Gå til innhold

Ringer - noen tips?

Anbefalte innlegg

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Frierring, forlovelsesring, giftering, ring i morgengave osv. Det er mange unnskyldninger til å få seg noen fine ringer i anledning at en gifter seg.

Jeg fikk en nydelig alliansering i hvitt gull men én diamant som forlovelsesring da vi forlovet oss. Kjæresten har en enkel ring i hvitt gull. Vi har nesten bestemt oss for at han skal bruke den ringen som giftering, fordi den jo kostet en del penger, og han komemr jo uansett til å kun bruke én ring.

Jeg derimot kunne godt tenke meg å ha to ringer. Har alltid tenkt at jeg vil ha ring i gult gull som giftering, men vil ikek det da min kjære skal ha hvitt gull. Nå leker jeg med tanken på å ha to ringer på samme finger. Men er usikker på hva jeg da skal velge, komemr nok til å gå til en gullsmed å prøve og se.

Tenker på enten en helt enkel ring eller en med mange stener på rekke. Men denen ringen må jo passe til min forlovelsesring, nå som den har én diamant og sendere om jeg velger å tilføre flere.

Noen som har noen tips?

Hvilke(n) ring(er) har du? Bærer du en elelr flere på samme samme finger eller én på hver hånd?

Skrevet

Jeg har en enstens diamantring med stor sten som forlovelsesring, og et diamantbånd (smal ring med diamanter rundt hele ringen) som giftering. Begge i hvitt gull. Bruker disse på samme hand. Er veldig fornøyd med løsningen. Jeg har også en aliansering med tre stener som jeg fikk tidlig i forholdet som jeg innimellom har sammen med disse to, men vurderer å endre omkretsen på den da jeg ikke synes den er så fin med de to andre. Allianseringer er litt tykke, så denne stikker litt ut i forhold til de andre ringene.

Mannen gjorde (nesten) som din mann. Han brukte ingen forlovelsesring, og valgte en enkel smal gullring til giftering. Man behøver ikke ha samme type eller samme farge.

Så lenge ringene er smale er det bare fint å stable flere på en hand. Både en helt enkel ring og et diamantbånd går fint sammen med en alliansering. Men dersom du har lyst til å sette på flere diamanter senere hadde jeg nok gått for en enkel ring, jeg er usikker på hvor pent det blir med diamantbånd+alliansering med flere stener.

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Fint å høre dine tanker!! :)

Jeg tenker å ha en stein på allianseringen for hvert framtidige barn (om vi får noen), min mor har dette og jeg synes det er så fin symbolikk.

Usikkerheten min er også anående alliansering med flere ringer + diamantbånd.

Skrevet

Jeg har en enstens diamantring med stor sten som forlovelsesring, og et diamantbånd (smal ring med diamanter rundt hele ringen) som giftering. Begge i hvitt gull. Bruker disse på samme hand. Er veldig fornøyd med løsningen. Jeg har også en aliansering med tre stener som jeg fikk tidlig i forholdet som jeg innimellom har sammen med disse to, men vurderer å endre omkretsen på den da jeg ikke synes den er så fin med de to andre. Allianseringer er litt tykke, så denne stikker litt ut i forhold til de andre ringene.

Mannen gjorde (nesten) som din mann. Han brukte ingen forlovelsesring, og valgte en enkel smal gullring til giftering. Man behøver ikke ha samme type eller samme farge.

Så lenge ringene er smale er det bare fint å stable flere på en hand. Både en helt enkel ring og et diamantbånd går fint sammen med en alliansering. Men dersom du har lyst til å sette på flere diamanter senere hadde jeg nok gått for en enkel ring, jeg er usikker på hvor pent det blir med diamantbånd+alliansering med flere stener.

Hva betalte du for diamantbåndet? Jeg vil så gjerne ha, men er redd det er kjempedyrt :( Kan man regulere størrelsen på den, eller blir det fast?

Anonym poster: dec38fbe03782613ae27dfc8f7a0f76b

Skrevet (endret)

Jeg har 2 ringer, en tynn ring i hvitt gull, med masse små diamanter på "halve ringen" som er forlovelsesringen. Og en bredere, ca 3 ganger så bred, med diamanter hele veien rundt, som er gifteringen.

Tilsammen blir de ca en 4mm ring.

Vanskelig å forklare, men er veldig fornøyd med 2 ringer på samme finger :smilorange:

Endret av Charleene
Skrevet

Hva betalte du for diamantbåndet? Jeg vil så gjerne ha, men er redd det er kjempedyrt :( Kan man regulere størrelsen på den, eller blir det fast?

Anonym poster: dec38fbe03782613ae27dfc8f7a0f76b

Forlovelsesring+bånd ble kjøpt som sett på Tiffanys i USA, så prisene på dette er nok ikke helt relevante. (det vil si veldig dyrt i forhold til hva man kan få et diamantbånd for).

Men jeg har også et annet diamantbånd som er kjøpt hos gullsmed i Norge. Jeg mener prisen var ca 10 000. Diamantbånd kan normalt ikke reguleres i størrelsen, men man bestiller jo en ringstørrelse som passer i utgangspunktet.

Skrevet

Jeg har denne som giftering : http://www.kay.com/product1|10101|10001|-1|530095203|15051|15051.15058.15111

Sorry, får ikke lenger linket på iPad...

Som forlovelsesring har jeg en enstens diamantring. Har de på hver sin hånd da jeg synes dette ble penest med mine ringer. Søstra mi har sine på samme hånd, hun har litt enklere ringer enn det jeg har og de passer bra sammen,

En alliansering passer vel med alt, også gult gull så det kan bli veldig fint med begge på samme hånd :)

• Liker 1
Skrevet

Har enstensring som forlovelsesring (hvitt gull) og diamantbånd med en diamant som giftering (også hvitt gull)

Var litt vanskelig å velge bort gult gull som giftering da det liksom er det tradisjonelle og den "ordentlige" gifteringen, MEN det er viktig å velge noe man liker og jeg kler hvitt gull bedre enn gult, og har i tillegg forlovelsesringen som jeg elsker og ikke passer med gult gull. Dessuten blir hvitt gul mer og mer normalt og akseptert som en likeverdig giftering om du kan kalle det det, så er godt fornøyd :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Han har en enkel ring i hvitt gull som forlovelsesring, og den kommer han til å bruke når vi gifter oss også. Jeg har en ring i hvitt gull med en stor diamant i midten, og fem små diamanter på hver side av den store. Tynn og pen ring.

Jeg vil enten ha en helt enkel ring i hvitt gull, eller så vil jeg ha en ring med diamanter rundt hele, slik som beskrevet ovenfor her:)

Skrevet

Mischa, hva mener du med diamanbånd med en diamant? Er ikke poenget med diamanbånd at det er diamanter på hele. Kanskje jeg har misforstått så er ikke for å være krass eller ekkel bare lurer på ordentlig.

Skrevet

Mischa, hva mener du med diamanbånd med en diamant? Er ikke poenget med diamanbånd at det er diamanter på hele. Kanskje jeg har misforstått så er ikke for å være krass eller ekkel bare lurer på ordentlig.

Et diamantbånd er en ring med like store diamanter rundt hele/mesteparten ;)

Gjest Tigress
Skrevet

Eg har ein ring, gifteringen. Titan med fem kunstige diamantar (eg kjøper ikkje ekte diamantar pga vanskar med å skilje dei ut frå bloddiamantar).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...