Gå til innhold

Tid til å gjøre noe igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et barn på 10 mnd. Jeg føler ikke jeg gjør annet enn å følge etter og passe på hele dagen, noe som jo er helt vanlig. Men når begynte du å få gjort ting igjen? Som f.eks rydde i et skap, sette opp en kommode, tørke støv o.l uten å bli avbrutt av ungen hele tiden?

Anonym poster: aebfabefc5069c009464824a699d4734

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det var sånt som måtte gjøres da de sov, fikk tre barn på 4 år , og dagene ble aldri lange nok , og da alle kunne gå (løpe) så var det i hver sin retning , så eneste tida det var mulig å få gjort noe var da de sov (takk og lov for at det finnes lettsvaskede gulv og vegger :-))

Skrevet

Har et barn på 10 mnd. Jeg føler ikke jeg gjør annet enn å følge etter og passe på hele dagen, noe som jo er helt vanlig. Men når begynte du å få gjort ting igjen? Som f.eks rydde i et skap, sette opp en kommode, tørke støv o.l uten å bli avbrutt av ungen hele tiden?

Anonym poster: aebfabefc5069c009464824a699d4734

Når barnet begynte i barnehagen, 11 mnd gammel.

Anonym poster: 52e33a17b4026b79ff198f5d45c3c4eb

• Liker 1
Skrevet

Må nok være ærlig nok å si at jeg brukte lekegrinda for å få tid til dette. Har 2 tette som ikke sov på samme tidspunkt, så hadde ikke så store valget.

• Liker 1
Skrevet

Når barnet begynte i barnehagen, 14 mnd gammel ;) Da ble hun også så stor at hun underholdt seg selv, og nå er det stort sett helt uproblematisk.

Skrevet

Sette opp en kommode??? Mens barna er våkne, uten barnevakt og uten at barna kommer og avbryter? Jeg hadde seriøst begynt å lure på om barna var syke hvis noe slik skjedde hjemme hos oss, og mine barn er 2 og 3 år gamle. Alt praktisk vil de være med på, alt er gøy å se på eller "hjelpe" til med. Når barna skal legges, og f.eks. far skal legge barna, må jeg ta en pause i alt som er spennende å se på. Jeg kan ikke f.eks. støvsuge eller riste tepper mens far prøver å stelle barna på badet, for da kommer de stormende og vil se hva som foregår og det blir hyl og vræl når far henter de inn igjen. De klarer å underholde seg selv, og leker fint sammen i lekekroken, men bare så lenge jeg sitter stille innenfor synsvidde og gjør kjedelige ting som å lese avisen, og noen ganger får jeg vaske opp alene. Rydding er også kjedelig å hjelpe til med, desverre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...