Gå til innhold

Mister lyd når jeg kobler pc mot tv.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg skal se en film fra Pc-en på tv'en så får jeg ikke noe lyd. Har sånn HDMI-kabel (?), og den har funket fint før, fått lyd og bilde på tv-en. Men plutselig en dag så fikk jeg kun bilde, og lyden kom bare fra dataen..

Noen som har forslag til noe som kan fikse dette? Er det noe jeg må stille på laptopen eller noe? Har en HP g62..

Videoannonse
Annonse
Gjest Loverdose
Skrevet

På voluminnstillingene på PC'en skal det være mulig å endre dette! Da velger du at lyden skal komme fra TV'en og ikke PC'en (tror jeg.....). Er lenge siden jeg hadde dette problemet selv og enda lengre siden jeg koblet den til TV, så er litt usikker. Men mener det kan endres på i voluminnstillingene (trykker på den høytaleren nede i hjørnet på PC'en, og trykket på mikser, da tror jeg det skal komme opp)..

Skrevet

1.Prøv å skifte tilbake til pcskjermen (på min er det Fn + F6), og så tilbake til tv.

2.Om det ikke funker, restart pc, og gå tilbake til 1.

Skrevet

Jeg har forsøkt å restarte pc-en. Men kan prøve å bytte tilbake til pc-skjermen og tilbake igjen...

JEg har også prøvd å bytte alternativ i volum-instillingene (til en som det var bilde av en TV på) , men problemet da er at jeg får lyd på tv'en når jeg gjør ting (f.eks lyden som kommer når jeg stiller på volumet), men når jeg skal se film, eller en youtube-video så kommer det bare på pc-en.. :klo:

Skrevet (endret)

Prøvd å lukke nettleseren, og åpne den igjen?

Link om fenomenet.

Endret av Lutetium 71
Skrevet

Ja, det har jeg prøvd. Får lyd hverken på nedlastede filmer (hverken i media player eller VLC) eller f.eks tv2.sumo..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...