AnonymBruker Skrevet 19. august 2012 #1 Skrevet 19. august 2012 Nå har jeg et hus i skogen, med stor tomt. Det er mye gress, blåbærbusker og trær. Tenkte å plante noe pent rundt huset og rydde tomta så det ser litt bedre ut her. Er det noen planter med friske farger, ev. busker som egner seg godt i skogsområde? Kan jeg plante noe nå? Det er kystklima og ikke veldig kaldt om vinteren, men kan likevel komme snø, og bli noen minus. Anonym poster: 02d356b37f870eda57bd4f04a83422e6
Lutetium 71 Skrevet 19. august 2012 #2 Skrevet 19. august 2012 Hm.. i kystklima burde det funke bra med rhododendron. De får flotte blomster. Blomstringstiden varierer mye med hvilken sort du velger. Du er nok nødt til å vente til våren med å plante, som vanlig er. Det går fint an å plante rhododendron ett solrikt sted, bare den får nok vann. Spesielt på våren er det viktig å vanne den godt. Siden det er endel skog der også, og dermed skyggefulle plasser, vil jeg tro rhododendron passer enda bedre. Se litt her.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2012 #3 Skrevet 20. august 2012 Hm.. i kystklima burde det funke bra med rhododendron. De får flotte blomster. Blomstringstiden varierer mye med hvilken sort du velger. Du er nok nødt til å vente til våren med å plante, som vanlig er. Det går fint an å plante rhododendron ett solrikt sted, bare den får nok vann. Spesielt på våren er det viktig å vanne den godt. Siden det er endel skog der også, og dermed skyggefulle plasser, vil jeg tro rhododendron passer enda bedre. Se litt her. Takk for svar. Skal se på linken du la ved Anonym poster: 02d356b37f870eda57bd4f04a83422e6
lillemia Skrevet 21. august 2012 #4 Skrevet 21. august 2012 Det er nok for sent å plante nå, ja. Men da kan det være lurt å sette seg inn i hvilke planter som passer til klima og vekstforhold, kikke i hagebøker, blogger, se hva som finnes på hagesentre og hva andre har i hagene sine. Da blir det lettere for deg å planlegge hvordan hagen skal bli, i stedet for å kjøpe masse fine blomster på måfå (og som kanskje ikke var helt ideelle for din hage).
johnolaf Skrevet 5. september 2012 #5 Skrevet 5. september 2012 (endret) Hva med en fin vannfontene? Endret 10. september 2012 av Niennas
Niennas Skrevet 10. september 2012 #6 Skrevet 10. september 2012 Tråden ryddet for reklame. Niennas, mod.
Rumle Skrevet 10. september 2012 #7 Skrevet 10. september 2012 Det går helt fint å plante nå, så lenge du ikke bor så langt nord at det er ventet frost eller snø når som helst. Høsten er en ypperlig tid til å plante på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå