Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei!

Virker kanskje som et lite fille problem, men for meg er det et stort som jeg håper at dere her kan gi meg noen gode råd på :-)

Jeg har en type som snakker i søvne og det HØYT, og hver natt.

Vi bor ikke sammen ennå, men har tenkt å flytte sammen, men tror faktisk ikke jeg orker det jeg og det gjør meg trist!

Vi vil begge ha barn sammen, men tanken på et samliv å måtte sove på hvert vårt rom når man ikke er fylt 30 år ennå..hmmm

Jeg klarer ikke å bruke sov i ro plugger fordi jeg har litt angst for å ikke høre om det skulle skje andre ting rundt meg, og fordi jeg ikke liker å dytte ting i øret.

Han har forsøkt å ikke røyke, drikke kaffe eller cola før han skal legge seg, men hjalp jo ingenting det!

Er det noen som har noen andre råd, gjerne noe som holder langsiktelig?

Jeg våkner opp er sur og grinete de gangene han sover hos meg, jeg pendler langt og er borte 12 timer om dagen og trenger sårt søvnen min, er det noen som kan si meg hva jeg bør gjøre før jeg mister besinnelsen min...huff

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg snakker dessverre i søvne og det irriterer samboeren min grenseløst. Han vekker meg om natta eller legger seg på sofaen. Jeg blir trist og lei når han beskylder meg for å ødelegge nattesøvnen hans. Hallo!! Jeg gjør det ikke akkurat med vilje. Følger med på om du får noen råd, men husk at dette er ikke noe vi søvnsnakkere kan kontrollere.

Skrevet

Hei Gjest!

Skjønner at dere ikke kan noe for det, for da hadde jo saken vært enkel :-)

da kunne dere bare ha sluttet :-)

Vi får følge med begge to på svar da.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hos oss var det snorking ....

Vi "løste" problemet ved at vi la oss sammen, men den som voknet av snorkingen la seg i rommet ved siden av.

Ingen ideel løsning, selvsagt, men vi får i hvert fall sovne i hverandres armer. Vi synes det er viktigere enn å vokne der.

Gjest Seleena
Skrevet

Åja! Det er utruleg øydeleggjande for alle. Om natta skal det liksom vere stille, men så er det ein av oss som lagar "bråk".

Min snakkar i søvne og ligg veldig uroleg med hovudet nesten kvar natt som eg vaknar av. Dette har han gjort sidan han var liten og kan ikkje styre det sjølvsagt. Han er fortvila og han vaknar når han merkar at han gjer det.

Og eg er fortvila fordi eg ikkje får nok søvn. Vaknar mykje på ein laurdag når eg egentleg skal sove litt lenger og slikt.

Dette hjelp jo ikkje deg nokon veg, men eg ville no berre sei det eg.

Ps: Snorking går an å gjere noko med !

Skrevet

Jeg er gift med en mann som er kjennt for sin snorking - han prater litt i søvne også.

Vi møttes på midten på den måte at det siste jeg tenkte på før jeg sovnet var, at jeg ikke trengte å bli forstyrret av ham. Jeg trengte bare å våkne av uvante lyder (barn med mareritt eller som ble syke, tlf, dørklokke m.m.) Det siste han tenkte på var å bråke mindre. Jeg dasket vel litt til ham i begynnelsen.

Det fungerer kjempebra. Det er sjeldent at jeg våkner av snorking, men jeg våkner av og til når han prater - det er fordi jeg syns det er morsomt.

Hilsen Trille

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...