Gå til innhold

Mamma er konstant sur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg var to gikk mamma og pappa fra hverandre. Litt senere fikk mamma en ny mann. Vi har det fint sammen hele familien. Mamma og pappa snakker sammen, jeg er glad i stefaren min osv. Men mamma er kjent får en ting; hun er sur hele tiden.

Jeg skal starte på vidergående i morgen. Gleder meg mye!!! Men det er en ting jeg er redd får; vær like sur og lei som jeg var på ungdomsskolen. Jeg fikk hele tiden vite at jeg var sur konstant, trøtt, så aldri opplagt ut ... Akkurat slik som mamma.

Jeg og mamma har fine stunder sammen. Vi snakker og ler, og kan finne på ting som å dra til byen osv.. Vi har ett fantastisk mamma-datter forhold. Men noen ganger går det galt.

Hun blir sur får alt! Sånn har det vært så lenge jeg kan huske. Besteforeldrene mine, stepappa, mormor, pappa osv har prøvd å snakke med henne, men det går aldri. Det har roet seg veldig etter at jeg ble 12, da begynte jeg å si i fra til henne. Jeg truet med at jeg flyttet til pappa(6timer bort) siden jeg hadde blitt 12 og hadde fått retten til å bestemme hvem jeg ville bo med.

Hun tar aldri(gjelder stefaren også) telefonen når jeg ringer henne, men når jeg ikke tar den når hun ringer får jeg inndradd mobilen. Jeg må alltid rydde opp etter meg på kjøkkenet, men hun gjør det aldri selv. Jeg får kjeft om jeg ikke parkerer sykkelen bak huset, men reglen gjelder tydlivis ikke hun. Spør jeg om å dra til en veninne sier hun at HUN ikke orker. Men det er jo jeg som skal på besøk ????

Det er ikke "nei, jeg orker ikke" men det er " slutt å mas, jeg gidder ikke, alt handler om deg hele tiden!!". Mase? Det kan vær det første jeg sier til henne på en dag. Det kan vær første gang jeg spør.. Allikevell blir det oppfattet som mas.

Senest i dag kom broren min grinende inn til meg fordi mamma hadde kjeftet på han. Han gikk på stuen og spørte om han kunne gå ned til nabogutten, og mamma brølte og kjeftet tilbake at det var uaktuelt, at det var skole i morra(dette skjedde i morres), at hun ikke orket, at hun ville slappe av o.l .. Hun kan vell slappe av selvom HAN er med NABOgutten?

Noen ganger føler jeg meg helt alene og frustrert på grunn av mamma. Før brukte både hun og stepappa å klaske til oss på kinnene våre når vi gjor noe ille. Nå, hvergang vi krangler og hun går bak meg, er jeg stadig redd får at hun skal slå slik hun gjorde før. Jeg er lei. Jeg er sliten. Jeg er alene. Jeg er lei av å ha en mamma som hele tiden er sur.

Anonym poster: ef8eeb899f9f8b4bcc44375f5e51a71e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan hun være deprimert? Dette hørtes kjipt ut :(

Anonym poster: a66aaeb55acdfd51ac4c7c65f1873032

Skrevet

Vet ikke, vet bare at det har vært sånn siden vi var småbarn..Det e ikke artig får oss onga, nei

Skrevet

Uff, jeg får helt vondt av deg. Faren min var sur i fem år i oppveksten min, men det var fordi mamma døde. Går det ikke an å prøve å snakke med henne når hun ikke er sur og forklare hvordan du opplever det?

Anonym poster: 28a449c68339352fbf43c69bea30cda6

Skrevet

Dette høres ut som psykiatri for meg :/

• Liker 1
Skrevet

Kan dere ha et familiemøte?

Anonym poster: a66aaeb55acdfd51ac4c7c65f1873032

Skrevet

Høres ut som om din mor sin nervøsitet og dårlige stemning smitter over på deg, da er det ikke rart at du også er sinna og frustrert på skolen.

Jeg tror også at dette kanskje er sterkere enn moren din og at ho hadde trengt hjelp.

Jeg ble også oppfattet som sinna før i tiden,men så flyttet jeg og nå syns alle at jeg alltid er glad :)

Skrevet

Dette her er faktisk en helt uaktuell oppførsel fra hennes side, det skal du vite. Det er ikke slik en mor skal behandle barna sine, det håper jeg du vet. Jeg synes faktisk dette er såpass ille at jeg vil råde deg til å snakke med læreren din på skolen, eller om dere har en miljøterapaut, helsesøster, eller skolepsykolog å gå til. Du har all rett til å ha det trygt og behagelig hjemme, og denne omsorgssvikten du virker å bli utsatt for er det viktig at du forteller noen om. Moren din skal oppmuntre dere til omgang med gode venner, og det skal ikke være slik at dere må være forsiktige med hvordan dere er rundt henne.

Håper du finner ut av dette :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...