Gjest Bobler Skrevet 19. august 2012 #1 Skrevet 19. august 2012 Når jeg skal se en film fra Pc-en på tv'en så får jeg ikke noe lyd. Har sånn HDMI-kabel (?), og den har funket fint før, fått lyd og bilde på tv-en. Men plutselig en dag så fikk jeg kun bilde, og lyden kom bare fra dataen.. Noen som har forslag til noe som kan fikse dette? Er det noe jeg må stille på laptopen eller noe? Har en HP g62..
Gjest Loverdose Skrevet 19. august 2012 #2 Skrevet 19. august 2012 På voluminnstillingene på PC'en skal det være mulig å endre dette! Da velger du at lyden skal komme fra TV'en og ikke PC'en (tror jeg.....). Er lenge siden jeg hadde dette problemet selv og enda lengre siden jeg koblet den til TV, så er litt usikker. Men mener det kan endres på i voluminnstillingene (trykker på den høytaleren nede i hjørnet på PC'en, og trykket på mikser, da tror jeg det skal komme opp)..
Lutetium 71 Skrevet 19. august 2012 #3 Skrevet 19. august 2012 1.Prøv å skifte tilbake til pcskjermen (på min er det Fn + F6), og så tilbake til tv. 2.Om det ikke funker, restart pc, og gå tilbake til 1.
Gjest Bobler Skrevet 19. august 2012 #4 Skrevet 19. august 2012 Jeg har forsøkt å restarte pc-en. Men kan prøve å bytte tilbake til pc-skjermen og tilbake igjen... JEg har også prøvd å bytte alternativ i volum-instillingene (til en som det var bilde av en TV på) , men problemet da er at jeg får lyd på tv'en når jeg gjør ting (f.eks lyden som kommer når jeg stiller på volumet), men når jeg skal se film, eller en youtube-video så kommer det bare på pc-en..
Lutetium 71 Skrevet 19. august 2012 #5 Skrevet 19. august 2012 (endret) Prøvd å lukke nettleseren, og åpne den igjen? Link om fenomenet. Endret 19. august 2012 av Lutetium 71
Gjest Bobler Skrevet 19. august 2012 #6 Skrevet 19. august 2012 Ja, det har jeg prøvd. Får lyd hverken på nedlastede filmer (hverken i media player eller VLC) eller f.eks tv2.sumo..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå