AnonymBruker Skrevet 19. august 2012 #1 Skrevet 19. august 2012 Skjønner ikke hva folk mener med det egentlig. Er kanskje litt dum, men kan noen forklare meg? Ser egentlig ikke forskjell av ungdommen nå som for ti år siden bortsett fra 90 kilo brunkrem. Anonym poster: c7084dae0f8539aa706599fb2fa65845
Silfen Skrevet 19. august 2012 #2 Skrevet 19. august 2012 Klart det er forskjell. Det er nettopp denne forskjellen som gjør at man kommer med slike uttrykk. Forandring har alltid eksistert, derfor har og vil slike uttrykk også alltid eksistere.
super-s Skrevet 19. august 2012 #3 Skrevet 19. august 2012 Jeg er bare 22 og jeg merker STOR forskjell på de som er 12-13-14 nå enn hvordan vi var da.. 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2012 #4 Skrevet 19. august 2012 Denne generasjonen får teknologien fyllt opp til øra. Anonym poster: 8f144dc83d403d7ddc771377eb97832c
Gjest O___o Skrevet 19. august 2012 #5 Skrevet 19. august 2012 Jeg tror tenåringer - uansett tiår vil forskrekke foreldregenerasjonen. Da jeg vokste opp var man "bad ass" hvis man farget håret og tok tatovering / piercing. Da mine foreldre vokste opp, var man "bad ass" hvis man var gutt med lang hår / Beatlessveis. Da mine besteforeldre vokste opp, var man "bad ass" hvis man som kvinne gikk i bukse og tok utdanning. Og når jeg tenker meg om - så tror jeg ikke jeg synes utviklinga er "så ille". Jeg synes vi stort sett har fornuftige ungdommer. Men sunne og fornuftige ungdommer som gjør som de skal og som hjelper til i hjemmet / rydder rommet sitt og er tilbake før 23 om kvelden får ingen diplom eller notis i avisen. Jeg synes vi skal ta bedre vare på ungdomsgenerasjonen vår 3
Muscae Skrevet 19. august 2012 #6 Skrevet 19. august 2012 (endret) ”Ungdommen nå for tiden foretrekker luksus. De har dårlige manerer, fornekter autoritet, har ingen respekt for eldre mennesker og prater når de egentlig burde arbeide. De unge reiser seg ikke opp lenger når eldre folk kommer inn i værelset. De motsier foreldrene sine, skryter i selskaper, sluker søtsaker når de sitter ved bordet, legger beina over hverandre og tyranniserer sine lærere.” Sokrates. ca. 400 år før Kristus Endret 19. august 2012 av Kjemi 8
Thunderfap Skrevet 19. august 2012 #7 Skrevet 19. august 2012 (endret) ”Ungdommen nå for tiden foretrekker luksus. De har dårlige manerer, fornekter autoritet, har ingen respekt for eldre mennesker og prater når de egentlig burde arbeide. De unge reiser seg ikke opp lenger når eldre folk kommer inn i værelset. De motsier foreldrene sine, skryter i selskaper, sluker søtsaker når de sitter ved bordet, legger beina over hverandre og tyranniserer sine lærere.” Sokrates. ca. 400 år før Kristus Helt uenig kjemi Endret 19. august 2012 av Thunderfap
Bladlusa Skrevet 19. august 2012 #8 Skrevet 19. august 2012 Helt uenig kjemi Hva er det å være uenig i i det innlegget? Hun har jo ikke gitt uttrykk for sin mening, bare kommentert med et velkjent og relevant sitat. 2
Gjest Nuli Skrevet 19. august 2012 #9 Skrevet 19. august 2012 Det eneste jeg reagerer på med dagens ungdom (sett bort fra brunkrem, askegrått løshår og alt for korte kjoler) er arbeidsmoralen som er helt på bunnivå!! Servicenivået i butikker med unge jenter/gutter har forandret sg vanvittig de siste 6-7 årene (jeg er 27år og har jobbet med salg/service fra jeg var 14) ingen interesse for jobb/kunder, småfrekke og late.. Det hele er tragisk! Og ikke minst.. De har knekt NAV-koden... Jobbe nødvendig antall måneder før de sykemeldt seg og skylder på stress, mobbing ol.. Kanskje jeg er av den gamle skolen.. Men det er mange bortskjemte drittunger der ute...
AnonymBruker Skrevet 19. august 2012 #10 Skrevet 19. august 2012 Hva er det å være uenig i i det innlegget? Hun har jo ikke gitt uttrykk for sin mening, bare kommentert med et velkjent og relevant sitat. Ungdommen nå til dags altså, tenk å være uenig med Sokrates. Anonym poster: e629926685fb68450a56a9b36814dbfc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå