AnonymBruker Skrevet 19. august 2012 #1 Skrevet 19. august 2012 Har et barn på 10 mnd. Jeg føler ikke jeg gjør annet enn å følge etter og passe på hele dagen, noe som jo er helt vanlig. Men når begynte du å få gjort ting igjen? Som f.eks rydde i et skap, sette opp en kommode, tørke støv o.l uten å bli avbrutt av ungen hele tiden? Anonym poster: aebfabefc5069c009464824a699d4734
muttra Skrevet 19. august 2012 #2 Skrevet 19. august 2012 det var sånt som måtte gjøres da de sov, fikk tre barn på 4 år , og dagene ble aldri lange nok , og da alle kunne gå (løpe) så var det i hver sin retning , så eneste tida det var mulig å få gjort noe var da de sov (takk og lov for at det finnes lettsvaskede gulv og vegger :-))
AnonymBruker Skrevet 19. august 2012 #3 Skrevet 19. august 2012 Har et barn på 10 mnd. Jeg føler ikke jeg gjør annet enn å følge etter og passe på hele dagen, noe som jo er helt vanlig. Men når begynte du å få gjort ting igjen? Som f.eks rydde i et skap, sette opp en kommode, tørke støv o.l uten å bli avbrutt av ungen hele tiden? Anonym poster: aebfabefc5069c009464824a699d4734 Når barnet begynte i barnehagen, 11 mnd gammel. Anonym poster: 52e33a17b4026b79ff198f5d45c3c4eb 1
Celtic Heart Skrevet 19. august 2012 #4 Skrevet 19. august 2012 Må nok være ærlig nok å si at jeg brukte lekegrinda for å få tid til dette. Har 2 tette som ikke sov på samme tidspunkt, så hadde ikke så store valget. 1
Harlekin Skrevet 19. august 2012 #5 Skrevet 19. august 2012 Når barnet begynte i barnehagen, 14 mnd gammel Da ble hun også så stor at hun underholdt seg selv, og nå er det stort sett helt uproblematisk.
Hedda-78 Skrevet 19. august 2012 #6 Skrevet 19. august 2012 Sette opp en kommode??? Mens barna er våkne, uten barnevakt og uten at barna kommer og avbryter? Jeg hadde seriøst begynt å lure på om barna var syke hvis noe slik skjedde hjemme hos oss, og mine barn er 2 og 3 år gamle. Alt praktisk vil de være med på, alt er gøy å se på eller "hjelpe" til med. Når barna skal legges, og f.eks. far skal legge barna, må jeg ta en pause i alt som er spennende å se på. Jeg kan ikke f.eks. støvsuge eller riste tepper mens far prøver å stelle barna på badet, for da kommer de stormende og vil se hva som foregår og det blir hyl og vræl når far henter de inn igjen. De klarer å underholde seg selv, og leker fint sammen i lekekroken, men bare så lenge jeg sitter stille innenfor synsvidde og gjør kjedelige ting som å lese avisen, og noen ganger får jeg vaske opp alene. Rydding er også kjedelig å hjelpe til med, desverre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå