Lisa-Marie Skrevet 19. august 2012 #1 Del Skrevet 19. august 2012 Hei! Gikk 6 ukers matte og fysikk kurs nå i sommer i håp om å komme inn på elektro automasjons ingeniør, noe jeg ikke gjorde siden jeg bare fikk C på den avsluttende matteprøven. Noe jeg ble meget skuffet over da jeg har sitti over 12 timer med matteoppgaver hver dag i 6 uker (med unntak av to lørdager). Har ikke hatt matte på 7 år og da holdt jeg alltid på å stryke (fikk akkurat to'ere) men er likevel kjempe skuffet over meg selv. Men fikk kommet inn på 2.valget mitt som da var elektronikk, takket ja til denne da jeg veldig gjerne ønsker meg en ingeniørutdannelse. Jeg hadde håpet på å kunne få jobbe på en av offshorebedriftene i fylket mitt. De driver med offshoreprodukter til lands (lager pumpeutstyr/tårn ect.). Kan en elektronikk ingeniør jobbe med offshore? er det noe jeg må fordype meg i når det gjelder valgfag? Jeg jobber nå i en elektronikkbedrift og ser hva ingeniørene gjør der, og det er bare testing av de samme produktene dag inn og dag ut. Jeg vil gjøre noe mer spennende, noe utfordrende, noe stort Noen som har noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 19. august 2012 #2 Del Skrevet 19. august 2012 Mange av bedriftene som lager utstyr for rigger/skip har servicefolk som reiser ut dit riggen/skipet er for å installere utstyr/oppgradere/fikse når noe ryker. Noen av disse servicefolkene er elektronikkutdannet. En del avansert løfteutstyr har datastyring, da reiser man kanskje parvis, en elektro/datautdannet og en mekanikk/hydraulikkutdannet. Kommunikasjons/navigasjonsutstyr er gjerne bare data/elektronikk, så da reiser man alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisa-Marie Skrevet 20. august 2012 Forfatter #3 Del Skrevet 20. august 2012 Ok, så da et det kanskje et håp for meg Skal også høre om hvordan det evt. er å bytte over til el-auto til 2.året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå