det hender også jeg spiller strategi, men det er svært snevert. Type Heroes of Migt and Magic III (det ble jo tross alt aldri laget flere av de spillene) eller King's Bounty (nye spillene, ikke de gamle).

Det fins faktisk både 4, 5 og 6 av Heroes, selvsagt ingen som kan måle seg med Heroes 3. Har akutt dilla på det igjen. :rodmer:

Ellers går det i gamle spill, og kan ikke huske sist jeg kjøpte et nytt, men har lyst på Amnesia og Skyrim.

Red Alert 2 og 3, Little Fighter, Quake, Age of Empires 2 og Diablo 2 osv.

Endret av Psykosehøne
  • Liker 1
Skrevet

Skyrim! Ingen over, ingen ved siden. Elsker den åpne verdenen og at det er så mye forskjellig å gjøre så jeg ikke går lei. Spiller også en del Assassin's Creed, fordi jeg liker de historiske settingene osv. Jeg er litt enkel, så jeg liker slåssing i spill. Og ellers er det vel Fallout 3, Mass Effect 2, Modern Warfare 3 og Uncharted 2 jeg har spilt mest det siste halve året. Henger litt etter på spillfronten jeg:P

Har ikke bra nok pc(laptop) til å spille noe på den, men det blir forhåpentligvis ny i løpet av høsten, og da blir det skikkelig gaming! Er litt tvilende til online og multiplayer, men kanskje jeg prøver meg på League of Legends. Vi får se!

• Liker 1
Skrevet

Sims, liker at man kan gjøre som man vil, og at man selv velger sine utfordringer. Atelier Rorona/Totori/Meruru, jentete og fulstendig uten stress. Siden kampene er turn-based, kan man ta alt med ro og kose seg. Spillene er jo veldig enkle når man først har kommet inn i det og det er fint for talentløse tullinger som meg.Sly, er egentlig litt for stressende for meg, men kan være moro de dagene jeg trenger litt action.Heavy rain, det enkleste og beste spillet som finnes - superbra med et "voksenspill" som selv de med elendig spillmotorikk klarer!

Anonym poster: f2a3b002b47326a52f88b3e2162c5502

• Liker 2
Skrevet

Skyrim, Fable, World of Warcraft, TERA, Guild Wars, Rift, Heroes of Might and Magic, The Witcher, Lollipop Chainsaw <3 Slike spill er det lite som slår! Elsker å drømme meg bort i en helt annen verden. Mmorpg/rpg all the way :D Liker både singleplayer og online, avhenger helt av hva jeg føler for når jeg skal spille. Spill som WoW og menneskene jeg har møtt online har hjulpet meg gjennom mye også, så mmorpg ligger nært hjertet mitt! Minecraft er noe jeg spiller utrolig ofte, er fint med spill hvor man kan slappe skikkelig av og være veldig kreativ. Fps som Killing Floor er også morro iblant :)

• Liker 1
Skrevet

The Sims-spillene og CSI-spillene. Jeg elsker å bygge og lage hus, og jeg synes det er veldig artig å lage sin egen story, som f.eks i The Sims. Elsker krim, gøy å løse mysterier. Så det er i grunn derfor jeg spiller disse spillene. Pek og klikk er noe jeg synes er veldig gøy, og jeg foretrekker egentlig spill i 2D fremfor 3D, av en eller annen grunn.

Elsker krim! Visste ikke at det fantes CSI spill!? :-D (er det denne her du tenker på? http://www.bigfishgames.com/download-games/5115/csi-ny/index.html)

Pr. dags dato spiller jeg ingenting. Men jeg er veldig glad i hestespill (så hestefrelst som jeg er!) så vurderer nesten å kjøpe meg "My horse & me 2" eller noe slikt, som jeg har hørt er ganske realistisk. Har prøvd meg på the sims 1 og 2, men det var ikke noe for meg. Kanskje jeg skal forsøke meg på 3'ern også? (hva er egentlig forskjell på 2 og 3?)

• Liker 1
Skrevet

Forresten, finnes det noen greie "nettspill" som er gratis? Litt sånn avhengighets skapende spill å bruke tiden på? :-)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Uncharted, Resident Evil. Bioshock, Silent Hill, Deus Ex, Final Fantasy, Kingdom Hearts, ICO, Half-Life, Assassins Creed osv.

Jeg liker spill med action, eventyr, sci-fi, gode historier og spill man må bruke hjernen for å kunne komme seg videre.

En sjelden gang så faller jeg for spill som er sukkersøte og fulle av fine farger. Spilte Hello Kitty Online en stund:P Elsker Myst spillene. De er typisk sånne problemløserspill som jeg liker. Enkelte Click and Point spill som Return To The Mysterious Island og Monkey Island.

Endret av Armitage
  • Liker 1
Skrevet

Jeg spiller Modern Warfare 2. Liker ikke Black Ops eller MW3. Spiller kun multiplayer med andre spillere over nettet. Grunnen til at jeg begynte var fordi samboer og kamerater spilte det, og så viste det seg at jeg var naturtalent ;) Synes det er gøy :)

Anonym poster: a379cbd5fcf4a31a7acac601c39ca384

• Liker 2
Skrevet (endret)

Elsker krim! Visste ikke at det fantes CSI spill!? :-D (er det denne her du tenker på? http://www.bigfishga...i-ny/index.html)

Pr. dags dato spiller jeg ingenting. Men jeg er veldig glad i hestespill (så hestefrelst som jeg er!) så vurderer nesten å kjøpe meg "My horse & me 2" eller noe slikt, som jeg har hørt er ganske realistisk. Har prøvd meg på the sims 1 og 2, men det var ikke noe for meg. Kanskje jeg skal forsøke meg på 3'ern også? (hva er egentlig forskjell på 2 og 3?)

Jo forsåvidt, men mine favoritter er CSI: Hard Evidence, CSI: Deadly Intent, CSI: Dark Motives, CSI: Fatal Conspiracy og CSI: Dimensions of Murder.

Endret av Yvonne
  • Liker 3
Skrevet

Jo forsåvidt, men mine favoritter er CSI: Hard Evidence, CSI: Deadly Intent, CSI: Dark Motives, CSI: Fatal Conspiracy og CSI: Dimensions of Murder.

Det må jeg undersøke..! Hva går spillene ut på? Hvordan spilles det? :-)

• Liker 1
Skrevet

Det må jeg undersøke..! Hva går spillene ut på? Hvordan spilles det? :-)

De foregår slik at du blir presentert for en kriminell handling, akkurat som i CSI. Utifra dette så må man selv da lete etter spor, som en detektiv. Jo flere spor man finner, jo mer utvikler historien seg.

Synes det er veldig artig. Hvert spill har vel mellom 5-10 cases, og noen ganger blir alle bundet sammen til én stor case. Litt som at man har en episode i CSI, og etterhvert så innser man det at mange små biter blir til et stort puslespill.

Elsker disse spillene. Man finner f.eks dna, må analysere det i labben. Så det er både artig, spennende og litt tenking involvert.

• Liker 2
Skrevet

De foregår slik at du blir presentert for en kriminell handling, akkurat som i CSI. Utifra dette så må man selv da lete etter spor, som en detektiv. Jo flere spor man finner, jo mer utvikler historien seg.

Synes det er veldig artig. Hvert spill har vel mellom 5-10 cases, og noen ganger blir alle bundet sammen til én stor case. Litt som at man har en episode i CSI, og etterhvert så innser man det at mange små biter blir til et stort puslespill.

Elsker disse spillene. Man finner f.eks dna, må analysere det i labben. Så det er både artig, spennende og litt tenking involvert.

Åhh, genialt!! det bare MÅ jeg prøve! :-D

Skrevet

De slutta å lage bra spill rundt sånn på slutten av 90tallet desverre ...storhetstiden for spill var fra 1990 til 96 vil jeg si.

Er vel mer ute etter å høre hvilke elementer et spill bør inneha som gjør at det fenger akkurat dere og på hvilke intellektuelle plan. Bør spillet ha replay-value, hvordan appelerer det gameplay messig?. Hva er deres grafikk krav?...hvilken atmosfære søker dere etter å bli satt inn i ? .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...